Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3513 ggr
kalindas
0

Gott som mättar...

Behöver förslag på lättätliga saker som mättar bra och som är lätt att ta med sig.
Just nu äter jag upp ett paket Danablue grädd när jag blir småhungrig. Men det är ju inte så lätt att plocka med sig överallt. Plus att det blir väldigt dyrt.
Ägg äter jag till frukost och vill inte ha det som extra mellan mål.

Så vad jag behöver är nåt som är nyttigt, smakrikt, fett och gott. Som man kan ta med sig.

Ska köpa olika ostar i veckan tänkte jag. Men söker som sagt lite andra alternativ oxå.

/Elisa

Monsun
0

Jag hr köpt en sorts små korvar från ngt östland i Coop. Goda, lätta att ha med sig och inget som vi inte vill äta i dem. Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter just nu….

kalindas
0

Är de de där mystiskt kryddiga småkorvarna ihop med någon sorts dipsås? I en svart burk?

Om de är de, så är de inte vidare goda. Ledsen
Synd egentligen för paketen är praktisk.

Men man kanske skulle ta med sig vanlig prinskorv? Det är gott, finns ju sådan som innehåller mest kött.

/Elisa

Wildrat
0

En del ölkorvar är väldigt goda. De flesta behöver inte kylförvaras heller, hur bra som helst.

Marcie
0

Vilka ölkorvar är ok att äta?

Wildrat
0

Tja, jag tycker alla som har få kolhydrater och inget glutamat är ok men det får man ju välja själv. Tyvärr är jag lite känslig när det gäller smaker så det är inte så många jag tycker om. Hittade idag en sort Scan har och den innehåller mindre än 0,5g kolhydrater, 46g fett och 24g protein Skrattande per 100g, det blir ett ratio på 1,87 Förvånad! Hoppas jag gillar smaken för den verkar ganska perfekt LCHF-mat.

Korven fanns vid påsarna med torkat kött och liknande de precis börjat med. Ett eget ställ som de tyvärr placerar precis var som helst i butikerna (hopplöst att hitta ibland, kan de inte ställa alla ölkorvar på ett ställe?). Ska testa köttchipsen också tror jag men de innehåller mer kolhydrater.

[Karro]
0

Scans ölkorv är faktiskt helt okej

men bäst är ju Bökelunders!! Finns flera olika varianter!

andreas0
0

Ett par kalla stekta eller grillade fläskkotletter är inte dumt att ha med sig i en matlåda. En thermos kaffe på det och lite vispgrädde att ha att blanda i kaffet när man dricker så är lunchen fixad. Och en plastlåda med ett par fläskkotletter är väl inte svårare att ha med sig än något annat.

Wildrat
0

#6 Jag ska kolla det men jag lyckas aldrig ta mig till Lidl. Gillar inte den affären men jag ska dit o kolla efter nötmjöl, korv och kanske lite utländskt smör… Var ungefär i butiken hittar man korven? I kyldisken?

Hanveden
0

Röda babybelostar klarar sig 10 dagar utan att kylförvaras. Annars är min favorit Lithells ölkorvar och en bit brieost.

M LCHF H  Skrattande .

Hanveden
0

Röda babybelostar klarar sig 10 dagar utan att kylförvaras. Annars är min favorit Lithells ölkorvar och en bit brieost.

M LCHF H  Skrattande .

Hanveden
0

Röda babybelostar klarar sig 10 dagar utan att kylförvaras. Annars är min favorit Lithells ölkorvar och en trekant brieost.

M LCHF H  Skrattande .

Hanveden
0

Röda babybelostar klarar sig 10 dagar utan att kylförvaras. Annars är min favorit Lithells ölkorvar och en trekant brieost.

M LCHF H  Skrattande .

Pasi
0

Willys har börjat sälja tysk korv med 124g kött per 100g råvara som inte kräver kylförvaring. Ganska goda och dessutom billiga (62:-/kg eller nåt liknande).Glad

MimLan
0

#13 Låter som en grej att kolla på. Scans som nämns i #5 kostade en tjuga för 45 gram. Men den är iaf helt ok som nöd/färdkost om utbudet tryter, det är trots allt inte alltid man har utrymme för att ordna med sig matsäck och annat.

kalindas
0

Ska kolla upp detta ovan.
Tack! :-)

/Elisa