I dag handlade jag på Lidl!
Jag hade inte mina glasögon med mig så jag kunde inte läsa allt som jag ville. Men jag hittade i af Dulano 2-pack små korvar. Det innehöll kalkon och kyckling med vitlök. Det var ju jättegott att skiva på tallriken. Innehöll endast 1 g kolhydrater per 100 g. Glutenfri var den för glutenallergiska. :)
Sedan hittade jag Oldenhaüser bockwurst som bara innehöll 0,59 g per 100 g. Dom låg i en glasburk och var också goda.
Ville bara tipsa om detta ifall ni inte visste.
Då ska jag kika in där i dag när jag åker förbi… Tack för tipset!

Varsågod! Det är bara kul att hjälpa till eftersom jag själv har frågat så mycket. :)
Lidl har väldigt bra chark och köttvaror, titta även på det frysta. Men man får läsa noga för de har också en hel del vanliga köttbullar mm. Och en jätteavdelning med konstiga kakor och snask, fast där behöver man ju inte ens titta…

81 % -ig choklad har di. (eller om det var 76%
)

och nötmjöl!

Ooooja deras cevapchichi är ju sååååååååååååååååå goda och om jag som nykomling läst rätt så är de ok…
Är de inte det så rätta mig gärna…

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.pc.p.Cevapcici
och nu är de även på xtra pris:-)
Lidl har väldigt få ekologiska produkter. För att vi ska få i oss bra animaliskt fett, så ska det gärna vara ekologiskt eller vilt. Lidl kritiseras också ofta av t.ex. Handels eftersom deras anställda har så dåliga villkor och arbetsförhållanden.

Jasså har dom nötmjöl! Det måste jag titta på nästa gång.
Dom där cevapici hur äts dom och tillagas? Har inte ätit dom någon gång faktist. Kul med något nytt.

det är som avlånga köttbullar med vitlök etc..
så det är bara att steka och njuta:-)

Cevapcici är från Balkan, jag har fått dem både i det dåtida Jugoslavien och i Bulgarien. Traditionellt verkar de serveras med råriven lök, avrunnen yoghurt och någon form av ganska rå tomatröra (som salsa blandat med ajvar relish)
Sedan var det som alltid potatis till men det kan vi ju skippa
Fabricati diem, pvnc!

#8 Jag är också lite tveksam till att handla på Lidl av just de anledningarna. Väger det mot min egen plånbok… och i slutänden avgörs striden av att det brukar vara för krångligt att ta sig dit när man inte har bil, och jag har ett alldeles förträffligt ICA Kvantum nära mig där jag handlar nästan jämt.

ICA packar om köttfärsen 

#10# och #11# Och då ska jag pröva att köpa dom. Vet ni hur mycket kolhydrater dom innehåller per 100 g?
Jag älskar att handla på Lidl, tycker många av deras produkter är mycket bra. Har dessutom bekanta som fått in en fot på arbetsmarknaden tack vare dem och är mycket glada.
Ibland styr plånboken och ibland styr smaken. Så är det väl för de flesta av oss kanske. Handlar på Lidl ibland, just de sakerna som jag inte hittar nån annanstans.
Plånboken styr även det ekologiska utbudet, när det är gott om pengar kvar köper jag gladeligen 1 kg ekologisk smör för 85:- men är det strax innan det blir påfyllning så blir det vanligt smör. Vitkål/blomkål tex handlar jag ekologiskt kanske varannan gång, bättre än inte alls.

Jag får väl erkänna att jag inte handlar ekologiskt. Bara om det är billigt vilket det ju aldrig är. :)

Jag såg inte nötmjöl på Lidl. Däremot fanns det 200 g,s påsar med malda hasselnötter tror jag det var. Köpte två påsar ifall jag ska göra något bröd och smaka.
#8 Visst Lidl har knappt något ekologiskt, jag kan hålla med om att det ær en nackdel. Men bara før att andra affærer har mer ekologiska varor betyder de inte att de ær bættre eller miljøvænligare.
Dessutom ær Lidl anslutna till handels så de som jobbar dær tjænar likadant alla andra livsmedelsbutiker.
Extrajobbade sjælv på Lidl medan jag gick i skolan, det var bra pengar och jag led verkligen inte av några dåliga arbetsførhållande :)
Så fortsætt handla ni utan dåligt samvete, Lidl ær ju rena guldgruvan før LCHF:are!

#19# Precis! Mycket korv och annat som är bra där. :)
Men fanns det något nötmjöl där du jobbade? Någon skrev att det fanns där men inte såg jag något.
De malda hasselnötterna ÄR väl nötmjölet :)
På Lidl finns även mandelmjöl, alltså finmald mandel.

