Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 6928 ggr
maxiq
0

OT - ESC2008

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det nån som har missat att Eurovision Song Contest har kommit fram till semifinaler och final? Detta är tråden där vi schlagernördar kan orera fritt om låtar, artister och kläder. Fixa ostchipsen, rätta till soffkuddarna och värm upp TV:n så åker vi!

yvispyvis
0

Nej då! Jag är med ikväll!!! Skrattande/yvonne

maxiq
0

Efter att ha förhandslyssnat på kvällens bidrag säger jag bara: Belgique douze points!

"O julissi" med Ishtar är en riktig liten poppärla som har en stark doft av mitt favoritmusikårtionde sextiotalet!

Me like!  Skrattande

yvispyvis
0

Jag har bara slölyssnat på bidragen, ska bli spännande ikväll att höra dem  igen!

Eremitha
0

Har inte hört ett enda bidrag förutom Sveriges, så det kommer att bli helt spontana kommentarer. Om det blir några alls, vill säga.

Fair Winds and Following Seas!

Jennix
0

Om Irland vinner kommer jag aldrig mer att titta… Fundersam 

http://www.youtube.com/watch?v=JGLehqqgkC0

Detta klipp är bland det bästa jag nånsin sett på ESC…

http://www.youtube.com/watch?v=F-hSdCseZKI

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

maxiq
0

Oj så mycket 80-tal i Montenegros bidrag: frisyren, kläderna och låten. Tyvärr de sämsta delarna av 80-talet… :-(

yvispyvis
0

hahahahaha..och nu sjunger (?) Estland! Vad är detta???!!!Generad

yvispyvis
0

Moldavien, egentligen en skön låt, men vad har NALLEN med att göra???

maxiq
0

Israel - det lät verkligen inte som en man som sjöng! :-O

Estland - med bikinibrudar i bakgrunden kan man inte koncentrera sig på låten, vilket de tjänar på! :-|

Moldavien - äntligen sång på ett språk man förstår …tyvärr! Men det var en svängig låt och jag gillar trumpet! :-)

San Marino - ett plus för italienskan men det var allt… :-(

yvispyvis
0

San Marino, jag älskar språket men låten känns lite tam…går inte att jämföra med Kent!

missaz
0

Estland; jag säger då bara det!!!! ÄR de allvarliga….?

yvispyvis
0

Belgien, UNDERBAR!!! En långhårig, polkagrisrandig Amelie från Montmartre!!!!Skrattande Oh, vad glad jag blir av det här!!!

maxiq
0

Belgien - mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm… :-D

missaz
0

#12 Ähum… det var ju skönt att någon här blev glad av den. =) Jag tycker det bara är SÅÅ löjligt med ett påhittat språk, gillade inte låten heller, hon som sjöng var ju iofs söt i sin polka-klänning, så mycket kan jag erkänna!

yvispyvis
0

Azerbadjan, KANON!!!Den ene sångarens röst låter som en av mina favoriter Gino Vanelli! Men vinnare……..nja…………Europahit….nja……

missaz
0

#15 håller med, Azerbadjan (stavas???) var mkt bra, skitbra sångare!

yvispyvis
0

Slovenien, lite falskt här och var, tråkigt….Fundersam

yvispyvis
0

Norge, kanonröst, men dt räckr inte…ingt jag kommer att gå och nynna på…(som Belgiens bidrag…hihihi) Skrattande

missaz
0

Nepp, Norges låt var det väl egentligen inget större fel på, men den kändes menlös! Som sagt inget man kommer att nynna på…

yvispyvis
0

nån som märkt att mitt e är kärvt. på datorn…?????Fundersam

maxiq
0

Azerbajdzjan - kastratsång, änglar och mjuk hårdrock - vad kan gå fel? Allt, typ… :-/

Slovenien - låtens titel betyder "Åt h-vete med allt" och jag är beredd att hålla med. Det bodde ingen stor sångfågel i hennes bröst, men den bodde vackert… om man bortser från raggartatueringen. :-\

