Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2619 ggr
Adora
0

Kolhydratbudget

Hej!

Nyfiken i en strut som jag ar undrar jag var gransen gar for erat dagliga kolhydratintag… :)

Jag ar osaker pa var jag borde ligga for att minska i vikt, forsoker att ligga sa lagt som mojligt…

men pga tuggummit kommer ja upp i ett antal kolisar, sa fran och med imorgon ska jag vara stark nog att saga nej till den boven!

Fetrik-Snubbe
0

Har inte den blekaste… 10-70? Hemlis

Bengt-Olov
0

Nåt sänt här också… Gissningsvis stor variation, men sällan mer än så…

Bernice
0

Jag har hållit mej till 20-30 g kolhydrater. Har inte vägt maten mer än någon gång, utan höftat till det. Sedan januari har jag minskat 8 kg, vilket jag tycker är lagom takt.

Ibland har vikten stått still ett par veckor, men då har jag minskat på mjölkprodukter och ätit mer protein och fett. Samtidigt kom jag på att kaloriantalet var i minsta laget.

För min del måste jag ha i mej 1500 kalorier för att inte må illa! Och med den här dieten är man ju aldrig hungrig så det är lätt hänt att man äter för litet.

Jennix
0

Jag skulle säga att det är individuellt… Jag har ingen gräns så där, jag undviker vissa livsmedel helt och det som är tillåtet är det ingen gräns på alls, eftersom jag inte tycker jag behöver det.

Jag äter nog knappast mer än 20 g per dag… Men jag har ingen koll.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Adur
0

Jag håller mig runt 50g. Jag minskar lite lagom i vikt, samtidigt som det är en väldigt enkel nivå att ligga på. Det känns inte alls som någon uppoffring.

greensis
0

Jag undviker att mäta i vardagen. Jag mätte några dagar i vintras för att få en höft och hamnade mellan 20-50g, vilket passar min vikt och hälsa rätt bra. Jag är rätt normalviktig, har några trivselkilon jag skulle vilja bli av med, tränar rätt mycket, och äter LCHF mest för hälsans skull.

Ca 50g hamnar jag på om jag äter omelettfrukost, kött+varma grönsaker+sallad+fet sås till lunch och middag, samt någon mellis typ ostrullar eller brie, och vispgrädde i kaffet. Det var rätt rejäla portioner då, ska erkännas.
Numer äter jag mindre mängd och ofta ost+kött till middag, samt fett istället för grädde i kaffet, och då krymper dagsransonen kolhydrater. Hur mycket har jag inte brytt mig om att följa upp. 15-20g kanske?

Fabricati diem, pvnc!

Aniara4
0

När jag började i februari siktade jag bara på att komma under 100g/dag, och det är fortfarande min enda uttalade föresats. Men med tiden har jag kunnat fasa ut vissa saker mer och mer, så nu ligger jag de flesta dagar på runt 50g. Det är en nivå som verkar passa mig, för jag knaprar långsamt på min ganska rejäla övervikt!

andreas0
0

Jag har ingen bestämd gräns, men brukar ligga under 20g per dag, ibland så lågt som 10g.

Någon enstaka gång så känner jag för att äta något extra gott, t.ex. hallon i vispgrädde, och då går det kanske upp till 30-40g. Men det är inte ofta.

AnnaCathrina
0

Under 20 för det mesta, det funkar bäst för mig har jag märkt.

Mervi
0

Jag strävar efter att hamna under 20 gram.

Neeelia
0

Har inte räknat än, men tycker jag minskar i vikt otroligt långtsamt så ska inhandla mig en våg, så jagb får lite mer koll… :)

kjellsangel
0

si sådär 20 - 25 skulle jag tro

magma
0

10-30gram/dag, det varierar.

Brynhilde
0

Jag ligger mellan 0 - 20 g om dan. Oftast blir det närmare 0.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Margareta
0

Mellan 0-20 oftast 10-12g (vispgrädde och grönsaker tex avokado)

Numer pensionär i Nynäshamn

reamdn
0

Mellan 0 och 3 gram, från smör och ägg. Möjligtvis att jag toppar 5-6g någon dag då jag äter väldigt många ägg.

JohanBaltic
0

Jag mäter inte - men det blir inte mycket, lite pressad citron i ett halvt glas tomatjuice på morgonen, typ. Kanske lite grönsallad med olivoljedressing på ibland för att det är gott.