Så här går det för mig =)
Måste bara öppna en ny tråd för att berätta…Just nu verkar kilorna bara rinna av mig. Vägde mig i torsdags och har nu gått ner hela 8 kilo =). Jag är inte på något vis helt konsikvent. Kunde t ex inte tänka mig att leva utan att få en smörgås på morgonen, bakar därför ett eget GI bröd som jag tar en skiva av =) Tror ändå att jag landar långt under 60 g kolhydrater om dagen =)
Grattis! Vad inspirerande att höra för mig som precis börjat. Berätta gärna vad du äter under en dag.

GRATTIS! Känslan ÄR underbar!
'
Oooh, kära Elize-l!
KAN du berätta vad Du äter om dagarna och hur?
Jag står SÅ stilla i vikten, så jag får ångest!
Vänligen // Shintaida

Skrev en halv roman om hur jag äter ungefär och publicerade men just då hade jag tyvärr tillfälligt blivit frånkopplad från nätverket här så det försvann i tomma intet =(. Gör ett nytt försök.
Som jag tidigare skrev ville jag hemskt gärna ha min macka på morgonen så det blir en tunn skiva av mitt eget GI bröd med smör skinka och ost. Ibland blir det äggomelett =)
Någon gång mitt på dagen blir det ofta något kött antingen helt eller färs med gräddsås men alltid en halv tomat till eftersom jag bara måste ha något till istället för pasta ris eller potatis.
Fram på kvällen gör jag ofta "ris ala malta" på vispad grädde och keso till det en tsk osötad hallonsylt. Annars blir det ett par ägg i någon form gärna med ost och cream fraich.
Blir jag sen sugen igen blir det ost med skinka eller liknande. Jag äter ungegär 200 g 70% choklad i veckan. Mycket bra att ta till mot sötsug tycker jag. Eller vispgrädde med hallon, mums =)
Hur gör du ditt GI-bröd?
…o grattis förstås! 

Köpte på kvantum något som heter spelt flingor, verkar vara lokalt producerat. skriver av receptet :
1,5 liter flingor, 0,5 l graham, 2 dl solroskärnor, 2 dl linfrö 3 msk salt 1 dl rapsolja 1,5 l varmt vatten. Blandas och låt stå 1 timme
tillsätt 50 g jäst utrört i vatten och ca 1 liter rågsikt jäses 30 min. sen delade jag upp degen på 3 avlånga bakformar i teflonmaterial (fastande inte) jäste 20 min till sen in i ugnen 50 min 200 g varav dom sista 5 min utan formen =)
Tack! Måste testa, letar efter ngt till familjen. Det köpta de gillar innehåller så mkt elände!

Grattis till viktminskningen. Kul att det går bra för dig.
Ja för hundan!
Jag glömde ju att säga grattis till Dig! F´låt!
GRATTISKRAM!
// Shintaida
Gratulerar! Vad roligt att det går så bra för dig!
Grattis elize-l…hemma hos oss går det bra för dottern, men för mig är det +- noll..hmm lite avis på er :-)

Egentligen skulle jag skämmas för jag gjorde något jag vet man inte borde, jag vägde mig idag igen. Skulle ju bara göra det en gång i veckan =(( MEN som tur var visa den 8 hg ner till =)Torsdag-måndag =)

Vad kul att det går så bra för dig! Grattis!
Hur ser procentfördelningen ut mellan protein/fett/kolhydrater för dig under en dag?

Ledsen AnnaCathrina, jag vet inte =( Men troligen ligger det ganska bra till eftersom den enda kolhydrat jag tillåter mig är den tunna lilla skiva GI bröd jag äter på morgonen =)

Idag har jag planerat ett riktigt frossavsteg. Ska på inflyttningsfest hos min dotter i kväll och har bestämt mig för att smaka allt vanligtvis förbjudna. Köpt cider som jag vanligtvis tyckte mycket om plus 2 mumsiga sliskiga likörer. Köpte faktiskt 4 sockerfria cider oxå, får se vad dom smakar. Nåja blir spännande att se hur jag mår i morgon och vad vågen säger på torsdag =(
Hm… Inflyttningsfest?? Kan nog gå bra ändå, annars får jag väl ta dig i hampan! *asg*
#14 Det finns mer kolhydrater än ditt bröd, du kanske menade spannmål? Exempeldagen du skrev om innan har kolhydrater i tomat, grädde, ägg, keso, hallon, osv.
Vad kul att höra att det går så bra, grattis! Har du ätit LCHF länge?

