Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2679 ggr
olandsfamiljen
0

Tips till fläskfilén???

Ska ha fläskfilé ikväll, men vet inte vad JAG ska äta till de övriga ska ju at potatiskroketter.

Hur brukar ni göra?

Funderar på gräddsås o broccoli men känns som om jag fastnat där, har alltid det ju!!

bluesea
0

Sök på "min" zuccinisallad :) Den är god! Ska strax göra den till grillad fläskkarré…Lycka till :)

Fetrik-Snubbe
0

Hackad lök och paprika, stek up och smaksätt med sambal olek och på med grädden. Dream meal redo.

kickelina66
0

Jag brukar äta en blandad sallad av lite olika goda salladsorter. Sedan äter jag vitlökssmör till.

Per_W
0

Cole slaw är aldrig fel. Råriven vitkål, dito morötter, creme fraiche och lite hemgjord majonäs. Smaka av med kryddor och örtsalt. Några stänk pressad citron och olivolja är heller aldrig fel.

En varm variant är istället smörstekt surkål med nykrossad kummin eller spiskummin.

/Per Wikholm

MimLan
0

Fläskfilé brukar jag gratinera med vispgrädde och gräddädel och tomat. Blir väldigt smaskig sås.

sarwen
0

Jordnötssås är min nya grej till det mesta… jordnötssmör, grädde/kokosgrädde och sambal oelek, kanske lite vitlök, lite steksky. Galet gott!.

Besika
0

cole slaw på färsk vitkål är hundra gånger godare än vanlig potatissallad….

Frualbertsson
0

Stuvad vitkål kanske? mycket smaskigt!

sussie
0

Stek först någon stark korv i skivor sen fläsfillen i mulliga skivor på med röd paprika och grädde sen lite svarta oliver och ev syltlök. Andra äter ris till vi tar till en sked till såsen…..

LatMask
0

Sussie, det är ju den klassiska Kreolgrytanhttp://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=7413551b-3667-4ee6-94ae-8bed89c4f7cd

olandsfamiljen
0

Kul med många tips!! Jordnötssåsen lät intressant #6…kan man få lite mer exakt recept? Vad är kokkosgrädde?