Min mat
När jag för in i programmet "Min mat" och tittar på "totalen" har viktangivelserna för näringsämnen och vitaminer varierande färg. Vet någon vad dessa färger står för?

Ingen som vet…

Jag såg det i dag med. Det är något nytt som tillkommit med färgen alltså. Men det är ju det som det står. Inget att bry sig om varför dom har olika färger antar jag.

Jag hade ju hoppats på att det hade med om man ätit det som rekommenderas som dagligt intag…

Det verkar inte så eftersom färgen är annorlunda redan från början, innan man har skrivit in någonting. Nån som har ork och är tillräckligt nyfiken för att fråga stora stygga vargen?
Vad är programmet 'min mat' ?

färgerna är olika beroende på om det är Gram,Mili Gram eller Micro Gram.

Jag undrar hur man får fram dagens intag i ett fint diagram? Varorna listas upp, men skulle vilja se "procentsatsen" i ett cirkeldiagram eller liknande. Eller ska man tyda siffrona bara? Svårt isf… :/
Nån som har koll? 

När Du lagt in vikten på matvaran Du tänker äta och trycker på lägga till så kommer den upp i dagens intag.Längst ner på dagens intag finns det 2 st rutor med text.Den ena står det totalt och genom att trycka på den kommer cirkeln fram.Sedan trycker man på spara och då sparas allt på den dagen och Du kan kolla på de olika datumen senare hur det blev.Du kan trycka igen på totalt och kolla hur procenten blev.Det syns även överst en hel del info om protein och kolhydrater i gram med.
Hoppas Du förstår mina försök att förklara. 

funka !! TACK!! Hur stor andel fett, proteiner och kolhydrater ska det vara?

Omk. Fett 75 %. Protein 20 %. Kolhydrater 5 %. 

Hur loggar jag in??? Jag försöker skriva i de tomma rutorna men misslyckas.