Jag är så glad, det fungerar!!
Jag kände att jag måste få berätta om min upplevelse av trolleri!!
Jag har nu ätit så långt som möjligt (någon avstickare) enligt LCHF sedan 7 april. Då vägde jag in mej på 80,7 kg och imorse vägde jag 73,9 kg. Detta måste vara trolleri!!! Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu. Tidigare när jag kämpat med vikten har jag haft dåliga samveten när man råkat äta fettrik mat (majonäs, bacon, ost osv). Idag känns det som jag frossar i det. Så mycket blir det ju inte, men utifrån tidigare rekommendationer från bantning så har det varit farligt! Jag tänker på hur många gånger min mage kurrat och om hur jag varit sugen mest hela tiden fast jag åt som ex.vis viktväktarna och viktklubben rekommenderade.
Idag njuter jag av allt det goda som jag tidigare avstått ifrån. I helgen unnade jag mej några glas rött vin och goda ostar som jag köpte i delikatessbutiken i stan. Det var helt underbart! Vi satt ute på altanen i kvällsolen och njöt och kände inga dåliga samveten.
Jag tycker inte att jag offrat något som jag inte kan vara utan. Pasta kanske var svårast, men det har gått bra ändå. Mackor, potatis, ris och sötsaker är något som jag klarar mej ifrån. Så jag hoppas att det håller i sej ( vilket jag tror att det gör). Så här kommer jag att leva framöver, helt klart!

Grattis till viktminsknigen.
Välkommen i gänget av måbraare !!! 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Grattis, det går ju toppenbra för dig! Jag tror också att det kommer att hålla i sig för dig. Har man väl vant sig och mår bra av det så finns det liksom inget som drar en tillbaka.
Hej och hurra för dig!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Grattis!! Visst blir livet underbart med LCHF! Heja dig!!!

Exakt mina känslor!
Visst känns det som trolleri!!
Må så GOTT o grattis till denna härliga upptäckt.

Grattis! Det var inte dåligt. Trolleri var ett bra och kul ord.
Här är en som väntar på trolleriet. Att få höra att det händer andra håller motivationen uppe lite till.
Än en gång grattis! 
Det var en rejäl viktnedgång. Bra jobbat av dig!
Grattis, vad kul!
Har du lust att dela med dig av hur du bär dig åt, vad du äter osv…?

Visst kan jag dela med mej!
Om jag börjar dagen vid frukost så åt jag tidigare 1 glas a-lättfil + 2 hårda grova mackor med lätta eller inget smör alls med mager ost eller skinka och någon grönsak på. Idag äter jag oftast 2 ägg (kokta eller stekta) med majonäs eller stekt bacon, räkor eller har jag gjort "äggbröd" som det finns recept på här i forumet så gör jag en minipizza.
Till fika 09.30 åt jag 1 macka (mjuk) med lätta och mager ost. Idag oftst ingenting eller annars 2-3 skivor ost. Till lunch och middag äter jag nästan som förr men jag har tagit bort pasta, ris och potatis. Steker gärna (eller nu grillar man) en fläskkotlett och kokar kanske broccoli och kokar in lite grädde och någon god ost till middag. Min gubbe äter potatis till. Äter också lite ovanjordsgrönsaker till. Lunchen äter jag på personalrestaurangen och där kan jag välja mellan 2 huvudrätter (utesluter pasta, ris och potatis) eller plockar ihop något av buffébordet. Äter ofta ute på lunchen men det har gått bra, jag petar bort det jag inte får äta och tar lite mer grönsaker.
Den största förändring jag gjort är att jag slutat med alla lightprodukter. Nu köper jag riktig grädde, creme fraiche, ost, steker gärna i smör. Samt att jag aldrig äter något sött. Ibland kan jag ta en liten ruta mörk choklad (70%). Mitt sug mellan måltiderna är nästan helt borta och de gånger jag kännt mej sugen så har jag tagit en liten bit ost eller en skinkskiva.
Innan jag började med detta så var jag sugen nästan jämt…
Jag känner inte att jag saknar något som jag nu tackar nej till. Förr kunde jag äta hur mycket pasta som helst och var orolig hur det skulle gå, men som sagt inga problem. Fast jag tillagar och serverar pasta till den övriga familjen.
Det här upplägget passar mej och jag har inte räknat och vägt min mat. Men jag tar inga små portioner för jag har aldrig varit någon som direkt petat i maten.

Ja, glädjen höll inte i sej längre än hit… Okej jag har gått upp 0,4 kg så det är ju ingen fara. Men jag syndade i helgen så jag behöver inte ställa mej frågande till viktökningen. Det är bara att bita ihop och fortsätta vidare. Men tänk vad snabbt det blir en besvikelse och hur humöret påverkas. Fast jag hade väntat mej ett mindre bra resultat på vågen.
I helgen fick jag jätteproblem med magen fick total stopp. Men tack vare forumet så har hittat tips om hur jag ska förhindra problemet. Så nu tar jag ett 1/2 glas fil med sådana där krossade frön (psyllium trod jag de hette).
Men vad jag tror så är det ju bara vatten från synden, det försvinner väldigt snart igen om du bara fortsätter äta rätt =)
Grattis till viktminskningen!
grattis och fortsätt framåt

Det är ett tag sedan jag var inne och skrev något. Men jag lever just nu mitt i en husrenovering och semester. Vikten står stilla nu, men jag har syndat lite med några drinkar. Men det är ju semester. Viktigast är att jag inte faller tillbaka i de gamla vanorna och att vikten inte går upp. Maten fungerar alldeles utmärkt. Känner absolut inget sug efter det jag plockat bort. Men jag undrar hur jag ska äta till surströmmingspremiären?!??!
Det finns nog gamla trådar om surströmming här på sajten. Kul att vikten inte går upp. Lycka till med husrenoveringen och trevlig semester.