Såg inget mandelmjöl iaf. Vad synd!

De malda hassenötterna är "nötmjölet", hittade även malda mandlar.
Jag blandar båda sorterna och har som bas i notbrödet, smaskens!
Jag var på Lidl i dag, mandelmjölet var slut men köpte hasselnötsmjölet.
Tack för tipset.
Åhh va bra är nu på väg till Lidl för att innhandla ingredienser…..
Tack tipsen

Jag köpte ju iaf 2 påsar av hasselnötsmjölet. Men såg inga malda mandlar.

Deras makrill är god, märket heter något med …sea och har smak av curry.

Jag har köpt deras burk med dill. Men har inte hunnit smaka än.
Fördelen med ekologisk mat är ju bl.a. att man får kött och ägg med en naturlig fettsammansättning. Personligen skulle jag hellre äta ekologiska ovangrönsaker, om det annars blev för dyrt, istället för t.ex. ickeekologiska ägg och grädde.

#29# Nu har jag smakat den i dill men det var ju senap i den och det gillar jag inte. Så den får någon annan äta här hemma.
Visst skulle ekologiskt vara att föredra. Tyvärr har jag 3 mil till närmaste affär som för vissa ekologiska varor, inte alltid det man vill ha när man kommer dit, då måste man beställa i förväg för att slippa åka hem tomhänt o inte alltid i fräschaste skick.
Bättre finns i Umeå men dit har jag 5-6 mil, beroende på vilken affär jag vill handla i. Den ekonomiska situationen spelar också in, kollade in lite priser sist jag var i Umeå o det skiljde 20 kr/kg mellan ekologisk o icke ek citron t ex! För oss 5 pers m blöjbarn o några husdjur som lever på 1 lön skulle det bli tufft…tuffare…tufft har vi redan nu.

Ja, vem vill inte handla ekologiskt! Det skulle nog dom flesta vilja göra men tyvärr är det ekonomin som stoppar det oftast. Iaf hemma hos oss. Vi har inte råd helt enkelt.

#28.. vet inte om det var samma makrill, men jag köpte det på lidl för ett tag sedan och det var ….socker i den.. så det köper jag inte där fler ggr…

#34# Jag läste inte på förpackningen och nu är den kastad iaf. Hade inte med mig glasögonen. Gubben åt upp det mesta jag tyckte inte om den iaf. :)

Jag testade Lidl igår, för andra gången, men jag tyckte inte det var en sådan hit. Korv, jovisst, och endel men inte så billiga grönsaker, och mejerihyllan var under all kritik… Hittade bara vispgrädde i plastbytta, alltså ni vet sån man köper creme fraiche i? Helkonstigt, och dessutom med stabiliseringsmedel… Och köttet var varken särskilt inspirerande eller billigt… Dessutom är den rätt långt dit, så det blir nog inga fler utflykter för mig.
Men ett plus för att jag inte blev förföljd av någon anställd som spanade på mig bakom hyllorna denna gången!

Ja, det blir fort slut på grönsaker och dom fyller tydligen på bara en gång i veckan. En gång var det så tomt så vi frågade personalen om dom skulle stänga affären. Men så var det inte sa dom. Det är visst på måndagar som varor kommer sedan är det slut tills nästa måndag.
Dom har vanlig vispgrädde hos oss iaf.
Nu ska jag iväg för att kola in Lidl. Jag har känt mig mycket negativ till affären. Jag var in där en gång och såg bara en massa skräp. Men här på saiten har den uppvärderats så jag ska kolla igen.
Lidl, är det en tysk kedja?? Tyskar brukar ha god korv.
#38, ja, det är en tysk kedja. Ocvh visst, dom har har goda korvar som är gjorda på riktigt sätt, svenska charkprodukter är värdelösa.

Fast slakten är nog värre mot i Sverige. :(
La ni mærket till priset på nøtmjølet? Jag køpte næmligten en påse nøtmjølk på Ris & Curry i Lund. Påsen kostade 13 kr men innehøllt endast 60 g och det ræcker inte långt;-)

Handlar ofta på Lidl och det ni beskriver ovan om att det inte finns grönsaker hela veckan etc beror väl på den som är ansvarig för just den affären. Jamon Serrano är utan socker och det uppskattar jag, på ICA, Coop och OK är det tillsatser i den. Ostar är också mycket billigare hos Lidl!
#42 nötmjöl , 200 gr kostade 11,90 . Så det var ju billigt.

