LCHF-Krysset
På allmän begäran (nä det är ingen som har frågat) så lägger jag ut det korsord som jag hade gjort till grillträffen i Sundsvall häromdan. Nästan alla frågor handlar om LCHF. Skriv ut och lös!
Då var frågorna utplacerade på olika hus, stolpar och träd på Norra Berget så om du tar med dig krysset ut i terrängen och stannar vid vart sjuttonde träd och löser ett par frågor så får du samma känsla. För stadsbor rekommenderas att du lägger krysset på köksbordet, löser ett par frågor, går ett varv runt huset, löser ett par frågor, o.s.v.
Klarar du hela krysset själv utan hjälp får du känna dig mallig resten av dan.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Ja just ja! Du behöver några frågor också!
Lycka till!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Skicka ett PM till mig om du kör fast på något istället för att fråga här i tråden. Annars är det lätt för andra att tjuvkika.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Har just printat ut det och ska göra ett försök!
Vi löste det på 5 minuter, eller rättare sagt Sockerbubbla gjorde det! Bra gjort av en 10-åring va?
…förresten, vinner man en korv nu…?
Duktig Sockerbubbla! Hon har vunnit valfri, kolhydratfri korv ur ert eget kylskåp! ;-)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Bra initiativ. Det var ett väldigt välgjort korsord. *applåder till maxiq* Fast för att göra det extra autentiskt borde du egentligen dölja en av frågorna här också, maxiq.
Jag tycker för övrigt att Immer var väl värd sin korv. Hon löste den ohittbara frågan utan att ens läsa den.
Tack för applåderna men frågan var inte alls ohittbar eftersom vinnarna hade hittat den. Eftersom de kom in sist så var jag helt övertygad att jag hade glömt att sätta upp den. Men det gula papperet satt på en faluröd vägg 0,3 meter från vägen ni gick på så jag kan inte förstå hur ni kunde missa den! :-O
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Ja, då måste som sagt kaffet ha varit för svagt ändå. Man tappar koncentrationen då. 
Jag tror snarare att det där kaffet orsakar tunnelseende… :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Då måste jag få komma in och pipa lite jag också, tycker nästan att det var värre med skojtkopen som vi inte så röken av, när frågan gällde vilken knut är detta trodde vi först att han menade husknuten som frågan satt på! Men se, det gick inte in i krysset och då var det tur att jag hade sett den omtalade knuten när han tillverkade den!
För Gullilla och mej gick det ju bra ändå eftersom vi vann pris!
Känner mig lite gnällig nu, maxiq jag tyckte att krysset var jättefint, ser fram emot ett nytt nästa år!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Jag tycker korsordet var jättebra - det var särskilt en fråga jag tyckte jag kunde ganska bra…
Numer pensionär i Nynäshamn
Det var ju nästan lite fusk, M*rg*r*t*

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Margareto?

Men till nästa gång… När de kanske dyker upp fler..
Och fler mindre stora människor (aka barn) så borde du sätta upp rosa lappar med nått i stilen för dem som bara äter och ser glad ut hemma :D

Du är för underbar, Maxiq. Inga simpla kryssfrågor här inte, utan ett alldeles äkta kryss, a la melodikrysset. Dagen är räddad.
Jättebra korsord!!!
Ja du Tezz, jag sa ju att det var svårt men ni ville ju gå själva.
Tack för de positiva kommentarerna! :-D Om de finns ett stort intresse (från fler än en) så kan jag tänka mig att göra ett större kryss när den där eländes sommaren gör att jag inte vill gå ut.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se