Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2162 ggr
classethai
0

köpta böcker läsordning?

Har beställt böcker av SSS,Litsfeldt.Annika D som jag får denna vecka i vilken ordning bör man läsa dessa böcker?Har precis startat med Lchf bor i Thailand sen 8 år så härifrån får jag distansstudera,tror stenhårt på detta sätt att komma i kroppsbalans,har tyvärr passerat 60 år 10- .har läst många bra artiklar på dessa sidor så nu skall det bli spännande att sätta sig in i denna värld och leva därefter. Tack på förhand!

bullmagen
0

Har inte läst annikas bok men själv började jag med SSS Ät dig ner i vikt och fortsatte med hans GI Noll. Därefter läste jag Litsfeldt. Annika är mer liberal vad gäller kosten så det beror väl på hur du tänker äta. Jag ska låna Annikas bok nu, för jag vill läsa mer om det här. Det är aldrig fel att insupa info. Därefter får man prova sig fram, vare sig Annika, SSS eller Litsfeldt känner ju vad min kropp mår bäst av.

Lycka till och din ålder är det inga problem med, det kommer gå fint ska du se!

Wildrat
0

Annikas senaste bok (Dr Dahlqvists guide till bättre hälsa) är bra att börja med, det är en nybörjarbok. "Gi noll" är hur man ska äta men "Ät dig ner i vikt" är kanske bättre att börja med. Litsfelds "Fettskrämd" handlar om varför det är bra att äta som vi gör men inte så mycket hur.

Senare är det intressant att läsa "Fett och kolesterol är hälsosamt" och "ideologin och pengarna bakom kostråden" kanske också "Den hemlige kocken".

hamalm
0

Jag håller med den senast föreslagna ordningen för en människa att hitta in i LCHF tänket. Dahlqvist, SSS och Litsfeldt.

Margareta
0

Du kanske får starta bibliotek för LCHF-svenskar i Thailand…Glad

Numer pensionär i Nynäshamn

classethai
0

Tack för tipsen,böckerna kom idag så nu blir det rally i Lchf-världen nej jag menar Lchf-VÄRDEN !!"Ler "

Thaibefolkningen börjar också ta efter så kanske det får bli en Thai.Lchf snart,vem vet.

reamdn
0

Lidsfelts Fettskrämd är nog en ganska bra nybörjarbok. Tror han representerar LCHF-kostens idéer och restriktioner på ett bra och lättbegripligt sätt.

chaite
0

SSS? Vad är det för bok? Det måste vara en förkortning, jag hittar dne inte på adlibris typ…

greensis
0

#7 SSS= Sten Sture Skaldeman, som bl a skrivit GI Noll

Fabricati diem, pvnc!

UBCL
0

Jag startade med Annikas "Dr Dahlqvists guide till bättre hälsa" och kryddade med att kolla på bloggarna, den här, annikas och Kostdoktorn.

Fatlies är också en bra källa http://fatlies.wordpress.com/intro/

Håller nu på med fördjupning med SSS-böckerna, GI-noll är utlånad fn.

Jag har fyllt 63 och har bara mycket positiva erfarenheter, gått ner lite över 6 kg på tre månader och bukfettet är det som går först!

[Alpha44]
0

Här är en till 63-åring - åldern är inga problem kanske tvärtom. I vår ålder har man hunnit pröva det mesta och när man provar LCHF inser man att det är ett hälsosamt, energihöjande och viktminskande sätt att leva. Kanske man som 63-åring "ger järnet" och struntar i "fusk" man vet ju att det inte lönar sig.

Önskar dig härlig läsning! SSS:s böcker är roliga och man får många glada skratt.