nybörjare
jag har bestämt mig för att prova på LCHF metoden under juni - månad , har haft en del problem med min mage och tror att kolhydraterna bl.a kan ligga bakom. har läst på en del om metoden och tror jag förstår vad det hela går ut på.
lunch idag: wok på hercouverts,rödlök,gul/rödpaprika och qournfilé i denna wok blanda jag i creme fraiche och lite sweetchili-sås
har jag förstått det hela rätt? :)

Välkomen hit

Nej, du har missförstått lite. Detta är ingen 'metod' 
okej, vad menar du då "reamdn"?
Hej och välkommen ! Jag tror # 2 menar att det är en livsstil, men man måste ju prova först innan man kan göra det till en livsstil 
, sweet-chili sås kan innehålla rätt mycket socker tyvärr, men det beror ju på hur strikt du vill vara. Vissa kan äta hyfsat med kolhydrater, andra måste hålla en väldigt låg nivå..
Själv har jag just avslutat en orgie med kolhydrater, men men det är mänskligt att fela…sånt som händer…Har själv hållit på ca en månad…Det är bara att ta nya tag!
Surfa runt här på forumet, man får väldigt mycket bra svar, läs gärna foldern med vad man ska äta och försöka undvika ( karin20 tror jag har gjprt den ?
Lycka till 

Välkommen hit! 
tack alla, jag känner mig redan peppad! :D
Välkommen i gänget!
Önskar oxå välkommen hit.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Hej och välkommen.
Fabricati diem, pvnc!
Hej och välkommen! Tror säkert att du kommer bli bättre i magen utan kolhydrater, fr a sädesslag och ris.
Du beskriver på din sida att du är normalviktig, och det stämmer ju. om du vill gå ner 5-8 kg så hamnar du på gränsen till undervikt.Inget att rekommendera.
Håller med Readn när han säger att detta inte är någon "metod" Det är inget man provar en månad , den tiden är för kort för att kunna utvärdera effekter.För de flesta här är LCHF ett nytt kosthåll och ny livsstil.