Nja länge och länge sen den 11/2 2008, kollade när jag blev medlem här =)

Grattis elize till att det verkar funka så bra för dig! Även jag ska på fest idag där det lär slinka ner en och annan "forbidden fruit" hos mig. Vi får hoppas att våra magar håller god min och låter oss njuta så länge det varar! Ha en trevlig kväll!! 

miagumman ha detsamma så ses vi här fram på söndag eftermiddag och ser hur vi mår då hehe
Grattis, till viktnedgången.
Hur lång tid tog det innan du började gå ner på LCHF kosten? Har du gjort några förändringar i kosten sen du började?

#22 Första veckan tappa jag 2 kilo sen gick det trögt typ en månad sen kom en rasperiod när jag inte riktigt hade tis att väga mig 1 gång i veckan =) Ja jag har gjort en del förändringar men dom till det sämre om man bara ser till kosthållningen. I början var jag väldigt extrem och åt bara protein och fett utom den halva tomat jag åt om dagen + mjölk i kaffe.
Men kom på ett jag måste hitta en balans där jag går ner i vikt samtidigt som jag känner att det är något jag kan leva efter. Det betyder för mig att jag äter en tunn skiva GI bröd eller flatbröd med massor av skinka och ost till frukost. Ibland även en skiva flatbröd på kvällen den oxå med massor med ost och skinka =) Något kött med en halv tomat till middag. Jag äter inte brödet varje dag och aldrig 2 gånger om dagen som det kan se ut som. Äter jag inte bröd med massa pålägg blir det oftast omelett med cream fraich och lite ost.

Rapport från avstegsfesten igår =)
Godis som jag bastämt mig för att jag skulle ha nu när jag ändå gjorde avsteg smakade inte alls lika gott som jag hade för mig. Provade flera gången men kunde inte hitta njutningen med godis som jag tidigare haft =)
Alkoholen: Hade köpt 4 av dom sockerfria Xider bright som finns nu och dom smakade riktigt bra. Ångrade att jag hade köpt dom 4 katus/lime som förut var en favorit för dom hade oxå tappat den goda smaken. Blev mest sött och sliskigt i munnen.
Hade oxå med mig en tidigare stor favorit Tiqila rose. tog ett litet glas blev efter en stund så dåligt så jag fick lägga mig och sova en halvtimme men sen var det påt igen dock inte med mer likör, en Dooleys jag oxå hade köpt ligger kvar oöppnad så den får jag väl ge bort i present till någon vid tillfälle. Jag vill inte längre ha slisket iaf.
När cidern var slut blev det istället rom med cola zero mums det var jättegott så till nästa "avsteg" kommer det bara köpas sockerfri Xider bright och rom med cola zero =)
Nu är det väl kanske någon som undrar hur jag mår idag =) Det är helt ok, lite däven och en mycket svag huvudvärk. Festen var i övrigt riktigt kul och massa motion blev det i form av dans =)
Då skippar jag nog cidern också..ska på fest nästa helg:-). Hoppas dottern kommer att trivas.
Jag tycker godis smakar kemikalier nu och orkar inte äta mer än några stycken.

Va bra att du verkar ha haft det skoj! Själv var jag på en lugn tillställning, ett 80-års kalas, så jag kan ju inte säga att det rockade fett precis! Men det blev ju mycket ätit som jag avstått från den senaste tiden. Än så länge verkar det iallafall inte ha påverkat mig så mycket mer än att jag känt av ett sug i magen och ökad hunger, så nu är det bara att hoppa upp på banan igen! Ha en trevlig dag!

