Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2625 ggr
miagumman
0

" PYSS "

Måste bara slänga iväg en MaMaMade:ig " pyss " till densamma för det suveräna receptet på nötbrödet!Kyss Jag har gjort det ett flertal ggr nu och det har blivit ett av mina favoriter! Jätteenkelt att göra och supergott har det blivit en liten "räddare i nöden" för mig när jag vill ha en "vanlig" macka att tugga på!

Pröva det får ni känna själva vad underbart det smakar! Mycket godare än det andra nötbrödet här på forumet enligt min bedömning.

MUMSFILLIBABBA FRÅN MIAGUMMAN SOM JUST NU TAR EN TUGGA AV EN SKIVA NYGRÄDDAT NÖTBRÖD!! Räcka ut tungan

magma
0

Vad bra att du är nöjd:) Själv har jag ännu inte provat.

Tilda-T
0

Jag har inte heller provat , är nämligen rädd att det blir nåt nytt som jag går igång på, så det får vara så länge, dessutom tror jag att det är för mycket kolisar för mig!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Sess
0

Var hittar jag MaMaMade:s recept ?

miagumman
0

Sök på nötbröd så kommer det upp en massa däribland: Glutenfritt Hemul-nötbröd a´la MaMaMade.

Sess
0

Tack för hjälpen!

Vet du hur många kolhydrater hela limpan innehåller?

miagumman
0

Vet att jag har läst det här nångång men hittar det inte nu, men det var inte så många vill jag minnas. Vi får hoppas MaMaMade läser detta och kan svara! För mig är detta ett superbra alternativ till allt kolhydratstinnt bröd jag åt i mängder av förr!

Idag när jag bakade hade jag bara 6 ägg hemma och det gick lika bra det! Jag smälter smöret i kastrull och häller sen grädden över det och häller i bunke. Tillsätter sen äggen och den rivna osten. Sen blandar jag de malda nötterna med salt, bakpulver och mjölet och häller över alltsammans och rör ihop. Funkar finfint! Jag smörar en avlång form men struntar i att "bröa" den och häller alltsammans i denna, gräddar sen i ca 30 min i 200gr värme. När jag tagit ut den ur ugnen ställer jag den upp och ner på galler där den får stå och safta till sig och svalna innan jag skär den i skivor. Fryser sen ner ca 4-6  skivor i fryspåsar som jag tar upp alltefterssom. GOTTGOTTIGOTTGOTT!!

miagumman
0

Ps: Jag gräddar limpan i nedre delen av ugnen.

Sess
0

Oj vad sugen jag blir…. Imorgon ska jag baka !!

Tack för den utförliga beskrivningen.

Kram Sess

miagumman
0

"Vassego" och lycka till! Cool

MaMaMade
0

OJ, tack!  

Generad

Fast det är ju hemul som ska ha mest credit! Tack hemul, vi gillar ditt bröd!

Har ingen aning om hur många kolisar…ska finns en uträkning ngnstan men var…? Nu ska jag nanna för vi har haft en hektisk dag efter en sömnlös natt o ska upp tidigt imorgon bittida. Ska hälsa på vänner i Vilhelmna, Tassa ska få träffa brorsan, kul!

miagumman
0

# 10  Ser det nu att det var Hemul som kom med detta recept som han/hon i sin tur tagit från nån annan!( kommer inte ihåg namnet…)Skrattande Men det va ju du som kom med ide´n med den rivna osten, eller hur? Spela roll, gott är det i allafall och en pyss får du, vilket som!!Cool

Mervi
0

Jag tror att brödreceptet som hemul gett oss kommer från Kwasnievski, den polska läkaren. Och hemul har provat och omändrat det så det passar till svenska förhållanden.

Jag bakade nötbrödet till min man förr men idag kör vi 5 minuters microbröd gjort på mandel.