Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1825 ggr
apel
0

lågt blodtryck

Hej!

Jag är ny här och har ätit lchf i snart två månader. Jag går inte ned i vikt men har blivit av med kronisk smärta i rygg, knän och leder som jag har haft sedan jag var tio år gammal! Till en början fick jag mycket ork men är nu jättetrött och verkar också ha lågt Blodtryck, det svartnar för ögonen varje gång jag reser på mig. Är det något som någon känner igen?

Jag äter rejäl frukost, äggröra med grädde och bacon, enklare lunch och en ordentlig middag på fisk eller kött med gräddsås, kokta och färska grönsaker.

Buppan
0

Kan inte ge något riktigt svar, men har själv märkt att mitt Blodtryck har sjunkit ordentligt sedan jag började med LCHF. Fast för min del är det positivt - högtryckare sedan många år. Dricker du ordentligt? Tidigare du kanske åt mer frukt och grönsaker och fick i dig mer vätska!

apel
0

Ja, jag är mer törstig än tidigare så jag dricker en del men kanske inte tillräckligt… förr åt jag mycket frukt så kanske är det en minskning mot tidigare. Just nu har vi dessutom 30 graders värme så mycket vätska behövs.

kickelina66
0

Jag har alltid haft lite lägre Blodtryck än normalt. Med lchf blev jag i början lite yr och kände av det mer. Men det har stabiliserat sig nu. Har iofs inte kollat trycket på ett tag men jag känner mig inte lika yr när jag reser mig upp. Så håll ute, det borde ge med sig.

apel
0

Låter hoppfulltSkrattande Tack!

greensis
0

Jag hör till de som haft lågt tryck från början och varje gång jag "striktar till" kosten faller blodtrycket ytterligare, med yrsel, svartnar för ögonen och svimningar som följd.

Min metod för att kunna leva med blodtrycket är som följer:

* inte gå hungrig för länge och inte äta för lite/för magert
* äta lite grönsaker varje dag (har provat fakir några dagar och svimmar så illa att jag slår mig flera gånger per dag)
* ta 2-3 koppar kaffe på morgonen med och efter frukost (m äggmjölk eller vispgrädde)

Jag har inte brytt mig om att ta reda på hur lågt trycket är - jag styr mot svimningsanfallen.

Fabricati diem, pvnc!

Doc
0

Jag antar att du inte äter numera onödig blodtrycksmedicin? Flört