Bakfyllehunger är något jag lider av idag, men försöker äta efter klockan istället och inte blanda ihop hungerkänsla med törst =)
Rekomenderar den som gillar cider att prova den nya Xider brigt utan tillsatt socker, den var jättegod =)

Plockar fram min egen tråd för att berätta att jag köpt mig en ny cykel…=) Premiäråkte på den 40 min igår och jisses vad ont i rumpan jag har idag…haha. Nu har jag iaf varit ute och bytt till min gamla sadel, den är stor mjuk och bekväm =).
Vågen och jag är inte riktigt kompisar just nu, tappat bara ett halvkilo på dom senste 2 veckorna, men men med det avsteget förra helgen är det väl inte så konstigt =))
Grattis till cykeln! Känner med dig när det gäller sadelsmaken i baken! Jag har iofs en bra sadel, men det kommer allt ändå nr säsongen börjar. Men de där sadlarna som kommer med de flesta cyklar idag är gjorda för smalrumpade gossebarn. Undrar varför de sätter dem på damcyklar…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Mitt knä har hoppat ur led så min cykel står bara och dammar just nu. :-(
Men snart ska jag ta upp kampen med dig! Får väl ha rumpskydd första veckan! *asg*

Du ska veta att jag satt och drömde om en sooooor kudde dom sista kilometrarna hem =)
*32 nja… stor vet jag inte om du behöver, bara en riktigt tjockt stoppad! 
#29 Vad härligt det låter, jag måste fixa punkan på min o ta mig en tur.Den med motor har jag ju inte fixat kort till ännu:-). O du..det kostar på vågen att ha roligt;-)

Hahaha Torpet det gör ju det men men man måste ju leva oxå, tar väl bara någon vecka längre till målvikt =)
Du har precis rätt inställng..ha en super bra helg.
Grattis till din viktnedgång. 
Visst är det en fantastisk kost som hjälper oss att minska i volym samtidigt som vi dessutom blir friskare!
Kram/Citronmeliss!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Håller med! Va f..n är det med cykelsadlarna nu för tiden!!
Köpte en sprillans ny cykel för ett par år sedan men har bara använt den ca 5 ggr sen dess, och en av orsakerna till detta är denna vidriga sadel! Förstår inte varför jag köpte en överh.taget, för promenader är ju mer min grej… Men när jag såg den stå där så röd och fin fick jag väl nån sorts romantisk bild av mig själv i skallen där jag kommer cyklandes i sommarsolen med vinden fladdrande i håret och en baguette i handen….suck! Nu står den så fint där ute i cykelstället och rostar allt mer för varje dag som går!
Nä, fram för fler vadderade, stora mjuka sadlar så kanske även miagumman ger sig iväg på en liten cykeltur igen! 

Du kan väl göra en till investering , det finns nya sadlar att köpa på cykelaffären!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Mmm, jag vet, men ska jag vara ärlig tror jag inte jag kommer att använda den så mycket mer ändå. Att " skjutsa ändan runt" är likssom inte min grej! Tycker promenader slår det mesta! Då kan jag lägga i vilken växel jag vill utan att det krånglar och har sig!
Det var ju bara typiskt att jag var tvungen att köpa en för att komma på det….Men i och för sig så passar den rätt så bra där den står där ute i cykelstället intill vårt hus, så den får väl stå där och matcha huset och se snygg ut tills den rostar ihop fullständigt… Själv tar jag på mig solbrillorna och tar en promenad!! 

# 40: Det är rätt Miagumman, promenader slår allt!
Jag har också en ny fin cykel, först samlade den bara damm i garaget, sedan började min son låna den när moppen var trasig, så nu är den i bruk från och till

Då blev det ju lite nytta med den iallafall mommo! Min får rulla ner till brevlådan lite av och till, thats all! Tänk bara vad många stackars oanvända cyklar det ska finnas i vårt avlånga land! Kanske det finns nån förening dom kan ansluta sig till? " Vi som blev över" eller " De obrukbara" el dyl…
Bra filmstoft oxå!

Man kommer ju ingenstans när man promenerar. Jag cyklar heldre, då händer det något =). orginalsadeln blev ju utbytt så fort jag hann och rumpproblemet ger sig efter bara någon dag =)
Grattis elize-I till dina fina resultat.
Jag brukar cykla som omväxling till promenaderna. Visst blir man öm i baken i början men det brukar försvinna när man cyklat lite mer. Nu när våren är här så är en cykeltur härlig.

