Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 5172 ggr
mammamalin
0

melon

Hur är det med melon?

greensis
0

Melon till vadå?

Beror väl på hur känslig du är, hur mycket och hur ofta du tänker äta det.

De flesta här äter mycket begränsat med frukt, främst bär typ hallon, eftersom den höga sockerhalten i frukt snabbt spränger ens kolhydratbudget. Melon, liksom banan, hör till de frukter jag själv undviker, de är bland de sötaste.

Fabricati diem, pvnc!

dahlith
0

Melon är som gurka med socker på.

Jag föredrar gurkan (även före lchf)Flört

mammamalin
0

åt melon igår…..min son tål bara melon och banan så det finns alltid hemma. Vi mumsade lite melon till fika…..

Var hungrig hela eftermiddagen igår, kan det varit melonen? Bara min 4e dag idag, men vet att jag lätt triggas av sött……

Får bli gurka framöver!

greensis
0

Jag har "återvunnit" barnens vattenmelon innan den blev dålig, någon gång, genom att frysa in kuber ca 2*2cm och haft dem som isbitar vid "festligare" tillfällen.

Fabricati diem, pvnc!

dahlith
0

#3 du säger att din son bara tål melon och banan. Vad är det för allergi han har som gör det så skevt bland frukterna? Är väldigt nyfiken nu. Har aldrig hört talas om något sånt innan.

mammamalin
0

Smart!Glad

mammamalin
0

Han har atopiskt eksem, (mardrömsvarianten) och då är det typ inget som funkar!

Har observerat och fört dagbok en längre tid och äntligen fått lite klarhet. LChf passar hela familjen jättebra! Lillkillen reagerar väldigt på E-ämnen, tillsatser och sötsaker triggar eksemen på en gång.

dahlith
0

Min mans kusins barn (det blev jobbigt) har detsamma och har i alla dagar blivit insmord från morgon till kväll. Vissa dagar är det bättre och vissa dagar sämre. Men ändå… alltid ett helsike.

Kanske att jag skulle tipsa dom att lägga om dieten då för att lillflickan ska må bättre?

Då är det som du själv kommit fram till att just banan och melon funkar? Undrar varför just de funkar och inte annat…

usch så jobbigt du har det! Vet precis nu när du förklarade vad det var.

Men vi får hoppas att det blir bättre när han blir äldre. Har förstått att det kan gå tillbaks lite med åldern.

Kramiz till er!

dahlith
0

Har läst på lite mer nu om det hela och det verkar ju som om man ska hålla sig ifrån produkter som innehåller jäst, färgämnen (speciellt röda färgämnen), ägg och mjölk.

Sen ska man undvika antibiotika i det längsta.

Det ska man ju visserligen alltid göra och jag kan berätta att jag har en kompis som är homeopat som säljer något som heter Notakehl. Det är rent pencillinum, och det slår inte ut kroppen som vanlig antibiotika gör.

Jag har botat en urinvägsinfektion och en lunginflammation med hjälp av Notakehl. ( detta var före min lchf-diet). Grannen botade sin hund mot elichia (osäker på stavningen, men det är iaf en fästingsjukdom).

Tyvärr så blir det ganska dyrt, ca 1000:- för en kur. Men har man å andra sidan stora problem med antibiotikan så kan det ju vara värt dom pengarna.

Hoppas att det blir bättre för er mammamalin!

MaMaMade
0

Nätmelon 7,4 kolhydrater per 100 g.

Vattenmelon 8,7 kh per 100 g.

Aniara4
0

Frukt är godis!

Och lustigt hur olika det kan vara. Förutom äpple är just banan och melon de frukter jag är allra mest allergisk mot, ja, och så kiwi. Svalget börjar klia och svullna direkt!

Aniara4
0

Av någon anledning kan jag inte redigera inlägget ovan, när jag postar den redigerade versionen saggar det en lång stund, och sen kommer tråden upp med det gamla inlägget kvar!

Tänkte bara tillägga att päron är det som funkar bäst, men även tillagad eller konserverad frukt går bra - fast konserverad frukt är ju godis med socker på… Fundersam