Skit ocksa!
Jag insag nyss att jag har atit Flora smor sen jag borjade med LCHF, i princip har det varit min storsta fettkalla… Eftersom jag inte bor i Sverige har jag inte tillgang till bregott…
Men jag undrar om det kan hamma min viktnedgang?? For vad jag insag ar val att flora anses vara ett margarin?…
Suck och dubbelsuck!
Ja, det är ett margarin. Vet inte om det hämmar din viktnedgång, men det är sämre för din hälsa med margariner och du bör förstås byta till smör om du kan.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Hej hopp!
Föreslår att du byter omgående, då margarin verkligen inte ger de hälsovinster du annars får med lchf. Vet ju inte var du bor men "riktigt smör" finns väl på de flesta ställen i världen? Att du gjort lite fel i början är nog ingen fara, ibland måste man ju trappa upp och byta ut några livsmedel i taget. Själv har jag ätit för mkt grädde i snart 2 månader har jag just insett.
Lycka till!
Det bör inte påverkar viktnedgång, men risken finns att en del andra hälsovinster som många får med LCHF uteblir.
Riktigt smör bör du väl kunna få tag på? Man kan göra hemmagjort bregott av smör, om man nu inte vill äta rent smör av någon anledning. Finns recept någonstans här på forumet.

Ska genast springa ner till affaren…
Tack!!