Annika D i Vännäs 12/5
Vill bara påminna om att Annika D kommer till Vännäs måndagen den 12 maj kl 19. Föredrag om "äta fett och gå ner i vikt".
Plats: missionskyrkan i Vännäs.
Jag kommer att köra förbi Umeå på vägen och har två platser lediga i bilen. Skicka ett pm om du vill åka med.
Blir vi många härifrån?
Jag har fått m mig en granne + syrran samt ev en granne till. Klistrar en lapp m MaMaMade på tröjan hörrni, kom fram o hälsa!

Jag ska leta rätt på dig. Jag sätter också en namnlapp på tröjan. Det ska bli så roligt att få höra Annika prata och träffa fler som äter den här kosten. Mamma har tittat lite konstigt på mig i helgen när jag ätit grädde och smör. Men det känns bra att jag vågar stå för hur jag äter. själv häller hon olja och vinäger över sina grönsaker för att få dem att smaka bättre.
*Huvva*! Grönsaker skall ätas au naturelle el m smör o några korn havssalt till om de är varma!
Va bra med påminnelsen, tiden går så fort så jag trodde det var en vecka kvar
Kickelina vart vill du hämta upp mig?
Går det bra på statoil öst på stan? Vilken tid?

#4 blir statoil bra? Jag vet inte var missionskykan i vännäs är så jag vill inte var ute i sista minuten. Blir det bra om jag kommer ca 18.15?
Det blir toppen :) jag vet inte heller vart missionskyrkan är, men är nog inte så svårt att hitta.

Sökte på hitta.se. Är missionskyrkan och pingstkyrkan samma sak? Det blev ingen träff när jag sökte på missionskyrkan.

Jag har hittat det så nu behöver jag inte oroa mig.
Toppen :)
Har ni fortfarande en plats kvar i bilen??? (jag bor i Baggböle och skulle kunna hoppa på efter vägen med andra ord)

Det går bra. Hur hittar vi dig? baggböle hittar jag till så säg bara var jag ska stanna och hur jag ska känna igen dig
Sorry för sent svar, jag blev sjuk… Hoppas ni får trevligt och kan berätta om hur det var!
Hej o hå! Mkt folk i Vännäs ikväll. Annika pratade på bra o där var bara en ngt negativ person vad jag kunde höra. Såg Eric o pratade m två mkt trevliga kvinnor; IngelaZ o kickelina66.
Försökte få tag i en kvinna som berättade om Frank o hans broschyr ang skolmaten men hon hann smita. Om du finns här el om ngn tror sig känna henne så vill jag ha kontakt m henne.
Vi hann inte prata så mkt men bestämde att ta tag i en träff i Umeå snart…grilla ngn? När, var o hur…kom m förslag. Själv bor jag inte i stan så jag har dålig koll på lämpliga platser att träffas.
Själv är jag mkt nöjd m kvällen, inte så mkt för egen del även om det var trevligt att få se o höra Annika live. Däremot hade jag bilen full m folk som kan ha nytta av det de fick höra; diabetes, övervikt, högt Blodtryck samt att man inte behöver oroa sig för ngt högt kolestrolvärde mm. En av dem sa i bilen, efter det att jag förklarat att Becel också är margarin; det åker ut imorgon!
Det stärkte min självkänsla också…hon har 5 års högskoleutb i bagaget o det har inte jag men jag kan mer om mat o så… 

Det var jätteroligt att lyssna på Annika, föreläsningen var mycket bra. Många fick nog något att fundera på när de gick hem. Av reaktionerna i lokalen så känndes nog inta allt så självklart för alla. Men det är bra att budskapet kommer fram.
Och ett stor tack till det studieförbund som vågade och ville låta Annika komma och prata. Det är tydligen inta alla studieförbund som vågar det. Men ju fler vi blir desto mer kan vi påverka.
Sedan var det väldigt roligt att få träffa MaMaMade och Ingela. Ingela hämtade jag upp i Umeå så vi hann prata en hel del. Jag trycker absolut att vi ska dra i hop en grillträff i umeå. Ska bara komma på något bra ställe där vi kan vara. Förslag mottages tackamt. En tanke var på öbacka nere vid älven eller nydala.
Jag lyssnade också på föredraget med Annika D. Hon var jättebra och förklarade LVHF-kost helt perfekt och utan krusiduller. Tyvärr såg jag inte er med namnlapparna men ni kanske såg mig, jag sitter nämligen i rullstol. Det var en till i rullstol som var rödklädd men det var inte jag. Det skulle vara kul att grilla tillsammans i sommar.
O så mycket folk där var. Hade inte en chans att hitta igen er tyvärr. Trevligt att höra annika pratan utan att bli avbruten. Synd bara att hon inte talade färdigt om av hon äter en vanlig dag. Hade med mig två grannfruar som undrade mycket. Skall ge dem brochyren från Annikas bokförlag. Skickade efter en bunt tidigare.
Men idag är jag ledbruten och ynklig efter över två timmar på en kyrkbänk…
Så skönt att höra högt och tydligt sagt vad jag själv testar just nu: LCHF men minska portionerna om du vill gå ner. JA!
Roligt också att Vännäs har ett evenemang som engagerar så många.
Studieförbundet skall starta studiecirklar till hösten, om intresse finns.
Träff i Umeå för oss verkar jättekul. Bara inte sista helgen i maj..
ashe; vi satt också i bänkarna, vänstra bänkraden för att vara exakt. Ingela o kickelina satt längst fram o jag ytterst mot mittgången på tredje bänk. Jag var den enda m lapp o den klämde jag fast enbart i pausen.
Jag hade tänkt ställa mig och ropa "alla intresserade av kolhydraterifokus samlas här" Men det var så mycket folk att jag blev blyg och kom av mig. Synd att vi missade varandra.
Jag satt i högra bänkraden ganska långt bak.
Jag hoppas på sommarträff i Umeå istället!