Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettfrågelåda-minmat
Läst 1054 ggr
TiKei
0

Hej :-)

Jag ska försöka titta in här någon gång per dag och svara på frågor om Cal-Counter. Så fråga på bara, om det är något ni undrar över :-)

/Tina (Cal-Counter - http://www.tikei.net )

Mervi
0

Välkommen hit, det finns säkert många frågor som berör CalCounter. Vi som använder det är väldigt glada att det finns.

Jag undrar  faktiskt om det går att lägga in värdena på äggula och äggvita för sig också. Ibland så använder vi bara gulan.

Tack på förhand.

TiKei
0

Både äggula och äggvita finns faktiskt redan inlagda så den önskan var lätt att uppfylla :-)

Mervi
0

Tack! Jag måste ha sökt slarvigt. GeneradNu har jag hittat dem.

copia
0

Jag harbara  att tacka för en fantastisk sida!!

har varit runt på många ,men den här är så enkel, så smidig och ger allt jag behöver!!

AnnK
0

Hej - vad bra att du är här! Jag tycker det är besvärligt att lägga in all mat i gram i Cal-Counter. Skulle tycka det vore ypperligt om det ginge att lägga in  t ex ägg i antal och majonnäs i matsked osv. Kanske t o m att det gick att välja mellan olika mått när man lägger in. De måtten är ju hyfsat vedertagna i recept o dyl, så något slags medelvärde vore väl inte omöjligt? Nu anger jag ju ändå på en höft, eftersom jag inte orkar hålla på och väga maten.

Tack annars för ett superprogram!

TiKei
0

På väldigt många matvaror finns det inlagt normal portionsstorlek. På ägg till exempel står det 55 gram. Det innebär att 1 ägg väger ungefär 55 gram. Detta är inlagt för att underlätta lite när man ska lägga in matvarorna.