Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettom-sajten
Läst 2896 ggr
Margareta
0

Gamla trådar

Jag tycker det är jätteroligt när ni botaniserar i gamla trådar och väcker dem till liv. Det finns så mycket klokskaper på den här sajten som annars faller i glömska…

ÅTERANVÄND gärna gamla trådar och väck dem till liv så får fler läsa och behöver inte fråga om allt som redan finns avhandlat, ibland flera gånger om.

Bläddra och läs under rubrikerna till vänster… ibland ligger trådarna helt fel och då kan man flytta dem om de blir aktuella igen.

/Margareta, sajtvärd

Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta
0

Tänk vilken bra tråd jag hittade och den här alldeles tom!

Ingen som gillade den tydligen.

Citronmeliss
0

SkrattandeJo jag gillar den..Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Margareta
0

Ibland ber vi er starta nya trådar och ibland vill vi att ni återanvänder dem - hur menar vi egentligen?

När det gäller personliga frågor - råd hur man ska äta och vad man gör för fel - tex nybörjare. Då är det lättare med en egen tråd.

När det gäller diskussioner om träning, hälsa, olika livsmedel, program på TV och annat så är det bättre att använda samma tråd.

Vi har hur många trådar som helst om kokosfett och Stevia. Det betyder att värdefull info går till spillo varje gång någon startar en ny tråd om detta. Det finns massor av bra info i de gamla trådarna - använd dem och fyll på med nytt. De går lätt att hitta genom att söka på kokosfett eller stevia.

TV-programmen är samma sak - vi har massor av trådar om både Agenda och Debatt-programmen. Trots att vi startade trådar med tydliga rubriker. En del trådar blir jättelånga och många får komma till tals - medan andra blir kortare och försvinner neråt snabbt och de som skrev där blir inte lästa på samma sätt. Det är lite synd tycker jag.

Citronmeliss
0

Jag håller med dig Margareta att mycket tyvärr "går till spillo" så som du beskriver. Själv söker jag ofta i de gamla trådarna för att hitta info jag söker! Däremot är jag sämre på att skriva i dem utan slukar i stället tyst & snabbt den information jag sökte! GeneradJag ska försöka tänka på det i fortsättningen, skriva några rader så att de puttas upp också!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Margareta
0

Räcka ut tungan Tänk så mycket trevligare det är med en rad istället för *putt*…

clajo
0

Det här är ju bra information, särskilt till alla nya på forumet! (Alltså puttar jag…)

Margareta
0

Tack clajo - men nu räcker det inte att putta - det rasar neråt direkt ändå - men jag gör ett nytt försök ändå…Fot i munnnen

clajo
0

Puttar lite till, eftersom vi får nya medlemmar varje dag..!

Amiechan
0

Ett tips när man plockar upp en gammal tråd och svarar/skriver nytt i den är att tala om att det är en gammal tråd. annars kan man skapa mycket förvirring :D

Margareta
0

Det är klokt Amiechan - den som använder sökfunktionen eller bläddrar bland gammalt är ju mer beredd på att det är gammalt än den som bara klickar och läser i nyskrivna kommentarer,

birma
0

Läser mycket via sökfunktionen. Hittar mycket lchfmatnyttigt, liksom onyttigt, eller ska man säga onödigt. Dvs allt för ofta om efterrätter, gotte och sånt då (gillar). Skriver ibland. Håller med Amiechan och har en eller annan gång praktiserat, att ge uppmärksamhet till om man lyft en gammal tråd.

Ofta lite förvirrad "hur jag ska göra" beträffande nystart eller letande av gamla trådar när man söker viss information, som saltgurka till exempel.

Får ta och söka på saltgurka igen och se om jag hittar nåt mer, annars får det bli en ny tråd kanske.

Joho du Margareta, jag gillar den här tråden. Men det var första gången jag såg den nu och…

den är inte gammal, bara 1 månad sen sist, så jag säger väl inte då att jag lyfter den  även om det nu var sagt.

Mervi
0

Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Melindrea
0

Äh. Jag föredrar det jag är van vid.

*bump* =)

[Karro]
0

majaha så det är det nya :-)

*bump*

hihihi

Melindrea
0

Och ett annat förslag när det gäller gamla trådar… Lägg in "Necro", för att vissa att det är återupplivning på gång >.>

dahlith
0

betyder >,> att det är återupplivning? Har jag aldrig hört innan.

Necro… hmm, man lär sig något nytt varje dag.

Vet du var detta kommer ifrån?

Melindrea
0

Nej, >.> är "shifty eyes" en av mina favoritsmilisar =) Ungefär lika användbar som >.<, dock i annat syfte. …Men nu är vi OT. *slutar*