Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 21936 ggr
Mimsivimsi
9

ryckningar i ögonbrynet

jag tror jag blir galen, mitt vänstra ögonbryn rycker konstant hela tiden. Hade det här i ögonlocket förut men nu har det förflyttat sig till självaste ögonbrynet. Någon som vet vad man kan göra för att få det att sluta?? Tror det beror på trötthet, har jobbat ca 52 timmar i veckan i en månad nu o inte fått sova mer än 6 timmar per dygn..
Men något "akut" man kan göra för att få det att sluta? Förutom typ akupunktur?

Jennix
2

Prova meditation! Jag tror det har med stress att göra, och att du inte sovit tillräckligt…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Mimsivimsi
2

har inte tid.. hahaha Cool

jo men ärligt jag är nästan helt säker på att det är varför jag har ryckningar och varför jag är så extremt trött (plus att jag håller på och omställer min kropp till ketos igen)..

Meditation kanske man ska prova, men vet inte riktigt hur man gör. vila får jag göra lite på söndag.

youthquake
2

Så har jag precis hela tiden känns det som. Jag brukar bara hålla där det rycker, inte för att det hjälper så mycket. Inte mycket till hjälp från mig inte, haha. Men jag håller utkik om nån kommer med nåt svar!

Mimsivimsi
3

haha har du också så att man ser i spegeln hur det rycker? Det ser himla roligt ut alltså.. men det är jobbigt..

Arnemannen
4

Du kan dra en papperspåse över huvudet.

Glöm bara inte bort att klippa (små) hål för ögonen.

kuckelimuck
1

Precis som jag!

Hade det, typ en vecka, i början av kostomläggningen…Fast mest när jag tittade neråt.

Sen slutade det lika snabbt som det dök upp. Förvånad

Har inte tänkt på att det har slutat förrän nu när du skrev om dina ryckningar. Hm…

Håll ut, det försvinner nog snart.

Fia-Lundbom
2

jag försöker igen..

det där förstår jag har med begynnande förkylningar att göra - har du möjligen hosta - ont i halsen - är du snuvig ?

Mimsivimsi
2

Nu när jag tänker på det så hade jag ryckningarna i ögonlocket i december innan jul då jag ställde in mig på ketos igen efter en del fuskande. De försvann ju och nu får jag det här..

Nej jag tror inte jag håller på att bli förkyld.

youthquake
1

Haha, ja precis så man kan se i spegeln att det hoppar, fy. Jobbigt när man ska sova också.

IngelaZ
1

Jag har haft ryckningar kring ögat under en längre tid, det försvann när jag började äta magnesium.

beautifulthing
3

jag kan också få ryckningar i ena ögat ibland, jätteirriterande! Oftast är det när jag spänt ögonen för mycket, om jag gått ute utan solglasögon och kisat mot solen t.ex. men också hänt efter att jag varit trött eller stressad. Ingen aning tyvärr vad man ska göra åt det. Jag försöker slappna av med hela ansiktet en stund och blunda. Du kan ju prova, varva ner lite 10 min och se om de försvinner.

Och berätta gärna sedan om de funkade eller hur du fick bot på ryckningarna!! Vill också veta!

Aniara4
0

För mig är det en klockren signal på stress! När ögonlocket börjar rycka, då vet jag att jag måste växla ner innan nästa steg sätter in, som är tillfällig afasi! Förvånad

Har haft det jättemycket de senaste veckorna. Men jag har bara en vecka kvar tills allt jobbigt är avklarat…