Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 3042 ggr
sakoline
0

Lättdryck

OK eller aja-baja?

Tilda-T
0

ajabaja skulle jag säga pga sötningsmedel!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

sakoline
0

Men annars? 6,5 g kolhydrater läste jag

maxiq
0

Drick vatten istället! 0 g kh och 0 g kemikalier.

[Beavis]
0

Jag dricker light cola för o slippa kolhydrater o enligt innehållsförteckningen är det noll sådana i det. Jag vet att månge är emot sätningsmedel men det ger iaf int mej sötsug.

MimLan
0

#2 I mina ögon är det ganska mycket kolhydrater. Det är vad jag får äta på två måltider om jag tar i lite. Coca cola inehåller visst 10,5 gram, så steget är inte så långt. "Lätt" i lättdryck betyder inget i verkligheten, du får antingen betala i kemikalier som inte är hälsosamma (läs tråden "Om sötningsmedel"), eller så är det fortfarande en hel del socker i det.

Att fråga om det är ok är ger mest svaret "nej", men det är upp till dig vad du tål i sötsugs-avseendet och om det är viktigt för dig att försöka vara hälsosam mot din kropp.

sakoline
0

tack för svar

andreas0
0

#2, 6,5g per 100g det blir altså för en flaska på 50 cl 32.5 gram kolhydrater. Det är mer än jag äter på en hel dag annars, så det hade jag själv hoppat över i alla fall.

Wenn
0

Jag håller mig till kranvattem

MimLan
0

#8 Övergången til LCHF innebar att jag inte köper någon dryck alls. Det blir automagiskt vatten, kroppen vill visst inte ha något annat. Lätt packning i ryggan när jag handlar nuförtiden. :)