Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5654 ggr
miagumman
0

HJÄLP!

Känner mig som "Novisen vid spisen"!!

Håller på att göra Airams falska potatissallad med auberginer. Ska verkligen fröna inne i auberginen vara svarta eller är den gammal? Ser helt ok ut annars förutom dessa svarta "frön" eller vad det nu är! Snälla svara snabbt för jag ska snart ha gäster här på middag!!Förvånad

MimLan
0

Nej, fröna skall inte vara svarta. Men det går säkert bra att bara ta bort dem. Fröna är, oavsett vita eller svarta, i vägen i matlagningen, så bort. Är grönsaksköttet fint i övrigt så är det inga problem.

miagumman
0

En annan fråga: Måste man förvälla auberginen? Kan man inte använda den som den är?

miagumman
0

#1 Får nog strunta i detta tror jag efterssom det knappt blir nåt kvar sen jag tagit bort alla svarta frön, suck! Så kan det gå! Nu får det bli coleslaw istället!

MissGaladriel
0

Det var synd att du gjorde så, miagumman, för de svarta fröna hade inte gjort något alls. Jag brukar aldrig bry mig om dem och det har aldrig någonsin varit någon fara, särskilt om grönsaksköttet i övrigt är bra. Tror att det bara betyder att auberginen är lite äldre - inte gammal, men inte purfärsk. Lite mindre purfärsk, helt enkelt :)
(Jag har till och med tillagat den då skalet på auberginen varit lite skrynkligt eller missfärgat - ingen fara då heller!)

Men aja, då vet du detta till nästa gång :)

miagumman
0

#4 Där ser man! Svaren skiljer sig åt från er båda…Nåja, tjurig som jag är beslutade jag mig ändå för att göra denna "potatissallad" av den lilla mängd aubergin som nu var kvar, snyft! Kom då på en strålande ide´: Ägg! Räddaren i nöden! Kokade en massa som jag hackade och blandade i det hela och resultatet blev såååå gott! Så nu äter vi denna goda sallad till grillat kl 16 idag och avrundar det hela med mia_kias goda hallon och chokladtårta, JAMMI!! Glad midsommar på er alla! Cool

denno
0

Frön bör man inte äta i vilket fall så färgen på dom torde kvitta.. :)