Norge - mängdrabatt på lila tyg och det verkar även ha varit mängdrabatt på verser och refränger för det blev lite tjatigt. |-(

missaz
0

Blir lika för mig ibland, vet inte varför… Bara på denna sida dock

yvispyvis
0

Polen, jag gillar såna här låtar! Älskar "tryckare" men är det här en vinnare?

maxiq
0

Polen - det roligaste jag kan komma på är:
- "Jag kommer från Polen"
- "Jasså? Nord- eller Syd-"
Hon kunde ju ha krupit lite längre ner i klänningen… 8-)

yvispyvis
0

Hahahaha…Skrattande Irland då, vad är det här??? The Muppet Show?

yvispyvis
0

Andorra, *asg*…(FY vad kritiskt man är Generad) ..det ser ut och låter som när min dotter (idag 22) gick på lågstadiet och hade uppträdande för familjen….

yvispyvis
0

Bosnien-Herzegovina, KANON!!!!Skrattande

maxiq
0

Irland - när är det jaktsäsong på kalkon egentligen? Lite magert men LC :-)

Andorra - tar fram det kassa ur Casanova. Verkar ha kammat sig med en elvisp… :-S

Bosnien/Hercegovina - fick låtskrivaren betalt per ord? Marit Bergman ringde och ville ha tillbaka sina kläder och sin melodi. ;-)

yvispyvis
0

Hahahahaha….Skrattande 

Jag tycker om Armeniens bidrag!

yvispyvis
0

Nederländerna, ja, hon har snygga örhängen…

greensis
0

Jag kör med, kan du inte säga något snällt så säg ingenting, ikväll…Skrattande

Fabricati diem, pvnc!

maxiq
0

Armenien - tjatigt! E-type ringde och ville ha tillbaka sin pyroteknik. :-P

Holland - lite disco, lite orientaliskt, lite naket *gäääsp* :-()

Finland - dom var snyggare med masker… och bättre!

yvispyvis
0

100 poäng för Finland som vågar sjunga på sitt språk! KANON!!!

yvispyvis
0

Rumänien, här är MIN LÅT!!!!! En RIKTIG schlagerfestivallåt!! Och…på ITALIENSKA!!!!Skrattande

yvispyvis
0

Ryssland, tja, vad ska man säga? Absolut inte dåligt, men……lite tjatigt…

Eremitha
0

Suck!
Israel. Norge.
Kanske.

yvispyvis
0

Grekland, inte min favorit, men den ligger säkert bra till!

maxiq
0

Rumänien - zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, inte en till rumän…igen! :-/

Ryssland - ja några tjejer blev glada i alla fall - de döva! Låt Bilan gå! Mer konstig åkning än konståkning… :-S

Grekland - man önskar att ingen hade hittat kombinationen till kassaskåpet där denna låt låg. Eller låt och låt… samma fyra toner som används om och om igen. Kom tillbaka Elena, allt är förlåtet! :'(

yvispyvis
0

#31 Vem är det du syftar på?

maxiq
0

Synd att vi inte får rösta i kväll för då har jag kunnat låta bli att ringa i ren protest!

De som säkert går vidare är Belgien (förstås), Norge, Moldavien, Slovenien (tyvärr), Andorra (suck) och Ryssland (tjejröster) sen vete schlagergudarna…

[Norum]
0

Vilka låtar! Man tror ju inte att det är sant… Tänk att folk faktiskt får betalt att skriva sånt här… Och det är 10 av dessa som går vidare?? Suck… Fanns absolut ingen favorit.

greensis
0

#39 Ganska mycket, om jag ska vara brutalt ärlig. Lyssnar mellan att jag jagar barnen tillbaka i säng.

Fabricati diem, pvnc!

yvispyvis
0

Men….den här tråden handlar ju om melodifestivalen som går ikväll, det är ju den ju den vi kommentrar. Allt kan ju inte vara snällt???? Vi tycker ju en hel del…eller hur…?

yvispyvis
0

Den här låten som spelas nu är bäst ikväll…!!Skrattande kl. 22:45

[Norum]
0

*45 Satt precis och tänkte samma sak! :-)

Eremitha
0

Man fick nyss höra snuttar av de sex bidrag som är direktkvalificerade till final. Tack för det! För där fanns Frankrikes låt. Förmodligen oslagbar, om inte nästa semi innehåller någon oväntad trevlighet.

