Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2424 ggr
silverman71
0

Ny och grön ;)

Hej allihopa !

Är en man på 36 år, 186 cm lång och väger ca. 124 kg. Har prövat det mesta när det gäller viktminskning. Ingen aning om det här hamnar rätt men då får väl admin flytta det till rätt grupp ;)

Fick ett tips från min mamma igår om en kontroversiell bok skriven av Sten Sture Skaldeman. Efter det satt jag som klistrad framför datorn hela kvällen och läste om LCHF och det motsatta lägret. Blev lite chockad och upprörd över hur SLV rekommenderar när man tittar på lite statisktik om viktökning i detta land.

Det känns konstigt att man ska äta fet mat ( börjar inse hur väl indoktrinerad man är ). Men om det här nu verkligen fungerar så kan jag bara jämföra det med religiösa personer som säger att de mött Jesus ;)

Äter nästan inget godis, inte så mycket bröd heller. Men pizza ibland och mängder av pasta. Jag lever ibland nästan i stort sett på det ( japp, jag är ungkarl *L* ) och har börjat misstänka att det kan vara den stora boven för mig.

Kanske lite taskigt att skriva så här med tanke på alla som verkligen kämpar för att hålla sin LCHF diet. Men för mig är det som att komma hem!!
Jag älskar nämligen kött, fisk, ägg, majonäs.. allt det där feta och goda. Ägg och bacon till frukost - nirvana!

Handlade ganska annorlunda igår, kan tänka mig att kassörskan satt och tänkte - Inte undra på att han är fet ;)
Tog en bantarbiff till frukost ( med lite bearnaise *L* ) samma till lunch. Äter när jag är hungrig.. och här är det intressanta.. jag är inte hungrig idag. Åt frukost 06:30.. lunch 13:00. Brukar normalt gå på knäna vid 11:00 och måste äta!
Ska väl laga lite middag snart eftersom jag fortfarande inte är speciellt hungrig vilket bara gör mig ofantligt glad.

Därav det här lite flummiga inlägget *L*
Bara så himla glad helt enkelt !

Till alla er som kämpar - "Idag får jag äta god fet mat !!!!!!!"
Det är inte illa det ;)

missaz
0

Kan bara hålla med dig; man får äta otroligt gott!!! Och man går ner i vikt utan att behöva vara det minsta hungrig, rena drömkosten!!! Välkommen hit!

magma
0

Välkommen hit!

Jag håller med dig om pastan, den är rena döden… Lycka till!

marabe
0

Hej och välkommen!

Efter 3 månader och -8 kg händer det ibland att jag fortfarande tvivlar på hur fet mat kan göra en mindre tung. Glad

Har ju blivit fettskrämd i så gott som hela livet och det kanske man inte ändrar på så fort. Tänker inte ge upp dock….den här maten är ju så himla god.

Hoppas allt går bra för dig och fortsätt gärna att skriva här. Blir ju så nyfiken….he he

Besika
0

Välkommen, kul med en till av den fina årgången 71 här… ;)))

kickelina66
0

Välkommen

MimLan
0

Välkommen hit!

Det är inte taskigt att vara glad över att det går bra för en. Det är bara att konstatera att vi är olika och reagerar olika, även om det finns hyfsat stora grupperingar av varianterna ändå. :)

Jag har fått enorma hälsoförändringar, medan vikten inte rört på sig sedan de första veckorna. Fördelen med en av de där andra fördelarna är att jag blivit så lugn och ostressad att jag inte riktigt bryr mig om att jag inte går ner, vilket var anledningen till att jag började med LCHF. Jag har konstaterat att det kan ta tid, och det gör det uppenbarligen för mig. Men under tiden mår jag finfint.

MiaKia
0

Welcome to heaven! ;) Jag kände mig också "frälst" i början. Inte för att jag direkt har ändrat mig nu, men jag har nu efter 3 månader och 8kgs nedgång "glömt av" hur himla dåligt jag kunde må innan och ska inhandla lite nya böcker för att "elda på" mitt intresse igen.

Det här sättet att äta ar helt fantastiskt och jag har nått en massa hälsovinster som jag aldrig trodde var möjliga, så du har helt rätt.

Du har hittat Pandoras Box.

Tips: Se till att du inte äter för lite. Det har jag gjort sista veckorna, tappat aptiten, inte ätit ordentligt, mått dåligt och så blev det en dålig spiral.

Välkommen hit! :)

Gnici
0

Välkommen säjer jag också, som med har problem med viktenHemlis

silverman71
0

Precis ätit frukost.. 2 ägg, halvt paket bacon och en glas mjölk ( fet så klart ). Det intressanta här är att jag var hungrig på morgonen, har jag aldrig varit förut.

Sen ser jag verkligen fram emot att äta nu. För nu äter jag sånt som jag tycker om. Vilket gör det hela mycket enklare - ser fram emot att laga mat *L*

Jag äter när jag är hungrig, blir mätt snabbt och så himla mycket blir det faktiskt inte att man stoppar i sig ;)
Ja.. knaperstekt bacon och ägg.. Vilken drömfrukost !

molana
0

Välkommen hit!  Skrattande

kickij
0

Hejsan ! Välkommen i gänget.
Jag är också ganska ny här.

Ja du man får verkligen äta god mat och inte behöver man skämmas heller.
Känner mig betydligt piggare nu man slipper ju denna paltkoma efter  måltiderna.

Laurel
0

Hej!

Visst är det fantastiskt?!! Jag har gått ner i vikt, men ändå ätit så himla gott hela tiden. Det är ofattbart! En del frågar mig om jag fortfarande kämpar på med min diet - då svarar jag att det inte är någon kamp alls, utan att jag är riktigt duktig på att äta och äter fantastiskt gott hela tiden.