Rapar!?
Blir så trött på att rapa hela tiden. Trodde det var av paprika men det har inte hjälpt av att ta bort det. Olika saker varje dag verkar det som. Så trött på det!!!!
Hoppas kosten gör så det försvinner snart!
Märkligt. Känner alls inte igen det. Med den här kosten slutar dom flesta att både rapa och fisa.
Inget jag gör heller.

inte jag heller
Får man ens rapar av mat?

Det verkar som om grönsaker o bär ger rapar för min del…fisar är det mkt lugnare med kanske bara 2-3 om dagen mot tidigare hela kvällar o smygisar under hela dagarna.
Min mamma o mormor var likadana när det gällde paprika, men nu verkar det alltså som om det hakat upp sej vid rapar bara jag äter, tom av ägg idag!? Har dock bara hållt på 3-4 dar med denna kost….
redan hungrig med bara 2 timmar efter mat o inte en kolhydrat i middan, suck!
Jag börjar rapa hej vilt när det har blivit för många kolisar.
(Känner igen det där m paprikan…fast gallan börjar bråka när jag äter det så jag har hållit mig undan i några år. Ska testa längre fram när jag hållit på m LCHF ett tag till.)

Det här med raparna kan jag inte svara på, har inte upplevt det… men det verkar troligt att det kan ha att göra med omställningen, eftersom du bara har hållit på några dagar hittills…
Men jag var jättehungrig under omställningen, jag hade kokta ägg i kylskåpet, för att snabbt kunna stoppa i mig det, med lite majonnäs, när det skrek i magen…
Sedan åt jag ganska mycket under några månader, men med tiden minskade portionstorlekarna, och antalet måltider… nu för tiden äter jag inte speciellt mycket alls, och känner mig ändå mätt och belåten.
Jag har hela tiden låtit magen styra, och jag tror att man behöver äta mer i början, för att kroppen ska kunna reparera sig, och ställa saker och ting tillrätta.
Jag minns att jag la in en dags matintag i Calcounter (nu är det MinMat som gäller) och det visade sig att jag under en dag stoppade i mig 2400 kalorier! Det är ganska mycket för en (då) stillasittande kvinna, som dessutom är liten i växten!
"still lost in space and time"

Ok skönt att höra för jag är verkligen vrålhungrig!! Jag har i o för sej alltid haft stark hunger o jag omsätter tydligen snabbt. jag är 1,7 m lång o väger 56 o äter som en häst!! Men inte fett förrut förrän nu då… hoppas det lugnar sej snart med hungern…
men nu har jag börjat "plutta" oxå… inte ätit alls mkt kolhydrater så det borde inte bli för många…

Se till att du hela tiden har bra grejor att stoppa i munnen, när magen skriker, för att undvika att du "trillar dit" på något som kullkastar omställningen. Du har ju heller ingen övervikt att oroa dig för.
Om vågen skulle börja gå uppåt, så tycker jag att du ska mäta dig istället, det kan vara så att du börjar bygga muskler på den här kosten. Det kan man göra utan att styrketräna, jag har inte styrketränat, bara motionerat lite, när jag började orka göra det.
Min resa såg ut så här: Först gick jag ner 7 kg, från 50 till 43 (är 156 cm). Det gjorde jag under den tid då jag åt som mest, dvs de första 4 månaderna. Sedan stod jag still där några månader, och började sedan gå upp igen. Jag stannade på 51-52 kg, som mest har det varit 53 kg, men då hade jag gjort ganska många avsteg under en tid…
Trots att jag ligger på 1-2 kg mer än då jag la om kosten, så har jag inte behövt köpa nya kläder. Vilket tyder på att det mesta är muskler, vilket jag behövde, plus attt jag har fått lite höfter, något jag saknade tidigare.
"still lost in space and time"

Precis det är ju på kläderna man märker det börjar jeansen bli svåra o knäppa är det för mkt fett som äts!! :)
Jag rapar tydligen hela tiden vad det än är nu så det är väl helt enkelt ibs:en ff…får ge mej tilltåls lite o se om det går över. Har ett uppehåll i probiotikan med nu för jag blev panikhård i magen…
Förslaget att ha färdig kokta ägg i kylskåpet var kanon, det borde man ju inte bli "tjock" av!

Rapar fortfarande… tröttsamt faktiskt o det verkar inte bara vara kolhydrater, för jag äter omellett till frukost o jag rapar ägg hela dagarana!! Måste komma på annan frukost snart, men omeletten mättar ju så bra!
Men å andra sidan rapar jag av allt annat oxå så det kan kvitta…
Jag rapade supermycket en period (inga gaser, kanske två fisar i veckan max). Det var lite irriterande, men bättre än gaser i alla fall. Men nu har rapandet slutat (efter ca tre månader). Sköönt! =)

Så man har tre månader till på sig? *skrattar* Något att se fram emot… =) (ja, jag har också problem med både rap och fis. …dock var det nog faktiskt ett par dagar sedan sist, så det kanske redan har stabiliserat sig*
Jag rapar när jag är hungrig! Konstigt va?
Fjärtarna däremot är inte så förekommande längre, men det har vi ju avhandlat i en annan tråd. Dock kommer en och annan brax om jag är full i tarmen och inte har haft möjlighet att gå på toa…
Brukar kalla dessa mökar "förtrupper"…
For mkt vegetabiliska fetter ger mig rapar och sura uppstotningar, at inte for mkt majonnas eller olivolja, hall dig till smor, talg och ister, de sistnamnda ska helst vara hemgjorda.

äter ingen majonäs el. olivolja alls… bara smör, kokkosfett o bregott..
Skönt om det går över efter ett visst antal månader/veckor!!

# 16
Om man har gastrit kan det vara vanligt att rapa… bara en tanke.
Nr 7 och 8 Jag kanner igen mig helt och hallet, jag vagde 56 nar jag borjade ar 171 lang. Jag brydde mig inte om och kolla hur mkt jag at (i kalorier) i borjan, jag bara át! Jag har alltid haft valdigt snabb amnesomsattning, men nu har den blivit langsam vilket ar skont! Jag har kunnat dra ner pa portionerna (jag har gatt upp till 61 kg och har energi till att gymma mkt). Nu har jag atit LCHF i 5 manader, det tog 3-4 att fa ner amnesomsattningen pa en normal niva.
olandsfamiljen, det du skrev om jeansen: jag mar jattebra och jag har nu BMI pa 21, ditt ar 19.4 - lite i underkant alltsa. om jag gar upp i muskler sa ar det inga problem for mig att behova kopa nya byxor. Nagon skrev att kvinnor blir kvinnligare, det stammer pa mig, jag har fatt storre rumpa och storre brost. Salange det inte satter sig pa magen ar jag glad! (Och killar verkar tanka detsamma…)

Men jag går alltid ner i vikt när jag slutar med bakverk ett tag o nu har jag ju det. Har dock inte vägt mej än…. men ämnesomsättningen kanske ändras snart som 18 skrev, det har den gjort förrut. Äter iaf ganska lite just nu, inte så hungrig för tillfället men det varierar mkt…

Gått ner 0,5 kg, så inte så mkt. Väger 55,6 på kvällen o 55,2 på morgonen nu. Innan jag började med kosten (samma dag) vägde jag 55,8 på kvällen, så att byxorna känns lösa är nog att magen blivit plattare?!

Gått ner 0,5 kg, så inte så mkt. Väger 55,6 på kvällen o 55,2 på morgonen nu. Innan jag började med kosten (samma dag) vägde jag 55,8 på kvällen, så att byxorna känns lösa är nog att magen blivit plattare?!