Igår kväll när jag körde hem från Sundsvall lyssnade jag på P3 pop, som hade ett inslag om och med den franske sångaren. Intressant typ, inte minst för att han väljer att sjunga på engelska. Har det hänt någon gång förut?

Eremitha
0

Tack och lov - Norge gick vidare!

yvispyvis
0

Belgien kom inte vidare…..synd!

maxiq
0

Jag säger upp mig som schlagerexpert! Lyckades bara pricka in Ryssland och Norge! :-(

Vart är schlagervärlden på väg? Förvånad

maxiq
0

#46: Jag har hört den låten flera gånger på radion utan att veta att det var en ESC-låt. Det är en kanonlåt men videon är hemsk!

Eremitha
0

#50 Ska försöka undvika att se den då Cool

Eremitha
0

Jahapp, då är frågan om man ska ha tv:n på ikväll då …

missaz
0

KLART TV:n står på ikväll! =) Har bjudit över en vän (som för övrigt åxå hör hemma här på forumet) för att beskåda om Charlotte går vidare. Gör hon inte det är det skandal anser JAG iaf!

maxiq
0

Jag skulle precis väcka tråden till liv för att se om det var fler som hakade på i kväll när Sverige ska tävla men jag ser ju att vi iaf är 3+1 som ska se!

Det kan ju inte bli sämre än förra semin…eller? Fundersam

Ann59
0

Jag ska se också! Tyckte Israel och Armenien var bäst i förra semin, kul att de gick vidare. Spännande att se hur det går för Sverige, jag kollade "inför Melodifestivalen" - programmen på nätet igår för jag missade dem på tv.

missaz
0

#54 Kan aldrig bli sämre än i tisdags, det vore ju skandal! Förvånad

DrAnna
0

Ska titta ikväll. Lovat yngstan eftesom hon är på musicalrepetition. Men höjdpunkten blir i alla fall på lördag! Yngstan har bokat bordmed sin vänner på en club i stan som är väldigt schlager…(Torget) Ska bli kul! Man har sina funderingar men slutresultatet brukar aldrig bli det jag förutspått….

maxiq
0

Ett litet tips: Stäng av ljudet på TVn och lyssna på Carolina Norén på radion istället. Mycket proffsig kommentator!

Eremitha
0

Efter en halvtimme är väl Charlotte bäst … suck!

Men nivån är överlag iaf bättre än förra semin, hualien, som den gamla smålänningen i mig förfärat utbrister vid minnet av den.

Eremitha
0

Har Tjeckiens låt någon melodi?

Och varför sjunger hon i så fall inte den?

Eremitha
0

Konstaterar att jag är den enda som skriver här.

Lyfte blicken från datorn när Danmarks bidrag drog igång.

Annars inget av intresse.

(Nu vill jag höra den franska låten igen … )

maxiq
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller med, det är mycket, mycket bättre låtar i denna semi! Jag gillade Bulgariens bidrag (technoreggae) och Kroatien (med 75 cents). Det ska nog inte vara några problem för Charlotte att gå vidare.

[Norum]
0

Klart hon går vidare! Heja heja

monkan
0

Är det bara jag som tycker att många som var med inte kan sjunga… Varför är de där?

Adora
0

Asch! Tycker synd om Bulgarien… laten var inte direkt schlagermaterial, men skon! Men Lettland!!!!???

missaz
0

Då så, har inte kommenterat något under tävlingen, hade ju besök. =) Riktigt kul att vara mer än en när man tittar på detta, vi fick oss ett par skratt. Charlotte var ju klart bäst iaf, även om denna semi var bättre än förra.

dahlith
0

Förutom Charlottes låt (som jag faktiskt börjar tröttna på), så tyckte jag att Urkainas låt och Portugals låt var bra.

