Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1252 ggr
Annkis54
0

idag börjar vi

hej alla
har varit inne läst en hel del de sista veckorna o idag så var det dags.
Jag o gubben börjar tillsammans idag. Han har ca 10-15 kg att bli av med o jag har minst 35. Men efter att ha läst här några veckor så är jag mest intresserad av hälsovinsterna. Tänk att vara PIGG..wow.

för egen del så tänkte jag försöka komma i ketos så fort som möjligt. Tillsatt socker som i godis o kaffebröd har vi knappt sett röken av senaste månaden.
så vi kör hårt.
idag har frukosten bestått av 3 ägg, ca 2 msk grädde, ca 50 gr riven ost= omelett stekt i ca 1 msk smör. En sådan till oss var.
hur ser det ut??
tänkte försöka göra det lite lätt för mig första dagarna så jag ska köpa grillad kyckling o söker nu nån fet o go röra att doppa den i..gärna med vitlök…nån som har nåt bra förslag på recept

detta ska bli spännande.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

dahlith
0

Fridita har tipsat om dessa röror.

Igår gjorde jag västerbottensröran. Den var mumsfillibabba kan jag säga. Räcka ut tungan

Men även de andra rörorna ser goda ut.

Önskar er lycka till med kosten. Början ser ju bra ut!

blackraven
0

Åh grattis och lycka till! Hmmm nått som jag tycker är gott till grillad kyckling är ju tzatziki och nån sallad med feta ost och oliver =)

Tzatziki gör man enkelt på riven,avrunnen gurka, turkisk yoghurt, vitlök, peppar, salt, lite vinäger och olivolja.

Sallad brukar jag göra på lite isberg, nån tomat, gurka, röd lök, feta ost och kalamata oliver (med kärnan kvar).

kickelina66
0

Välkommen hit Glad

Maia
0

God start på er! Färdiglagad kyckling kan i längden vara lite kinkig eftersom grillsåsen ofta innehåller smakförstärkare och annan smuts. Men ibland kan man allt ta till det när man inte hinner något annat. Och inte minst i början, tycker jag. Låter gott med kyckling och röror. Mums! Ha det gott!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Thistle
0

Lycka till!

Jag har hållt på i en vecka bara men vissa saker har förändrats redan nu. Bland annat är jag piggare och inte så deppig. Hoppas det går bra och det är nog skönt att ni är två och kan peppa varandra!

Tilda-T
0

Önskar er lycka till, det är alltid enklare om man kan göra det tillsammans!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Jennix
0

Välkommen hit och lycka till!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Mumrikshumla
0

Jag är ny själv, men passar på att välkomna ändå! Skrattande

Annkis54
0

tack alla
jag ska ta o testa tsatsikin idag så får vi se

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

MaMaMade
0

Välkommen! Kul att ni är två om det…kämpar på i ensamhet här hemma, vill att barnen ska dra ner på vissa kolisar men Guben bryr sig inte så mkt.

bluesea
0

Lycka till!

Mervi
0

Välkommen hit och lycka till för er båda. Alltid mycket roligare vara två. Man kan peppa varandra.

sarwen
0

Välkomna båda två och låt oss veta hur det går!

anki1
0

Välkommen hit hoppas att ni ska trivas.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annkis54
0

hej igen
dagen har varit "lite konstig" Cool
ska först säja att jag har fibro…är 54 år
middagen tog jag 1 hel grillad kyckling o tsatsiki på 1/2 gurka o 1 burk cremefraishe o vitlök, + en "knippe" broccoli som jag hällde lite grädde på o ost o in i ugnen
vi var 3 st på detta..(sonen fick lite potatis o gräddsås till)
jag orkade inte sååå mycket av detta…
blev sen så in i döden trött…låg på soffan i flera timmar. (kan bero på fibron, fast är ett ovanligt symtom)var lite illamående, och tog en tjock skiva vitmögelost…längre fram på kvällen när jag skulle fixa till nästa måltid (vi äter vid 21-tiden) o stekte ägg o tog lite ost bitar…tyckte jag att bara tanken på att äta detta var jätteäckligt.
började misströsta…ska jag orka detta..ska jag kunna äta denna FETA maten…..
sen känner jag en konstig smak i  munnen…blåser på gubben min o jag luktar redan aceton??!!
hur är detta möjligt
fast jag tycker att smaken är äcklig så peppade det mig i alla fall så jag åt det jag orkade av de stekta äggen o osten..orkade inte så mycket…men jag blev i alla fall sporrad
uppenbarligen har jag redan gått i ketos..eller+???
ca 10 timmar efter jag började….är det vanligt
ja..nu fick jag i alla fall nya krafter…kör omeletten imorgon oxå

