OT Grädde frysbar?
Kan man frysa in ovispad grädde? Det är kort datum på en massa grädde här och det är rätt billigt…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag har fryst in grädde men den blev grynig efteråt. Jag vet inte om den gick att vispa för det provade jag inte. Men jag gillade inte konsistensen på den, men smaken var det inget fel på.

Jag har fryst grädde och det funkar. Men kanske att man inte kan använda det riktigt på alla de vanliga sätten sedan. Men att ha det i såser eller i kaffet går finfint. Eller i omeletten. Jag har inte vispat fryst o tinat grädde, så jag vet inte hur det blir.
Jag hittade grädde i min Willys-butik för 2kr halvlitern igår! Fast de går ut idag. Jag får se om jag hittar ett recept till laxsås till ikväll.
Den går att frysa men man kan inte vispa den sen men man kan använda den i mat….
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Fryst grädde kan du vispa då blir det smör efter en stund. Hade affär en gång i tiden blev mycket grädde över som jag frös ner. Sen tinade upp och gjorde smör som jag saltade lite. Jättegott.
Säger som en sann Arlamänniska
klart det går att frysa vispgrädde!
men som ovanstående talare har klartgjort så blir den grynig och går inte att vispa men utmärkt att använda i matlagning!
OK, tack för tips! :D
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Man ska kunna vispa grädde som varit fryst om den tinar sakta i kylen kanske att inte vispa lika mycket som vanligt men gör smör lät spännande. ska prova…..själv

Min far visade att fryst grädde gick utmärkt att vispa om den tinats upp i kallt kylskåp.
Jag frös förr grädde i istärningpåsar. Bara att ta fram lagom många till matlagningen
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
en isbitstorlek
hjälp… jag tycker jag har tagit i lite när jag har hält i en halv trea med vispgrädde……

#10 *skrattar* Jag tar väl en halv-en dl grädde per dag =p