Portugals tyckte jag kändes riktigt mäktig.

Sen räknar jag kallt med att Lettlands bidrag kommer att höras ofta under sommaren. Den var liksom lite trallvänlig och käck, samtidigt som den var så dålig så man skäms för att man gillar den lite.

Danmarks låt kanske blir bättre om man slipper se videon. Jag var så fokuserad på hans svettiga armhålor så jag lyssnade knappt på låten.

Visst det är naturligt med svett… hmm… men det är inte så ofta man ser dessa svettfläckar nuförtiden. Så jag blev helt fixerad vid just det.

Lite roligt tyckte jag allt att det var att programledaren nynnade på Perellis låt när han skulle berätta att Sveriges låt gått vidare. Det måste ju betyda att låten satt sig på hjärnan. Positivit!

kaisakavat
0

Jag gillade Portugals låt mycket, stämningen, takten och sången. Önskade att jag förstått texten. Fanns även fler bra.

Blev hysteriskt trött på att de flesta hade svart eller silver på sig. Samt fenomenet fullt påklädda karlar och "helt" avklädda frunntimmer. Så B-igt så jag får lust att ***.

Synd att Pirelli gick vidare! Sorry, don´t like her - hon har ingen "feeling" och låten är dussinvara!Förvånad Flört

dahlith
0

Ja visst var det mest svart och silver de hade på sig. Trend?

Skönt att höra att det var fler som gillade Portugals bidrag. Gillade verkligen den och jag tror att det är en låt som vinner på att lyssnas på många gånger.

Nä… Perelli har jag aldrig gillat heller, men det var ju henne som vi fick vidare och lite partiskt får jag ju vara som säger att hon gjorde ett bra jobb. Sen kan jag ju tycka en hel del om hennes sätt.

Tror dock inte att Perelli vinner detta. Jag har en känsla av att det blir någon helt otippad. Typ Portugal..

Det blir ju aldrig de förhandstippade som vinner, Man hinner ju liksom bli less på deras låtar när det är dags för röstning.

Tittade inte på förra semifinal som var i tisdags så jag vet inte vad jag misat där.

Kan man se bidragen någonstans snabbt och lätt?

btw: I´m off to bed

läser mer imorgon.

Jennix
0

Fanns många svenska bidrag som var bättre än Perelli… Fast jag har tydligen inte samma smak som andra, inser jag.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

kaisakavat
0

# 69 dahlith - OK då! Du fååår väl heja lite på Pirelli då! Flört 

# 70  Jennix. Jag har inte heller samma smak som andra. Det får man leva med..Skrattande 

Ifjol röstade ju svenskarna i och för sig fram "det absolut bästa" - The Ark. Jag äääälskar dem och deras låtar. Men vad tyckte Europa om det?  Hon som vann - serbiskan - hon är dock GRYM. Jättebra. Pirelli-elendet tyckte dock att serbiskan "inte skulle ha en chans att vinna om ingen hjälpte henne med den kvinnliga fägringen." Grrrr…

Blir fortfarande frbnd när jag tänker på det.. Får en att tänka ett och annat om Pirelli själv och hennes människosyn, värderingar och den egna "kvninnliga fägringen". Tycker inte att hon är en värdig vinnare, inte på något sätt.

maxiq
0

Dax igen! Få se om vi blir fler framför TVn och bakom datorn i kväll…

miagumman
0

miagumman Och "katta" är på plats framför tv:n!

maxiq
0

Den svenska schlagers-katten antar jag? :-p

miagumman
0

HAHA!! Precis den är det ja!Skrattande 

Börjar redan med en massa halvnakna tjejer, suck….!

maxiq
0

Nu blev det en helnaken kille. På huvudet iaf… :-|

miagumman
0

Ja man får vara glad åt det lilla….Ledsen

Ann59
0

Kul att fler är med, jag tittar in då och då. Englands kille sjöng bra.

maxiq
0

Fy så tråkigt från Tyskland. :-( Nittiotal i både låt och kläder…

miagumman
0

Ja huvva så kasst!

miagumman
0

Hur många såna här frans-kjoltjejer finns det egentligen?