en fråga..kan man tänka så är …att om jag följer programmet…men oavsett hur jag äter inom programmets regler…om jag luktar eceton så är min kropps kolhydratlager slut o den tar på fettet
eller har jag fattat fel
hur som helst ,,..nya tag imorgon

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

LillaMe
0

Eftersom maten är så mycket näringstätare nu så behöver man inte äta lika stora portioner längre. Normalt behöver man inte tvinga i sig mat. För mycket fett kan ge illamående. Kanske kan du lägga till lite mer grönsaker, ta det försiktigt med fettet i några dagar och trappa upp det lite långsammare. Mer grönsaker gör också att du kan äta lite mer, om du nu vill det, eftersom kolhydrater skapar hunger. Men håll dig till de "tillåtna" grönsakerna.

Det verkar ju som om du snabbt börjat producera ketoner. Någon annan kanske vet mer om det.

Välkommen hit och hoppas ni slipper alltförmycket övergångsbesvär.

SvartKaffe
0

Ibland kan man må illa för att man behöver dricka mer.

En del av de kolhydratrika saker man ätit innan innehåller en del vätska och när man drar ner på kolhydrater kan det hända att man inte får i sig lika mycket som innan.

Annkis54
0

dag 2 har gått jättebra hittills
frukost 3 stekta ägg med ca 2 msk grädde samt en stor skiva vitmögelost…orkade bara hälften av äggen
middag. tacogratäng utan degen….mums vad gott
gubben har idag börjat lukta aceton han oxå..jättebra
dock varit trött idag med…i alla fall första halvan av dagen. hade oxå lite huvudvärk några timmar, men det är borta nu
på`t igen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

MiaKia
0

Hej och välkommen hit!

Jag e också nybörjare sen 6v tillbaka. Jag äter hårdkokt ägg med några klickar smör på, om jag äter stekt ägg och bacon eller liknande blir jag jättesimmig i magen och mår illa, men hårdkokt ägg med smör på blir man jättebehagligt mätt på, så det är mitt tips. Själv har jag uppnått en massa hälsoeffekter och gått ner 5.5kg i vikt på bara 6veckor, men jag badar inte i smör, så jag tror inte man behöver ta ta i om det inte funkar för en. ;)

Annkis54
0

tack mia_kia

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

WilliamJ
0

Jag hoppas ni klarar av dom här inledande omställningsfaserna. När man väl är över på "den andra sidan" så blir man ju istället nästan aldrig trött. Det kommer att gå jättebra och det är ju trevligt att ni gör det tillsammans.

Annkis54
0

tack WilliamJ…hoppas att vi kommer dit snart
idag har jag faktiskt inte haft samma trötthet som de 2 första dagarna..så kanske jag gläntar på dörren:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

DrAnna
0

Välkomna! Jättebra frukost. Ja man luktar skunk den här tiden, åtminstonde i början.

Annkis54
0

4:e dagen har oxå varit ok
ingen trötthet att prata om…dock ett par känslor av "hopplöshet"…"Detta kommer jag inte att klart"
ingen tanke på att lägga av redan
men såna tankar har dykt upp i korta stunder idag
mätta är vi både jag o gubben. Igen våg har vi o har inte tänkt att skaffa oss nån ännu heller. måttband kör vi
letar recept o tips här hela tiden
läser många trådar o sitter ofta o skrattar av er humor o roligt berättelser
kanonställe att vara på

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se