Latte på stan?
Visst kan man be om latte utan socker, men använder de inte baritsmjölk eller något annat lustigt? Vad jag undrar är helt enkelt om det ändå är mycket socker/ lite fett i kaffe latté man beställer ute på stan?
Vilken i-landsfråga egentligen…
Det är nog mycket socker i. Jag frågar alltid om det är socker i, ibland är det så - det beror på kafé. Bäst är när man kan blanda kaffe och grädde själv.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hej!
På vissa ställen använder de baristamjölk, dock inte alla.Men man använder mycket mjölk när man gör latte.. och det är ju mycket kolhydrater i mjölk, till råga på allt så använder vissa ställen hellre lättmjölk för att få ett fast högt skum snabbt.
Mitt råd är ::.. drick vanligt kaffe med mycket vispgrädde i stället
Hur menar du? Latte är ju gjord på röd mjölk och espresso. Dvs, inget socker i. Så du får räkna kolhydraterna i mjölken då. Baristamjölk är lite mindre fetthalt än röd mjölk. Typ 2,7% har jag för mig.

Det brukar aldrig vara socker i en vanlig latte!
Har aldrig varit med om att de har i nåt annat än kaffe och mjölk. Det är just det som cafe latte betyder… Mjölk kan få en sötaktig smak när den värms upp.

På Ikea är de alltid bussiga och toppar latten med vispgrädde om man ber dom, åtminstone här i Jönköping.

okej, här i Malmö på alla E-House är de standard med socker i deras latté. Men de e kanske Skåne bara som är så sockerfixerade. Här har de socker i nästan allt…..