Ann59
0

tjejen från Armenien var rätt bra men usch för Tyskland och Bosnien!

Vad glad jag är för recepten på ostchipsen som jag läste här idag! Gott till melodifestival!

maxiq
0

Israel var sååååå tråkigt… men nu är det dax att vakna till när det blir Finland! Rock'n'roll!!!

miagumman
0

Superbra Finland!!!

Ann59
0

Nej Israel var ju bäst! Och han sjöng ju så bra!

Maia
0

Vad tycker ni om rap-farfar då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

maxiq
0

Den gubben måste ha käkat LCHF i hela sitt liv!

Skrattande

Ann59
0

Jag gillade Kroatien också! Men jag förstår att jag är i underläge bland er hårdrockare… Jag antar att jag har lite annorlunda smak än de flesta svenskar men jag har bott i den delen av världen så jag har hört mycket balkanmusik och österländsk musik…

greensis
0

Finland: två jublande barn och en head-bangande, jämfotahoppande två-åring. 6-åringen tejpade ihop två papper för att få plats med alla siffror i poängen hon ville ge dem.

Från Greensis residens, enligt majoritetsbeslut: 12 poäng!
(dvs 986 714 111 335 817 219 933 tusen miljarder!)

Fabricati diem, pvnc!

maxiq
0

Den enda ringningen i kväll på Polens bidrag blir urringningen :-S

parsley
0

#86 Familjens gammalfarfar 90 + sjunger gamla slagdängor på ett betydligt mer underhållande sätt "rapfarfar". Kan någon förklara symboliken i numret med brudklänningar och tvätt på tork och karln i tvättkorgen? Har de börjat med subtila budskap i ESC (esc-escape-fly).

Maia
0

Jag gillar Islands låt. Det är en styrka i den. Texten är… bättre än framträdandet. (Min tioåriga tjej är på fotbollsläger ikväll. Klockan 21: Läggdags. Hur tänkte de?)

[tillbakalutat]

Ann59
0

Islands låt påminde lite om BWO

miagumman
0

#92 Stackarn!! Man ska akta sig för idrotten och satsa på musiken istället!!Cool

Jag gillar Turkiets låt!

parsley
0

#93 Nej, säger sonen. Den påminner mer om Alcazar.

Blenda01
0

…snart är det SVERIGE!

Gillar faktiskt Turkiets bidrag.

miagumman
0

# Ja, eller E-type!

maxiq
0

#91: Lite tvätt är väl inget att hänga upp… sig på?

#92: Med tanke på den bristfälliga klädseln hos en del av de deltagande artisterna så är det ändå inte barntillåtet.

kickelina66
0

Äldsta sonen gillade Finlad, själv tycker jag att Islands låt är bäst hittils. Överlag tycker jag det är rätt trista låtar. Turkiets låt tilltalade maken om de hade sjungit på engelska så att han hade förstått texten.

Blenda01
0

Programledarna verkar vara lite tossiga….Glad

miagumman
0

Får komma med en liten bekännelse: Jag skiter i om Perelli vinner eller inte….inte en av mina "favvisar" precis….Vad tycker ni andra?

Blenda01
0

….eller vilka det nu var…?Fundersam

Blenda01
0

#101 Absolut inte min favoritartist heller. Tycker att hon är väldigt påfrestande.

Nu dör snart min dator och jag har bestämt att lägga av då!
Godnatt på er! Hörs i morgon!

miagumman
0

Härlig röst Portugal!

miagumman
0

Nä fy va klämkäckt detta va!

Ann59
0

Portugal var bra! Men inte piraterna! Men snart kommer Sverige! Heja heja heja!

