Tips på bjudning
Hej,
ska bjuda på något gott tänkte jag på min praktik, men eftersom jag äter LCHF så vill jag gärna bjuda på något som jag tror på och som är gott. Detta är på en skola så att det ska kunna transporteras på en buss… Har någon en ide på vad man skulle kunna baka ?
cornelia.

Måste du baka? Enklast är vispgrädde och bär eller pannacotta i stor skål där alla tar sin portion.
När jag hade "kaffevecka" på jobbet gjorde jag en mjuk kaka med vispgrädde och hallon. Som en tårta, alltså, men lite svår att släpa på bussen. I min gamla kokbok finns recept på "solskenskaka", ägg, socker, mjöl och smält smör. Jag bytte ut mjöl och socker mot lite malda mandlar och nötter, separerade äggen, hårdvispade vitorna och blandade i dessa sedan övriga ingredienser rört ihop för att få lite mer volym på kakan.

Hmm. De där "ost chipsen", finns nog ett recept minns inte om det var hos Airam eller här. Stekt halloumi med något till kanske. Jag tycker att småplock kan funka. Då tänker jag att man alltid kan rulla saker i saker
. Avokado och skink/ kalkonrullar?
Det där med att baka är jag inte så bra på. Men kokosflingor funkar väl till det mesta och sesamfrö kanske, men det ligger väl på gränsen till vad som är ok. Ohh, kanske någon sorts kokoskakor, med ägg och vaniljpulver som tydligen ska finnas utan sockrer. Nu är jag slut och dum på idéer….
Lycka Till!!

det finns recept på en chokladtårta här i forumet (sök på krämig chokladtårta). Den är supergod! =) och lättransporterad.