Billigt nötkött
ICA säljer Entrecote i bit (och andra delar)av frigående djur från Uruguays slätter för 139:/kg.
Det var gott också.

Vilket ICA?
Det har ju varit importförbud i EU på allt kött från sydamerika, men det verkar vara hävt. Dock kostade samma kött 180:- som kostade 100:- förr, sist jag såg det på COOP. Det var entrecote från brasilien tror jag.
Hoppas priserna sjunker igen nu när tillgången återkommit.
#2 Har för mig att priserna på Brasilianskt naturkött höjdes så kraftigt för att främja uppfödare av kött inom EU, någon EU-regel alltså… Mycket surt för oss konsumenter (naturköttet från Brasilien är suveränt gott och mört och var förut billigt!) men kanske bra för lokala uppfödare… Jag Tror iofs att Svenska uppfödare inte lidit någon större skada av det billiga köttet från Brasilien, det finns så många som bara köper Svenskt. Jag är iaf sur över de nästan fördubblade priserna på kött, skulle gärna äta BARA kött varje dag, men plånboken tillåter det inte. =(
Handlade på Folkungagatan.
#2, Förbudet har bara delvist hävts, bara 1/10 av dom brasilianska gårdarna som tillåts att sälja till EU förut är tillåtna nu.

På mitt ICA Kvantum brukar de ha brasiliansk oxfilé för 300:-/kilot, och den går minsann inte av för hackor! (Alltså, nu låter det som om den skulle vara otroligt seg, men det var förstås inte så jag menade…
)
Jag fattar inte varfor EU ska in o pilla pa matpriser, de staller till med sa mkt problem. Visste ni att den mest subventionerade produkten i Europa ar SOCKER? Dar har vi ju mkt nytta av vara skattepengar. Jag forstar ifall de vill stotta narproducerat, ekologiskt och naturbeteskott, men socker ar val anda onodigt? Jag kopte lax sist jag var i sverige. Jag blev skitsur, den var fran Kina och hade bara 1 procent fett. Alltsa, jag tror inte att det var lax och ifall det var det sa var det val nan genmodifierad "nyttig" lax……….