Blenda01
0

Ajaj kapten! Svenska låtskrivare!!! Hjälp!

maxiq
0

Jag skulle inte heller gråta om miss Perelli inte vann. Näst efter Carola så är väl hon den som jag unnar en seger minst. Hon har ju redan vunnit dessutom. Jag skulle däremot gråta mig till sömns om Lettland vinner. Jag tror att deras melodi är en piratkopia…

parsley
0

Lettland är bra och underhållande..:)?

parsley
0

Nu sverige!

miagumman
0

Hubbabubba….

Ann59
0

Charlotte var på topp! Hon är duktig! Men jag tror knappast hon klarar sig i konkurrensen. Danmark är lite för gammaldags…

parsley
0

Danmark = en kllle som druckit för många Carlsberg och ätit för många smörrebröd utan att tugga ur munnen ordentligt och dessutom lyckats kvala in till danska idol.

miagumman
0

#113 Nä men han va väl söt!!

parsley
0

Ukraina är rena porrshowen. Överdrivet och tillrättalagt och skönhetsopererat. Behöver något anständigt efter det här. Finsk hårdrock eller så…Ryssland är bettad etta, Ukraina två, sedan Serbien, Grekland och Sverige.

miagumman
0

Haha!! Jag gillar Frankrikes kör!

maxiq
0

Hade Charlotte haft lite lägre klackar så hade hennes danssteg varit det som sett naturligast ut på henne. Ukraina utklassade Sverige med sitt dansnummer och låten är faktiskt snäppet bättre. Georgien blir bara bättre och bättre ju mer man hör den. Frankrike tappar en hel del på scenversionen men det är coolt att hela kören har skägg och solglasögon.

Cool

miagumman
0

# 117 Håller med!

lislotta
0

Frankrikes bidrag har spelats flitigt på p3 senaste veckan.. hade svårt för den i början.. men idag, (efter några glas vin iof.. ) så tycker jag den är skön.. =)

kickelina66
0

Danmarks låt har vi hört i flera versioner, plagiat ?.  Georgiens låt  vare helt ok.

Ann59
0

Frankrike var coola! De vinner aldrig. Men en kul frisk fläkt!

lislotta
0

låter inte de flesta låtar i melodifestivalen/ESC som något som man hört förut.. "vänta.. hmm.. jag känner igen det här, men vilken låt ÄR det nu den påminner om… " Flört

parsley
0

Gillar Frankrikes låt. Men nu tycker jag allt börjar bli mer och mer korkat, så jag vet inte hur länge till jag ids titta. Börjar intressera mig för andra saker än ESC, bl a en rostig vindflöjel från 1777 och en kommande igelkottsutställning i Göteborg med engelska domare. Missade en tråd om någon som inte gillade att bada och klippa klorna. Hoppas den dyker upp så jag kan se vad det är för djur som har sådan åsikter.

maxiq
0

Kvällens fösta tolva från Cueva de maxiq till den rosa danserskan från España!

Skrattande

miagumman
0

WOW; VICKEN LÅT SPAIN!!! DEN HÄR MÅSTE JU VINNA!!….Not!!

greensis
0

#124 Är det låten eller danserskan (ahem) som får en 12:a?

Fabricati diem, pvnc!

parsley
0

Sonen: Varför sjunger dom om rokoko? Rokoko är ju gamla möbler, ju.

Jag vågar inte ens tänka på vilka snuskiga fantasier Maxiq har fått Spaniens låt

Ann59
0

serbien var ju bra, men de kan ju inte vinna igen!

lislotta
0

hahaha, spanien var ju nice! jag är svag för länder som verkar skita fullständigt i ESC och skickar vad skit som helst.. (vart tog Irlands kalkon vägen, förresten??)