På Lidl här fyller de på grönsaker varje morgon men på em brukar det vara tomt.Vanlig grädde har de också här och smöret är lite billigare! De har ett gott koffeinfritt snabbkaffe! Smakar "normailt" kaffe! O toapappret är mjukare o billigare! Inte för att det verkar var många här som behöver använda så mycket toapapper!!!
Ett plus: Jag kan gå eller cykla dit!
Det varierar i olika butiker tror jag. Vi har en liten nära oss som är sådär, svärisarna har en större nära sig som är bättre utbud och fräschare rent allmänt.

nån har äntligen fixat rubriken 

#46# Haha jag vet att jag skrev fel. :) Tack för det!
Angående toapapper så lägger jag gärna en peng på edet maxi eller skona maxi. Det är mycket papper utan att jag behöver släpa hem och betala för en massa luft. Det är dyrare förståss.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Ursäkta om jag är lite gnällig men jag blir inte imponerad av korvar med "bara" 1% kh.
ALLA korvar på Lidl innehåller socker el. liknande. Rätta mig om jag har fel.

#43 Letade länge på Lidl igår och hittade vare sig nötmjöl, mandelmjöl eller krossade hasselnötter. Personalen hade aldrig hört talas om det heller men hjälpte ändå till att leta. Någon som har en varukod? Står vanligtvis under streckkoden.
Köpte Lidls billiga kaffe, Perfetto, som förut smakat utmärkt. Nu smakade det vidrigt med stark bismak - odrickbart! Dessutom 50% dyrare än förra gången jag köpte som mycket annat i butiken.
Mandelmjöl: 20003432
Hasselnötsmjöl: 20003395

Dom brukar förvaras där bakingredienserna är,typ bakpulver odyl!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Mandelmjöl! Dags för en Lidl-räd.
Hasselnötsmjölet brukar jag bunkra, men mandel har en mildare smak som är bra till pannkaka.
Fabricati diem, pvnc!

Du har fel och jag rättar dig
Krakauerkorv (Dulano) innehåller;
griskött, vatten, salt, kryddor, stabiliserIngsmedel (E331), antioxidantmedel(E300), naturtarm, konserveringsmedel (E250).
Kraftigt saltad, kötthalt 93%
Grillkorv (Dulano) innehåller;
griskött vatten, salt, kryddor, etc….. kötthalt 88%
Nu vet jag att många är emot allt vad E-nr heter, men jag överlever dem….även om jag skurit ner rejält på dem
sedan vill jag ha det osagt om det finns socker i de ospecificerade kryddorna, men jag hoppas inte det iaf

glömde skriva…
Krakauerkorv = 1,0 kolhydrat
Grillkorv =1,3 kolhydrat
Frankfurterkorv 1 % kolhydrater.

Mandelmjöl: 20003432
Hasselnötsmjöl: 20003395
Eftersom jag inte hittade dem så skrev jag till Lidl och frågade. Fick svar från Lidls Kundjänst att "Tyvärr har vi inte dessa produkter i sortimentet"
Var finns de Lidl-butiker där ni hittat dem? Har något kvar ett kvitto från Lidl där de är med?
Jag köpte malda hasselnötter idag men jag har aldrig hittat malda mandlar. Tyvärr slängde jag nog kvittot, jag hittade det inte.

Tyvärr, har inget kvitto kvar sedan inköpet, men jag köpte hasselnötsmjölet på Lidl i Motala för 9,90 kr (200 g).

För min del tillåter inte min plånbok att jag handlar ekologiskt även om jag skulle vilja.
Jag har redan tufft som det är med vanliga produkter med min ekonomi.
Dessutom är utbudet av ekologisk mat i butikerna här inte så värst bra tycker jag.
Lidl har mycket produkter som passar LCHF kosten som inte vanliga affärer där jag bor har.
Tex mycket korvar med 1 % eller mindre kolhydrater per 100 gr .
Det är allt från vanliga korvar till salami som är mycket prisvärda och goda.
Skulle jag ha tur och ens hitta en sådan i affärerna här skulle jag endå inte ha råd att köpa den.
Så när jag får en chans att åka med någon till Lidl så tar jag gladeligen chansen att göra det.
Tycker det är upp till var och en att välja vart och vad man vill handla.

