Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1404 ggr
Charlotta_Osterberg
0

Tips i USA

Hej
Just nu är jag på semester i staterna. Att hålla strikt LCHF-kost här är ganska svårt med allt socker som de tillsätter i precis allting! Men bacon o ägg till frukost serveras det :D Tänkte fråga lite om någon har tips på både vad man kan äta och kanske ta med hem? Har för mig att någon nämnde en choklad med jätte lite kolhydrater, har letat och hittat en 100% ig choklad men vet inte om det var den?

Vänligen charlotta

Aniara4
0

Beef jerkey?

Charlotta_Osterberg
0

Vilket sammanträffande för jag testade faktiskt det idag. Det innehöll lite socker såg jag på innehållsförteckningen men smakade helt ok. Däremot är deras innehållsförteckningar med hur mkt kolhydrater, fett o protein nästan omöjliga att förstå! Någon som vet hur de räknar?

Qamilla
0

Hej, Dom räknar per portion och om du tittar längst upp i innehållsförteckningen så står det hur mycket en portion är.

Det är näst intill hopplöst att äta LCHF där för nästan allt är fat free även om det är till 97%. Lite löjligt faktiskt. Dessutom är det mycket mer socker i alla deras saker än här i Sverige.

MimLan
0

Enklast är nog att hålla sig till grillat kött/fisk och sallader.

Bookjones
0

Om du letar efter snacks så är ju pork rinds alltid tillgängliga på varenda 7-11.. Nötter och beef jerky också. Om choklad. Se om du kan hitta nån affär i stil med Whole Foods eller dyl. De säljer jättemycket bra grejer. Rå mjölk och grädde o.s.v. goda ostar och grassfed beef. Var i USA är du? Här i So. Cal har vi snabbkedjorna Carls Jr och In-n-out som båda säljer lo-carb burgare. Jättegoda.

Qamilla
0

#5. Dessa low carb grejor är dom med extra fett också? När vi bodde i USA så verkade det som att det mesta fettet var borttaget och ersatt med socker eller sötningsmedel. Nu är det drygt ett år sedan jag var där sist men även grädden och de saker som skulle vara feta var bara bråkdelen av så feta som här i Sverige.

Vi åker ofta till San Francisco och hälsar på min mans släktingar och våra vänner. Har du fler tips till oss på vad vi kan äta där? Whole Foods handlar vi mycket på. Men den vanliga maten (smör, mjölk och grädde) har väldigt låga fetthalter i USA.

Ulf-S
0

Whole foods är toppen, handlar där nästan varje dag just nu! Det finns massor av produkter som inte alls är superlätta. Och att smör, grädde och liknande skulle vara extra magra har jag inte alls märkt… Självklart finns det massor av lightalternativ, men de går ju bort på en gång.

Qamilla
0

När vi bodde i USA, och även senaste gången vi var där, så den fetaste grädden jag hittade var 12%-ig. Även smör var på någonstans runt 20%. Visserligen har dom Whole Milk som var 8%-ig men vi hade svårt att hitta "normal" feta saker.

Charlotta_Osterberg
0

Är på Virginia beach just nu. Nu bor jag i en Amerikansk familj och var inte helt lätt att få en LCHF-vänlig frukost när de som ställdes fram på frukostbordet var vitt bröd och nutella, söt marmelad och frukt. Men lyckades få äggröra med ost så det blev bra. Men man känner sig väldigt ohövlig när man inte tar av allt som det bjuds på…  :/ Nu har de precis serverats chips och ikväll blir det hamburgare med pastasallad o baked beans. Baked beans finns i princip överallt. Det måste väl vara ganska ok?

Annars har jag försökt hålla mej till sallader me ost, sallad, oliver o guacemole o kött. Ska leta efter mataffären du skrev om den låter ju jättebra! Flyttar in på hotell imorgon så då blir det enklare att styra maten själv.

Tack för alla tips!

Uttelille
0

Fy vad hemsk att de gör så här med maten!

Wildrat
0

Baked beans är helt enkelt vita bönor i tomatsås. Inte särskilt bra LCHF-mat, tyvärr… Vilka konstiga matvanor din familj verkar ha.

magma
0

"Vilka konstiga matvanor din familj verkar ha." *haha* Vilken härlig kommentar! Det märks att "vår kost" känns som det normala när man reagerar så.Skrattande

Wildrat
0

Jamen hur vanligt är det med Nutella till frukost? Bönor och pastasallad till hamburgare, också en konstig kombination…

magma
0

I USA så tror jag det är ganska vanligt, visst är väl t.ex pannkakor med lönnsirap något som de äter till frukost ibland? Och mackor med jordnötssmör? *ryyyys*

Charlotta_Osterberg
0

Ja de är inte alls ovanligt. Imorgon blir det våfflor eller pannkakor med sirap till frukost. Har en lillebror som bott här i ett år och i hans familj har det inte varit ovanligt med jordnötssmör, nutella och vitt bröd till frukost och lunch varje dag, mörkt bröd går inte att få tag på och i skolan serveras pizza och hamburgare som blir allt fettsnålare. Det är inte längre tillåtet att servera hamburgare med kött i på hans skola eftersom det innehåller för mkt fett. Dessutom består hela ena skolmatsalens vägg av godis, chips och läskautomater. Så efter att ha ätit flingor och mjölk hemma så har han inlätt sin skoldag med en sockrad munk.

Hade ingen aning om att deras kost var så illa. De verkligen öser på socker på allting och nästan allting är näst intill fettfritt! :/

Qamilla
0

När jag bodde i USA så serverade företaget jag jobbade på frukost varje fredag. Den frukosten bestod av munkar med glacyr eller wienerbröd med sylt och glacyr.

Eftersom det inte serverades skolmat i min sons skola måste man själv ta med mat (men man fick inte förvara den i kylskåp i skolan). De flesta barn hade då bl a läsk och chips med sig som en del av måltiden. Frukt och grönsaker var inte så vanligt.

Ulf-S
0

#16: Jo, på kontoret här i USA serveras det frukost/fika… Olika typer av wienerbröd, croissanter osv. Och ofta sliskig fruktyoghurt. Olika meloner och ananas. Allt detta sköljer man ned med juice och kaffe.

Kaffet, och möjligtvis en melonskiva, är väl det enda som är OK.

Maia
0

#17 "Kaffet, och möjligtvis en melonskiva, är väl det enda som är OK. "…om det nu inte varit så att kaffet i USA vanligen smakar som att ta en kaffeböna mellan tänderna och en klunk varmvatten ur kranen, :-D!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Uttelille
0

Usch, jag är helt chockad! Är det så illa!?
Isåfall är jag glad att jag bor här jag gör!

[Karro]
0

Jag känner igen det där från att ha vart både i Canada och USA, canada var väl någorlunda bättre men USA var katastrof i matväg… 7 kg upp i canada på två veckor och ja…. usa vet jag inte ens… *usch*

tur att de är borta nu i alla fall….. fast det tog ju 5 år…