Spaniens låt lät ju förresten som vilken låt som helst med Sean Paul..  Kommer åtminstone framkalla skapligt rump-gung på samtliga krogar i Borlänge i sommar.. =)

parsley
0

Evig tur att inte jag ska till Borlänge i sommar:). Irland, ja. Jag är mycket förvånad över att den inte gick vidare med tanke på den intelligenta texten som jag googlade fram. "Gillar ni irish stew eller bara gulasch?" Vi älskar er och en uppräkning av en massa östländer…Förresten var det en råtta som inte gillade att bada och klippa klorna. Den skrek.

miagumman
0

Nu börjar miagumman att längta till sängen….

parsley
0

En sista koll på oddsen. Sverige har fallit till en delad 6 plats ihop med Norge. Ukraina leder. God natt med er.

greensis
0

Medger en viss svaghet för Serbiens etnoballad,Generad det är typisk lyssna-på-i-bilen-musik hos mig, men vad som vinner…

Ukraina - det enda mer begränsat än kläderna var talangen…

Visst vill jag att Sverige vinner, men Charlotte Perelli skulle bli drygare än Yes diskmedel och mer allmänt förekommande än väte. Svårt svårt val.Oskyldig

Fabricati diem, pvnc!

kickelina66
0

Favoriten är nog Island om jag nu skulle rösta. Är det ovanligt dåligt i år eller har det alltid varit så här bedrövligt?

lislotta
0

haha. =) det är alltid såhär dåligt!

kaisakavat
0

Jag gillar VERKLIGEN Albanien och Portugal.

Tycker annars att det finns flera bidrag i år med hyfsad klass, musikaliskt sett.

Mimsivimsi
0

haha de flesta är skit, norges bidrag var ok tyckte jag och sverige har nog en chans då perellis låt sätter sig på hjärnan. lalalala like a star like a hero… annars lät de flesta ganska ordinära o likadana..

Frualbertsson
0

Jag tycker att Israel och Turkiet är bäst. Alla bidrag med tjejer som typ visar mer på scen än vad jag visar på en badstrand går automatiskt bort för mig….

batman
0

mimsivimsi-började just bli orolig om det bara var jag som verkligen gillar Norges låt! Har hört den på radio många gånger och där är den helskön!!!Skrattande

maxiq
0

#126-127: Det är danserskan som får poängen eftersom:

"Grattis du får åka till ESC-finalen som dansare!"

"Jaaaaaaa!" (eller snarare Siiiiiiii!)

"Men du ska dansa så dåligt som möjligt"

lislotta
0

moahaha.. visste väl att sverige borde ha skickat kebabpizza istället för perelli.. :P

magma
0

Nu gav jag upp schlagercirkusen, orkar inte sitta och glo bara för att få se Sverige få noll, ett eller tre poäng fler gånger. Musiksmaken skiljer sig verkligen länder emellan, själv fattar jag inget alls av "chika chika" låten eller den där det hängdes tvätt på scenen.Hemlis Instämmer med lislotta, kebabpizzan hade nog klarat sig bättre!

Jag gillade Finland, och sonen sex år som fortfarande hängde med då frågade försynt

-mamma är det här en rocklåt?

-Ja, det kan man nog säga.

- Wow, rocka fett!!! Mamma, kan jag få en sån där gitarr?

miagumman
0

#142 Ge sonen en gitarr Magma och rädda honom från idrotten!!Cool Nattinatti!

parsley
0

Lägg ner den där tävlingen eller gör om röstningsförfarandet, det är ju ändå bara mest grannar som vinner.

Maia
0

#144 Ja, det bästa för Norden hade varit om bara ett nordiskt land gått vidare till finalen, för då hade det säkert blivit fler poäng. Helst Island då om jag hade fått välja.

[tillbakalutat]

MaMaMade
0

Så sista poängen m edan jag borstade tänderna tillsammans med sonen som kom hem från Kulturnatta i Umeå. Trött o sjuk så jag engagerade mig inte i snabbgenomgången men nog lät det mesta för dj*igt i mina öron, fula kläder o konstiga uppträdanden. P ska vi inte tala om, kände inte igen henne först. Hon så ut som en dam m världens äldsta yrke…

Jag slutade engagera mig efter det där året då Spaniens sångerska sjöng barfota om en båt. Den var skitbra! Sedan har det bara gått utför!

greensis
0

#142 Min 8-åriges lyriska kommentar om samma nummer var: Enda sättet det skulle va bättre va om dom hade missiler!

