Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2200 ggr
Magica1970
0

Kolhydratförgiftad

Tror att det är det jag har blivit. Åt ute idag och det var en buffé. Plockade ut det som verkade harmlöst. Några timmar senare börjar det ena smalbenet göra ont (det strålar liksom) och känns svullet. Finns det botmedel? Ska äta en rejäl köttbit med kryddsmör om en stund och hoppas att det kan lindra. Imorgon blir det total renlevnad med endast fett och protein. Vad är det för skit jag har tryckt i mig under så många år?

Tilda-T
0

Fläska på med smör och försök hålla ut tills det blir bättre!Flört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Eremitha
0

Kvarstår besvären, Magica? I så fall borde du nog rådfråga en hälsocentral.

Fair Winds and Following Seas!

Magica1970
0

Tack, det känns mycket bättre idag. Ska köpa magnesiumtabletter. Jag är inte sjuklig av mig så att det skulle vara något allvarligt tror jag inte.

Aniara4
0

Kan det ha varit glutamat i maten?

Magica1970
0

Det kan det säkert ha varit. Grönsaker, veggo, "nyttigt" tillagad mat, kött med någon tomatgrejs (som jag skrapade bort). Aldrig mer. Nästa gång blir det Jensen eller Mando :)

Halvdansken
0

Det måste ju inte vara maten. Du har inte blivit biten av nåt djur?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

tinaoskarsson
0

Min första tanke är: blodpropp. Vill inte måla skräckscenarion, men tycker nog att du borde kolla upp det hos en läkare. Det är lätt att man skyller allt på kolisar, men ibland kan maten och symptomen vara skilda åt.

Magica1970
0

Jag plockade bort en fästing på ryggen för en vecka sedan …

Blodpropp seglade igenom min hjärna och ut på andra sidan. Allting talar emot blodpropp. Min ålder, livsföring, gener, vikt m.m. Har inte känt av något någonstans i kroppen idag. Så jag skyller på maten :) Men ska kolla fästingbettet.