# 49 Hm men räknas inte den sockermängden in i dom 1 procenten då ??? eller är jag ute och cyklar i det blå nu 
Det finns ju socker o majonnäs men det är många som äter det ändå så vad är det för skillnad på korven och majonnäsen ???
Sila mygg och svälja Elefanter för att citera vad någon annan sa i ett liknande fall ………..

konstigt, Lidl har olika pris på samma vara i olika städer tydligen.
Jag köpte hasselnötsmjöl på Lidl i Norrtälje för 3 veckor sedan, de kostade 15,90 för 200 gram!
Agneta
Stockholm Magnus Ladulåsg. Lidl. Där finns nötmjöl idag. De har höjt priset till 14,90. Något mandelmjöl hade de inte. Men god mörk choklad.
Brukar köpa en hel del av deras öl. Starköl som det säljs här i UK.
Mizzi sockermängden måste vara inräknat i kolhyrat %:en. Jag köper också korv på Lidl, har hittat fler som inte innehåller glutamat. Min man gillar korv och salamin brukar jag själv också äta.
men det dära hasselnötsmjölet&mandelmjölet hur många kolh p 100g är det ?
jag barhar ju bröd varje morgon kan jag använda det eller tycker nu jag ska använda macademia nötter :)?

Cevapcici:
Per 100g.
Energi 992 kj/239 kcal
Protein 16 g
Kolhydrater 1 g
Fett 19 g
Jättegoda! Har alltid sådana i fysen då det är väldigt snabblagat när det krisar.
ingen som har näringstabell över nötmjölet ?

Lidls Cevapcici var bland det äckligaste jag har smakat :P Plastiga och fulla med brosk.
Här finns recept (och ytterligare ett i första kommentaren och därefter följer en diskussion som är minst lika rolig som på Anna Ottossons blogg. Nä, inte riktigt, men nästan.): http://www.ragazze.se/2005/12/18/cevapcici/

Ja, ja….smaken är ju som baken…och tur är väl det! 
men det finns ju inte :/ ?

Vill bara skryta lite och säga att jag har Lidl precis nedanför mitt hus .. Eller ja, nästan i varje fall .. Moahaha 
Ps. Ett tips: När ni skall ha nötmjöl, fråga då inte efter 'hmmhmm-mjöl' - fråga efter malda nötter. 'Nötmjöl' finns det nog inte en människa utanför 'vår' krets som kallar det för .. =)

#74 hehe helt sant. Jag skulle då aldrig våga fråga efter nötmjöl =)

angående lidls sortiment så är grundidén för företaget "färsk frukt varje dag". grundaren av kedjan var frukthandlare… tanken är att så mycket av frukten som möjligt ska vara färsk på morgonen och de större butikerna har leveranser alla dagar i veckan på frukt och grönt. de mindre får ingen leverans på söndagar. Att frukten är slut framåt kvällen beror således på detta, samt att butiken naturligtvis vill slänga så lite som möjligt. Vissa chefer drar detta till sin spets men jag vet att många också jobbar mot det då man fått mycket klagomål för att både bröd och kyl och kött och frukt är slut när "vanliga" slutar jobbet.
det handlar även om optimera sin personal och sina beställningar för att beställa rätt mängd med varor.
i lidls grunidé finns också att all frukt som på något sätt börjar visa tecken på att bli dålig, ska ut ur försäljning. detta gör att lidls fruk BORDE vara fräschare än icas där jag ofta hittar tomater som är helt trasiga och ruttna… tyvärr fungerar det inte i alla butiker, det är väl den mänskliga faktorn… säg gärna till personalen om det ligger mycket dålig frukt i butiken! (gärna utan att vara förbannad, det fungerar bättre!)
i södra och mellersta sverige har lidl butikerna förutom sitt eget kylsortiment över 50 arla produkter, däremot ställer man ofta sina egna produkter på platser där de syns mer så vill ni har arla så titta lite nogrannare i kylen. Ekologiska ägg finns också. I norra sverige finns milko sortimentet men där vet jag inte hur mycket.
vad gäller personalen har jag sagt det många gånger och jag säger det igen, de är anslutna till handels och följer deras avtal. Förbundet är ofta ute i butikerna flera gånger per år och informerar. I en lidl butik arbetar man roterande med alla arbetsuppgifter, alla sitter t.ex. i kassan - även butikschefen. Alla städar, alla plockar upp varor osv. vilket faktiskt gör det till en ganska ergonomisk arbetsplats. Sedan försöker man på lidl som i alla andra butiker att effektivisera och hålla nere kostnaderna, vilket ibland går ut över personalen.
jag tycker att det finns bra varor, även om jag önskar mer ekologiskt och att få tillbaka chokladen på 80%!! det är bra att det finns en prispressare i svensk handel! ju mer vi handlar på lidl, ju mer tjänar de och ju fler personal finns det som kan sköta butiken på ett bra sätt (det är sant, det räknas ut med hjälp av försäljningssiffror hur många som ska jobba vissa dagar och tider).
och vad gäller sortimentet, be att få tala med butikschef/distriktschef eller maila kundtjänst. butiksmedarbetarna kan inte påverka sortimentet. Ju fler som vill ha en specifik vara, ju större är chansen att den kommer!