Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1394 ggr
Mimsivimsi
0

mimsans tråd

Efter snart ett halvår med avsteg och de senaste 2 månaderna med inte en kolhydratsfri dag startar jag då åter om på nytt genom att som så många andra starta en egen tråd.

För er som inte vet vem jag är gör jag en liten presentation.

Är 24 år och kolhydratsberoende musikvideo och dokumentärfilms producent och regissör med eget litet företag i stockholm.

Ang maten är jag jätteduktig i perioder och äter jättestrikt, tränar och tar hand om mig själv. Rätt vad det är faller jag i klaveret och fuskar med kolisar, och plötsligt inser jag att det gått 2 månader utan att jag vare sig tränat eller ätit bra. Suget har tagit överhand och jag känner mig som en alkoholist fast med bröd, pasta, potatis o socker istället för sprit.

Magen krånglar och jag går upp i vikt. Tröttheten har sin järnhand kring mitt huvud och mitt humör är som ett åskmoln på en klar himmel.

Under dessa perioder av avsteg slutar jag även att gå in på Kif, tycker det känns jobbigt, för allt som står här inne påminner mig om hur jag vet att jag egentligen borde leva. Och alla duktiga människor som skriver här inne ger mig en liten ångest just för att jag vet hur dålig jag är som äter kolhydrater..

Men så kommer en dag som idag, jag börjar dagen med ägg o bacon med mycket grädde o smör. Jag tar en kaffe med grädde och så tar jag ett stort andetag och går in på sidan jag inte varit på snart 2 månader.

Åh så skönt det känns, alla gamla vänner och en del nya. Värmen finns alltid här inne. Man blir så peppad.

Nu är det alltså dags för nya tag. Dagen har börjat bra och jag tänker inte göra några mer avsteg den här sommaren.

PEPP PEPP

raphanus
0

Lycka till och välkommen tillbaka! Igår var jag på grillfest hos DaMum, som bjöd på en falsk potatissallad. Den kändes och smakade som potatissallad, men det var rättika i i stället. Ett litet tips om suget efter s.k. "vanlig" mat skulle bli för stort.

Shawy
0

Heja Heja dej! PEPP PEPP!!!

Det bästa är ju att du trots allt hittar tillbaka igen. Det här fixar du lätt nu…tror på dej, du kom ju ner till målvikt sist. Jätteduktigt av dej.

Mervi
0

Välkommen tillbaka. Här kommer peppkramar i massor.

Mimsivimsi
0

åh tack ni snälla!!

Det konstiga är att jag inte gått upp så mycket som jag trodde när jag käkat bröd, pasta, potatis o sån skit i 2 månader. Har bara gått upp en 3 kilo eller så. Anledningen till att jag vill gå tillbaka till LCHF är för att jag vet att jag mår bättre då plus att det blir dyrt med suget då jag svänger mot snabbmatställen och färdigmathyllan när suget ligger på..

Margareta
0

Välkommen tillbaka - vi har saknat dig!

Numer pensionär i Nynäshamn

andreas0
0

Välkommen tillbaka från mig med!

Mimsivimsi
0

Idag är jag riktigt trötter, kanske för att jag jobbar så mycket.

När jag inte gör videor jobbar jag extra på en massa olika jobb för att dryga ut kassan. Men just nu känns det som jag faktiskt bör sluta på ett eller två av dem för de verkligen överlappar varandra just nu..

Anyway., igår kväll blev det tjafs på mitt nya jobb ang maten. Oskyldig
Det är en italiensk restaurang (pizza, pasta…) och kocken är inte den gladaste direkt. Härom dagen frågade jag lite lätt om det gick att få någonting att äta som inte var pasta. OJOJOJ vilket skrik och bråk det blev. Han gormade att här kommer personalen och"ska ha det och kan inte äta det" osv
jag sa att ska det bli sånt tjafs vill jag inte alls ha någonting.

Så igår kväll kom han till mig och sa "där står din mat" "jaså" sa jag "tack så mycket". "ja det är GLUTENFRI PASTA" nästan skrek han på sin starke gotländska. "Är man allergisk för gluten och ändå äter pizza då är det nåt fel". "Näste gång jag hör du ätit pizza tänker då jag aldrig mer lage nån mat till dig".

Oj Generad

Att jag försökte förklara att jag får ont i magen av gluten och att jag ibland råkar göra avsteg som äta pizza t.ex. gjorde honom bara ännu argare. "ÄR MAN ALLERGISK KAN MAN ALDRIG ÄTA VARE SIG PIZZA, PASTA ELLER VITT BRÖD!" sen stormade han ut..

Galna kockar ska man akta sig för.. Men vad ska jag äta om de börjar ge mig glutenfri pasta varje dag, det är ju också kolhydrater..
Om jag säger att jag inte äter några kolhydrater lovar jag att han kommer gorma ännu värre… Så det vågar jag inte..

raphanus
0

Gljotenfri paste? Den kan han ta och stoppe opp i Lommelondagrotten! Hävda din rätt till kh-fri mat, och om han muckar, kalla på KiF-mobben!