Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 704 ggr
onehand
0

nybörjare!

Hjälp! Jag vet egentligen inte vad jag gett mig in i! Vet bara att jag måste hitta ett sätt att gå ner i vikt på och dessutom få bättre hälsa. Kan känna lite panik över att inte få äta potatis och bröd. Vad äter man till sillen tex. Och mackorna blir svårt att vara utan! Fast jag är beredd att offra kolhydraterna så mycket som möjligt. Det kanske bara är i början, som det känns konstigt att vara utan det som man haft som basföda tidigare. Ge mig tips på annat som ersätter potatis, bröd och pasta. Vad är bra till frukost? Tacksam för alla tips!

Onehand

Magica1970
0

Välkommen hit! Sök på 'frukost' på forumet så får du mer förslag än du orkar äta :)

LottaO
0

Hej

Det finns massor av trådar här (gå in på sök) om vad man äter. Jag har försökt att låta bli att tänka ersättning. Utan helt enkelt äter annat.

Till frukost - standard varje dag - äter jag två kokta ägg mosat med smör och en stor klick leverpaté eller makrill i tomat.

Sillen, om man inte lägger in den själv, ska man nog också undvika. All köpesill innehåller massa socker. Men jag skulle ju hellre ta två biltar matjes och en potatis på midsommar om man nu absolut vill det och sedan avstå det godiset.

Bröd: Tanken är ju att du inet ska äta mackor, utan istället äta mat. Men det finns nötbröd, kokospannkaka och lite annat smått och gott som man kan ha under pålägg, om man nu promt vill ha det.

Som tillbehör till maten serverar man antingen en god sallad på ovanjordsgrönsaker eller så steker man lite svamp, kokar broccoli eller något annat man gillar. Smör är bra tillbehör, likaså feta såser på smör och grädde.

Välkommen och lycka till!
/LO

Dansa kan man alltid göra!

Tilda-T
0

Välkommen hit till oss onehand !

Jag äter ofta avacado i stället för potatis, annars går det bra med broccoli och blomkål.

Jag var en komplett mackoman förut och trodde aldrig att jag skulle klara mig utan bröd! Idag är jag inte det minsta sugen ens en gång. Äter pålägget med extra smör om jag är mycket hungrig. Annars finns ett recept på polarbröd express om du andvänder sökfunktionen! Lycka till!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Melindrea
0

Få se… Igår åt jag:

Lunch: Omelett på ett ägg+två äggulor, med stekt ostkorv.

Middag: Många tunnskivade skivor av stek, med en rejäl klick smör.

Mellanmål: Oststavar vid ett tillfälle, te med grädde vid ett annat - var litet på "sugethumör" igår.

"istället för":

• Stuvad vitkål (finns recept på stuvningar)
  • Blomkåls- eller broccolimos: Koka i grädde och mixa
  • Cole slaw (sök)
  • Diverse lågkolhydrat grönsaker (smörkokt sparris, mmmmm)
  • Kokt ägg (åt jag till sillen)

Lycka till! =)