Förhoppningsvis menade han stora raketer och ännu mer explosioner.Generad

Det går utför när ens ungdoms hårdrock börjar bli Hits for Kids och material för Mora Träsk…

Fabricati diem, pvnc!

magma
0

#143: Jag sa till honom att nja, du får nog vänta några år innan vi satsar på en sådan gitarr till dig. "Men mamma, jag vill bli en rockare". Sedan lite funderande, innan han sa att "det blir nog lagom att jag blir rockare när jag är en sådär 17, 18 år va mamma?" Just nu står han på gården och spolar bilen, fast emellanåt siktar han in sig på lillasyster under högljudda protestvrål. Redan rebell, rockaryrket kanske passar honom bra:)

#147: Haha, fast det var ju en hel del eld och flammor ivarjefall:)

miagumman
0

# 148 Gud va gulligt! " Jag vill bli en rockare!"Skrattande

Min son, 21 år, är en "rockare" numera och spelar med i ett hårdrockband! Så vem vet, om några år kanske även din son sitter där med långt svart hår och hang-bangar! 

Eremitha
0

Såg inte finalen. Trodde aldrig på Sveriges bidrag så det var ingen överraskning att det gick som det gick.

Men snälla vänner, hjälp mig! Har läst AB och Expressen på webben samt svt.se, men hittar ingen resultatlista. Endast platserna 1 och 18 nämns. Men var hamnade Frankrike?

maxiq
0

JAAAAAAAAA! Vi vann! …inte? Nämen, vi är ju bäst i världen då borde vi ha vunnit den här tävlingen lätt! Nåja men vi blev ju topp-3 iaf, men det var ovisst in i det sista! Inte det heller? Mäh! Halva Europa har ju ingen musiksmak så vi kom ju åtminstone på den övre halvan! Alltid något… Vadå? 18:e plats!? :-O Jaja, vi slog ju iaf Polen, Finland och Rumänien. Albanien och Azerbajdzjan slår vi nog nästa år …kanske!

Fundersam

lislotta
0

#150: det här var det enda jag hittade..  frankrike kom isf på 19e plats..

Jennix
0

Jag förstår inte varför jag tittade på hela finalen… Men iallafall, jag är förvånad över hur de bidrag jag tyckte hörde till de 10 sämsta kunde hamna först…

Norge och Turkiet var bra, dom förtjänade sina poäng. Jag tycker personligen hemskt illa om Perellli men hon var bra jämfört med andra och förtjänade att hamna bland de 10 bästa.

Ryssland var enbart pinsamt men inte lika falskt som Tyskland eller Polen. Skrikandes

Vet inte om Spaniens bidrag var meningen att vara en parodi eller inte, men jag såg det som det och då var det hysteriskt roligt. Jag trodde faktiskt det var meningen att tjejen skulle drutta men jag kanske har fel… Skrattande

Björn Gustavsson var helt underbar men jag inser att ingen utanför Sverige förstår vad som var roligt. *asgarv* Vilket på nåt stört sätt gör det ännu roligare i mina ögon!

Mina vinnare skulle ha varit följande:

1. Norge
  2. Turkiet
  3. Danmark
  4. Spanien
  5. Storbrittannien
  6. Bosnien
  7. Azerbadjan
  8. Georgien
  9. Frankrike
  10. Israel

Buppan
0

Jag är ledsen, men jag blev ganska lättad när jag såg resultatet av Charlottes placering. Tror dock att jag är lite skadad av "Jantelagen", blir så uttråkad när stjärnorna tror allt för högt om sig själv och pressen bara haussar upp intresset.

parsley
0

Om sångerskan från Ukraina sjungit Charlottes låt hade den då hamnat på 18:de plats? Hade Charlotte kommit tvåa med Shady Lady?

kaisakavat
0

Jag tror:

Ukrainskan hade troligen lyckats bättre med Sveriges låt, eftersom hon är en bättre artist, men låten är skitdålig!!

Charlotte hade inte lyckats bättre med någon låt, för hennes artisteri är för "perfekt", mekaniskt och plastigt.

Tycker jag alltså.Skrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.