fettfläck under ögat
Blev inspirerad av skrynklig hud…. Jag har fått en fläck under ögat. Först var den vit och sen blev den gul. Fult. Kanske är det en av alla åldersförändringar som man råkar ut för. Fläcken är platt 5-6 mm bred. Troligtvis fett. Har någon hört, sett detta och kan man bli av med det, utan att gå till plastikkirurg.
Hej
Jag tror att jag kan svara lite på din fråga. Min granne och min lillebror som är i 40 års åldern har haft samma sak.Grannen fick tagit bort sina fläckar med hjälp av laser och det enda hon sa var att det luktade lite bränt "kött" efter behandlingen. Min bror fick tagit bort sina för ca: 6 år sedan , de skar bort hans. Efter att han gått upp i vikt igen så har dessa kommit tillbaka.Han funderar på att ta bort dem på nytt. De säger att de är fett ansamlingar som man fått. Lycka till och hoppas du blir lite klokare, ps grannen säger att det inte gjorde ont att ta bort med laser. d.s

Jag träffade nyligen en läkare som tittade lite extra efter såna. Jag hade nämnt att jag äter typ LCHF, och när han tyckte sig se nån liten vit prick la han väl ihop ett och ett och blev inspirerad att kolla vidare. Enligt honom är det vanligt att man får dem på ryggen, så där kollade han extra noga. Men han hittade inga på mig!
Tack båda två. Jag fick dem före jag började med lchf, så det har inget med det att göra. Ja laser är nog bra, det använder man ju till lite av varje. Jag har aldrig sett sådana, men man är ju mer observant på sina egna skavanker. Tack än en gång,