Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2409 ggr
Gozan
0

Gozan

Hejsan

jag heter Maggan, mitt nätnick är Gozan, bor i nordvästra skåne.

jag hittade hit ikväll när jag satt och slökollade runt lite..

iFokus har jag varit med ett bra tag, men måste ha varit borta på semester när denna gruppen kom till.

jag har en tid funderat en hel del om GI, kolhydrater och allt som hör till ämnet. jag har kollat runt på nätet och där läst allt jag kommit över i ämnet. Men frågorna är ändå jättemånga.

hur börjar jag.. vad ska jag äta ..

jag vill ju gå ner i vikt, har 25-30 kg för mycket att bära på.. kanske skulle fibromyalgin bli bättre.. kanske jag skulle bli piggare

jag har varit med i vv i omgångar, och även kört vv på egen hand..

visst jag har gått ner .. men… ja jag har ju gått upp oxå igen.. Fundersam

jag ska dra ner ordentligt på kolhydraterna.. det söta är sånt jag stupar på, jag är en gottegris…

men det ska gå.. jag har suttit här och läst alla inlägg och känner mej så peppad..

men jag måste nog ta det i min takt, jag ska fortsätta läsa här.. testa maträtterna och framför allt ge katten i godiset o annat sött.. i morgon ska jag handla nötter och mandel.. plus mörk choklad

och jag ska kolla över kolhydraterna i maten jag ska handla…

hops detta blev rätt långt och kanske inte så mycket till presentation…

jag ska leta upp de rätta trådarna för alla mina frågor.. kanske inte i morgon.. men dom kommer..

Marylojs
0

Välkommen hit och lycka till! Den här sidan är superbra, jag är själv nybörjare och har fått massvis med hjälp här!

Kelly
0

Samma här nybörjare är ordet har hållit på i drygt två veckor och exprimenterar fortfarande det handlar ju om att tänka åt ett helt annat håll och det är många fördomar som ska skippas på vägen. Välkommen till denna jättebraiga sait

catlin
0

Välkommen Gozan säger jag också och håller med ovanstående! Det är nog en jättebra idé om du nosar runt här lite först och läser det du hittar, kanske beställer Skaldemans bok? Så du vet vad det handlar om. Sen är det bara att köra, i din egen takt. Men dra ner på kolhydraterna är aldrig fel, det kan du göra NU! *L*

Här finns jättmånga goa mänskor och en massa stöd och tips!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Mervi
0

Välkommen Gozan. Hoppas du kommer att trivas här.

Vi är många i samma båt, tål inte socker i någon form, får ett sug efter mer så fort man stoppar i sig.

Jag har ätit LC ett år nu och trivs med maten och allra bästa är ju slippa vara hungrig och sugen och jag håller viken.

Lycka till!

nane
0

Välkommen! Det finns jättemycket information-för mycket??

Allt kan du hitta och gör du inte det så fråga på! Skrattande

Millaf
0

Välkommen och lycka till!!

mawa
0

Välkommen och lycka till!! har själv varit med en kort stund, ca en vecka, men tycker att den här sajten är jättebra och jag har fått mycket inspiration och känner mig väldigt motiverad att fortsätta. Skrattande

Margareta
0

Hej Gozan och även jag vill välkomna dig hit!

Numer pensionär i Nynäshamn

Gozan
0

Hejsan

nu har jag testat detta.. sedan i tisdags.. var lite tveksam… men.. wow

jag har under dessa dagar förlorat hmm.. blivit av med.. 2.3 kg!!

känner mej inte längre så svullen om magen,,, piggare.. njae.. jag vet inte det.. men jag är inte det minsta hungrig.

jag och min man har frossat hela veckan, knaprat i oss fläskasvål som besatta.. haft gräddiga såser och tuggat i oss bacon o ägg.. ätit massor av goda ostar..

och jag har ändå gått ner !! gubben blev bara av med ett halvkilo men.. det kan bero på alla ölen han hällt i sej..

anki1
0

Välkommen Gozan, jag är själv nybörjare har hållit på i snart 2 veckor. har minskat lite om midjan. har oxå fibro

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mervi
0

Vad skönt att du trivs med kosten och minskar kilon. Grattis!

Gozan
0

tackar.. vi är många med fibro här..

det ska bli spännande att se om denna dieten kan jaga iväg åtminstone en del av värken

tackar.. man kan ju göra massor av gott… men det är kanske bara i början man minskar.. vi får se..

KINA-D
0

Hej Gozan.. Ja du ser att du fått in mej här också..hihi. Så då kan vi ju peppa varandra både här och på andra ställen där vi båda är med, eller hur.  Till alla andra så får jag väl tala om att jag är ny  här.. kom med idag. Är 51 år och bor i Strömstad på den vackra västkusten. Är sambo och har en 8 årig son.  Som tidigare talare så har jag fibro mm… Har nu tänkt att börja med denna metod då jag har ca 20 kg förmycket att bära på.  I övrigt så dricker jag en hälsojuice som har hjälpt mej en hel del.

Fibblan
0

Hejsan Gozan och välkommen in hit till denna toppensida.  Jag har oxå fibro och det kan jag tala om att värken blivit mycket bättre på mej och 13 kg ner på ca 4½ vecka om det kan peppa dej lite:)

Gozan
0

tackar..

detta blev jag glad av att läsa.. tänk om min värk oxå kunde bli bättre.. och jag vill gå ner så mycket jag oxå *tittar lätt avis*

grattis till din minskning!!

Fibblan
0

tack så mycket. På mej fungerar det jättebra med sss metoden. Ju mer fett jag stoppar i mej ju mer rasar kilona. Så prova dej fram till vad du tycker är bäst.

Mervi
0

#16 Du äter väl helt strikt SSS? Jag får börja nästa vecka när jag börjar jobba efter semestern. Har varit lite slarv nu under 3 veckor, inte så att jag helt lämnat LC men det har blivit lite här och lite där.

Fibblan
0

# ja jag äter strikt SSS nu, men jag började lite prövande med LC för man känner och märker om man vågar prova vad som funkar bäst.  Mår väldigt bra av SSS.  Du kommer säkert igång snart igen ska du se

Diana61
0

Gozan, jag har gått samma väg som du med "VV" i flera omgångar, men nu verkar det som manhittat rätt, men jag är fortfarande rädd för fettet Generad

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Gozan
0

ja visst är man rädd för fettet…. förra veckan satt jag o gubben i husvagnen, tittade oss omkring innan vi stoppade in våra feta ostabitar i munnen… jag måste erkänna att vi hade dåligt samvete.. ända tills vi kom hem och ställde oss på vågen.

nu har jag inte minsta dåligt samvete för att jag äter fet mat, jag vet ju att det fungerar och det är ju faktiskt gott

Diana61
0

Käkade idag fläskkotletter med beanese och inget annat. Fick dåligt samvete efter och en timme senare sura uppstötningar. SUCK!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4