Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1432 ggr
Margareta
0

Personligt svar

Hej alla ni som så tålmodigt skriver PM till mig om Ditt och datt. Som situtionen är nu hinner jag inte svara på alla PM - jag får göra ett kollektivt svar i stället.

Min vänstra arm fungerar bättre efter armbrottet - men inte helt ok ännu - jag skriver sämre då långfingret inte gör som jag vill.

Min supersnabba dator är paj och jag sitter vid den jag kasserade för två år sedan - det är INTE kul. Den tar inte emot alla tangenter och det är massor av jobb att gå in och rätta efteråt. (tangentbordet är ok)

Sommaren och sjukskrivningen kom ifatt mig - så jag är hellre ute solen än sitter här. Med tanke på alla timmar jag lagt vid Kif under tidigare somrar 2006/2007 så känns det som att det är dags att prioritera om.

Ni som skriver till mig om personlig rådgivning i matfrågor får mycket bättre råd om ni skriver frågorna här i forumet.

Ni som skriver tlll mig när KiF krånglar, skall ställa era frågor på http://support.ifokus.se Jag kan ändå inte svara som oftast.

Ni som skriver för att uppmuntra och komma med glada tillrop - fortsätt gärna - men förlåt om jag inte svarar så snabbt som jag brukar. Min PM-inkorg kan ibland innehålla massor av olästa meddelanden och jag hinner inte alltid hänga med och kan missa svara på några bara därför.

Numer pensionär i Nynäshamn

Tilda-T
0

Tror säkert att alla har full förståelse för din problem Margareta, ta och njut av trädgården och sommaren istället!Glad

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Glennart
0

Krya på dig. Flört

Margareta
0

Tack!Skrattande

andreas0
0

Håller med #1, njut av det fina vädet medans det varar. KiF klarar sig ändå, och kommer att finnas kvar när du har blivit bättre / sommaren är slut.

(Lär dig gärna att kolla på skärmen istället för tangentbordet när du skriver. Man skriver snabbare, plus att eftersom man läser samtidigt som man skriver så ser man stavfel direkt, och behöver inte gå tillbaka efteråt och rätta dom. Det är mycket snabbare på det sättet, även på en normalfungerande dator. Tar inte så lång tid att lära sig att skriva utan att kolla på tangentbordet.)

frodig
0

Hej MargaretaGlad!

Vi har inte pratats vid förut du och jag, men jag vill ändå säga att ditt beslut att prioritera dig, och i trädgården istället för vid datorn känns så himla sunt och bra, och tänk så många D-vitaminer du ska samla på dig Cool

Jag önskar dig en vilsam och läkande sommarperiod!

Margareta
0

Idag regna det så jag är inne mellan skurarna…

andreas0:

Jag har skrivit med hög hastighet utan att titta på tangentbordet sen tidigt 70-tal på skrivmaskinernas tid och skriver väldigt sällan fel, det är det som är så frustrerande när datorn inte tar emot tangenterna jag trycker ner - tangentbordet är ok - har fler att välja mellan - det är datorn som inte "lyssnar" som den ska.

Du har helt rätt i att det är bra att ta den tid som behövs för att lära sig skriva utan att titta. Jag behöver inte ens titta på skärmen i vanliga fall - jag kan ha blicken fäst på något annat om det behövs. Den snabbheten är en av orsakerna att jag hunnit vara så aktiv här på Kif sen starten - men det kräver att datorn är lika snabb och det är inte den här.

Hej frodig och roligt att se nya namn hela tiden. Med snart 4000 medlemmar känner jag naturligt nog inte alla längre men jag försöker fortfarande ha kolla på alla aktiva….

odezza
0

Klokt att prioritera som du gör, Margareta, krya på dig… och utsätt dig inte i onödan för den trilskande datorn! Flört

"still lost in space and time"

[Karro]
0

Tycker att denna tråd ska puttas upp lite för detta är mycket viktigt!

Margareta
0

Tack Karro Kyss

[Karro]
0

Oskyldig

Babz
0

Klok prioritering, Margareta! Försök att njuta så mycket du kan av sol och trädgård och ta hand om din skadade arm!

Glad sommar till dig och alla andra på KiF!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Margareta
0

Tack Babz