Örtte
Undrar om folk har några preferenser vad gäller örtte - försöker hålla mig borta från kaffe. Jag vet att det debatteras om kaffe påverkar insulinprod, men för min del känns det definitivt som att jag blir påverkad på något sätt. "Hög" först och sedan strax skakig och darrig.
T ex så älskar jag te gjort på lakritsrot, men blir tveksam just för att det är blodsockerhöjande (ska dock vara utan att höja insulinprod). Skulle gärna få tips om andra goda teer som folk använder - och förstås också "varningstips" om sådana som inte funkar så bra med LCHF-kosten.
Afrikanskt Roibos (rött te)
Numer pensionär i Nynäshamn

Pepparmint piggar upp tycker jag. Rooibos jättegott - utan smaksättning.
Annars är nya favvisen starkt earl grey med vispgrädde - inte det nyttigaste kanske men görgött!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
#2 det låter verkligen supergott, ska genast prova imorgon bitti. tack för alla tips!

Det här är inte heller nåt örtte, men jag kan inte låta bli… Ikväll blev det Lapsang Souchong med vispgrädde. Herrejisses vad gott. Varning dock, det är rökt te och alla gillar inte det.
Tänk vad lite grädde kan göra!
Min tebutik har rooibos med torkade blåbär och hallon - ett jättegott te, kanske lite "snällare" för ovana smaklökar än vanligt rooibos.

Har du testa koffeinfritt pulverkaffe?
umbra55: alla typer av kaffesubstitut är "fördärvliga" för mig, de får mig bara att sukta efter the real thing….och ooops så sitter jag där med min kopp koffeinkaffe igen
#4 Lapsang är det godaste te jag vet. Inte för jag dricker speciellt mycket te
men, Lapsang till frukost är så gött! Måste prova med grädde i.
Jag har problem (välfärdsproblem)…..kan inte vänja mej vid grädde i kaffet. Smakar ju urban!! Skulle vilja slippa mjölken, men det är svårt. Vant mej vid mjölk och då kan jag inte dricka svart som jag faktiskt började med en gång i tiden.
Lapsang ska jag absolut testa!
#9 Ja gör det men som Catlin skrev….en liten varning. Smak och lukt påminner om tjärad båt 
Jo jag har något vagt minne av smaken av rökt te, från när te var extremt inne att dricka i början av åttiotalet 

När det gäller örtte så har hälsokosten en serie som heter Yogite -där finns det många goda sorter särskilt Green Balance and Green Energy

#10 Ja - och så är också tjära den godaste doft jag vet! Jag går helt igång på det! Ibland tar jag tjärsalva på mig bara som parfym! Så tetig är jag.
Men det är ju inte samma att dricka, är klart…
Yogiteerna tycker jag också om.