Smörgåstårta?
Hejhej! På lördag ska jag ha födelsedagsfest och tänkte att jag skulle bjuda på en Smörgåstårta a la LCHF!
Läste något om att man kan göra äggstanning som botten, hur gör man det, och är det gott?
Skulle gärna vilja ha tips på röror man kan göra också :)
Är super dålig på sånt här…
MVH tessan
Oj såg att jag var inloggad på Mickes konto.. nu blev de rätt :)
Kolla på airams matblogg, där hittar du bra recept!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Här ser du en LCHF tårta som jag har gjort i Februari på min sons kalas.
fasiken, jag sökte på smörgåstårta och hittade ett jättebra recept där på sidan, med bildspel o allt! Råkade stänga ner o nu när jag försöker komma in igen står det att sidan inte hittas :(
Ingen som kan tänka sig ha receptet sparat?? Jag har så otroligt dålig fantasi, och behöver ha steg för steg 

Jag gjorde följande:
Blandade ihop 6ägg och ca 6-8 msk Philadelphia ost, på denna blandning gjorde jag "pannkakor". När dem har kallnat brädde jag på olika fyllningar. Det var mycket mättande och var uppskattad av icke LCHF are på kalaset.
Denna äggblandning använder jag alltid när familjen är sugen på pannkakor.
Ingen som har tips på goda röror? :)

På dagen för eurovisionsfestivalen förra året "uppfann" jag den här smårgåstårtan. Uppslaget/receptet tog sedan (med mitt goda minne) Skaldeman med sig i sin bok GI-NOLL!
Om man klickar på kategorin Recept i vänstermarginalen på min blogg; Airamsmat, så öppnar sig hela bloggen. Sen är det bara att scrolla ner - i det här fallet till maj månad 2007, så kommer inlägget om smörgåstårta (som innehåller ett slags bildspel).
Den här tårtan är mycket god, mycket LCHF-vänlig och mycket mättande. Lycka till !