Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7432 ggr
miagumman
1

Wienerbröd

Shit! Jag satte i mig ett wienerbröd i dag på fikapausen på jobbet!Generad

Kunde ( ville ) inte stå emot när alla andra satt och mumsade och det va så himla gött, suck!

Lite dum fråga men hur pass "illa" är ett wienerbröd på en skala 1-10 för oss lchf:are? Gissar på 10+…

Aniara4
0

Wienerbröd

Per

100Gram

Energi kcal:

512,00

Energi kJ:

2141,00

Proteiner:

7,10

Fiber:

2,50

Kolhydrater:

40,40

Vatten:

13,40

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

35,50

Kolesterol:

39,00

E-mättade:

16,20

Mättade:

13,30

F-mättade:

4,00

miagumman
0

……..Men det är ju ganska så mycket fett i allafall….Flört

reamdn
0

Du kan nog tyvärr räkna med att de fetterna består till stor del av härdade vegetabiliska fetter.. vill inte göra dig ännu värre till mods men.. det är bra att veta vad man stoppar i sig, kanske hjälper nästa gång man vill "synda"

bluesea
0

Jag tycker inte att du har syndat utan du har unnat dig ett wienerbröd. Nu är det bara tillbaka till spåret igen. Ha det bra!

Maia
0

Undrar vilket som är värst att sätta i sig ett wienerbröd eller att sätta sig i ett wienerbröd. Hm. Nog det första. ;-) Men du, Miagumman, det värsta med detta är ändå att du nu får vara på din vakt i ett par dygn för att inte ett rejält sockersug ska sätta in.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Tilda-T
0

Precis som bluesea säger upp på banan igen fort som sjutton, glöm det där lilla snedsteget , och upp igen!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

MaMaMade
0

Pyss på dig gumman! Halka upp i smöret igen nu!

miagumman
0

Nädå, jag tycker inte det är nån större fara skedd, jag är ju inte sådär jättestrikt i vanliga fall heller, men wienerbröd känns lite som toppen på listan i "forbidden things"….Kram på er alla och ha en superskön dag i det häääärliga vädret!!

Fattar ni: SOMMAREN ÄR HÄR!!!! Cool

kickelina66
0

Ja  visst är det underbart med sol.

nilu
0

Men hör ni, hur är det med Skaldemans kvot? Om man lägger ihop protein och fett så blir det mer än kolisarna, 42,6 mot 40,4.

Ha ! Jag ska banne mig köpa ett wienerbröd när jag går hem.

Wildrat
0

#10 Skaldemans ratio är att fettet (ensamt) ska vara lika mycket eller mer än kolhydrater och protein tillsammans.

nilu
0

Äsch, jag som trodde jag hade räknat ut det så bra. Nånstans visste jag väl att det var för bra för att vara sant. Men det är ju gott med ost och smör till kaffet också.

Wildrat
0

Ja det är tur att ost och smör är så gott…