Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 1252 ggr
ollo
0

vin

Hej

Letar som en tok efter vad ni skrivit om vin, rött vin,,hittar inte något..

Tror ni effekten(viktnedgången) som LCHF kosten startat i min kropp avstannar om man tar ett eller två glas??

molana
0

Sök på alkohol!Skrattande

clajo
0

Jag har ätit lchf i ett halvår och dricker vin rätt som det är. Om jag håller mig till 1-2 glas vin, märker jag ingenting, men om det blir mer, brukar jag få några hektos viktökning som försvinner efter nån dag.

Om det har någon långvarig "bromsningseffekt", vet jag inte. Men jag tror inte det. Eller snarare; hoppas inte det… Glad Om du håller dig till ett par glas, är det nog ingen större fara!

Pralinessan
0

Jag tror att det är så att levern prioriterar och vill bryta ner alkoholen först. Då kan fettförbränningen stanna upp ett tag. Jag brukar också lägga på mig lite vatten som det tar några dagar att bli av med. Men man måste få unna sig ibland, vilket jag gjorde ikväll. Ett par glas rött blev det till middagen. Skrattande

miagumman
0

För mig gör det ingen skillnad om jag tar ett glas vin eller två till maten på helgen.

ollo
0

Cool naturligtvis,,,, sökte på alkohol och hittade det jag sökteGenerad

Tack till er som svarade snabbt ändå och hjälpte mig i min beslutsångestGlad vågar nu prova lite vin.

UltraVioletti
0

ingen skilland för mig i vikten om jag dricker vin eller inte å ska jag endå dricka alkohol å "förstöra" så tar jag tills jag känner mig "mätt" på vinet… inte alltförofta de e kalas. püss

reamdn
0

Alkohol är en kolhydrat som är extremt fettbildande och får många av leverns processer ur balans.