Helt klart, Miagumman
Det ligger en stor pengabisnes ( hur stavas det) i cyklarna… Dom överblivna…
En film kunde man absolut göra om dom
Min cykel är förresten helt up to date nu, jag tog itu med sonen häromdan; cykelfoten hade blivit lite vinglig och så var den inte senast när jag använde den.
Så nu är cykeln helt i skick. Hollywood nästa!

Det är du det elize-l! Då har du inte sett miagumman komma kämpandes i snigelfart på den växelkrånglande hojen! Jag lovar : Då går det mycket fortare att gå! 

Sorry om jag medverkade till att tråden "ballade" ur lite….Du ska inte lyssna på mig och mina negativa cykelerfarenheter elize-l! Önskar dig naturligtvis all glädje med din nya cykel!! 

Jag önskar dig också lycka till med cykeln

Tog inte illa vid mig det minsta Citronmeliss! Det är lätt hänt att det spårar ur ibland när man har roligt! Inte första tråden det sker i om jag säger så….Trevlig kväll på er alla!

Våren är här på riktigt nu, löven på björken börjar bli riktigt stora =) OCH alla motorcyklar kommer ut igen. Varje vår får jag denna längtan efter MC. Om 2 år ska jag fan vara så smal att jag kommer i ett par snörskinnbrallor och kan ta kortet och skaffa mig en customhoj…drömma drömma drömma =)

Det låter som en bra sporre för att orka kämpa med vikten. Det ser så härligt ut att glida fram på en motorcykel men själv skulle jag vara för feg för att våga prova.
Hmmm, cykelsadlarna av idag är inte till att sitta på. Kroppstyngden ska visst ligga på armarna. Jag har en sk nostalgi cykel, med högt (standardstyre) och bred mjuk sadel. Nåt annat är inte att tänka på för min del. Jag har den ute på vårt lantställe.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#52 Jämte mitt jobb är det mc-träff varje ons em/kväll…där sitter jag och trånar efter alla snygga hojar och bara önskar att man har mc-kort:)

Jippie nu ska vi fira (med kokosfett i kaffet) Idag visade vågen en minskning på exakt -10kg äntligen =)
Efter att stått still i nästen 3 veckor, då det fattades 6 hg för att bli -10, bestämde jag mig för att öka fettmängden och tillsatte kokosfett i kaffet 3 gånger om dagen. Storlek som 2 sockerbitar. Döm om min förvåning, det funkade =))
Tack greensis, jag hade läst ett inlägg av dig där du gjort så =)

Tack, vad bra att det funkade! Det är ju lite olika på ålder och metabolism bland alla här, men det är värt att prova.
Jättegrattis till krympningen!
Fabricati diem, pvnc!
Grattis elize! 

Festen fortsätter =) Efter jag började med cocosfett i kaffet ca 3 ggr per dag ser jag ut att krympa ca 1 hg om dagen. Tycker det är lagom fort och mår prima =)

Glömde skriva att jag bytt ut min tomatblandning mot en blandning med isbergsallad, gräslök, gurka och cream fraich lite peppar och lökpulver. Salt har jag nästan slutat med för det smakar inte bra längre =). Detta äter jag till karr´e vilket är favoritköttet just nu =)
Grattis, precis lagom minskning.
Super grattis..snart får vi väll se ett foto med skinnstället på:-)

Hahaha nåja det lär nog dröja =) kanske nästa år. Kanske borde börja spara pengarna som behövs för kläder cykel och det värsta kortet =)
Det är härligt elize att läsa om din väg mot ett hälsosammare liv i skinnställ!
#63 Hurra för dig och för vikten som snällt kryper nedåt så att ditt eget fysiska skinnställ hinner med att krympa till rätt storlek ;-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

GRATTIS ELIZE OCH KRAM PÅ DEJ!
SNART SÅ!!

Jag har haft en jättetrevlig helg och varit på kryssning till Tallin. Har brukat en hel del alkohol både torsdag och fredag på båten och här hemma igår kväll. Men att ha riktigt så kul kostar +2 kg på vågen. Men men idag är jag på banan igen så det fixar sig

Imorgon ska jag också skaffa cocosfett till kaffet, nu ska det äntligen bli av…