Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1696 ggr
Sabrina
0

Nybörjare

Hejsan!

Första dagen för mig här så tipsa mig om allt!!

Undrar lite om frukost och dagens måltidsuppdelning. Är frukost viktigt och ska man äta mycket få gånger eller lite många gånger under dagen?

Vad jag har förståt så blir man inte så mätt i början utan kolhydrater så då blir det väl att man äter mycket många gånger vilket kanske inte är så bra? Vad ska man då undvika? Att äta mycket eller att äta ofta?

Tacksam för alla svar

[Karro]
0

hej och välkommen hit!

Jag skulle tipsa om att hoppa runt lite här på forumet för det sägs så mycket kloka saker!
Dels går det att använda sig av rubrikerna till vänster plus att använda sig av sökfunktionen, lycka till!

sommarbarn
0

välkommen

Jag hävdar motsatsen, jag har aldrig känt mig mätt och aldrig kunnat hålla mig så länge på min tidigare"vanliga" kost. LCHF gör att jag lyckas besparar mig småätandet. Det är viktigt att komma ihåg att ersätta med fett som smör och grädde.

Denna kommentar har tagits bort.
Uttelille
0

För mig var det så att när jag började så mådde jag mest halvilla, och kände mig som en halvdöd seg spyflugaRäcka ut tungan Jag var dock noga med att få i mig tillräckligt med fett i början.

Sedan mådde jag bättre efter en vecka och då kom matsuget. Sedan tog det ytterligare 2 veckor innan omställningsbesvären gav med sig mer.

Nu har jag hållit på snart 3 månader och det går bara bättre och bättre. Nu håller jag på att lära mig känna mina mättnads/hungerskänslor, för det blir gärna lite för mycket mat.

I början var jag hård i magen och tommde tarmen ca vart annan, vart tredje dag. Nu är avföringen normal och jag går på toaletten nästan varje dag.

Jag råder också på att använda sökfunktionen lite, du kommer hitta massor!Glad Man kan lätt bli sittande här på tok för mycket i börjanRäcka ut tungan

Välkommen!

Mervi
0

Välkommen hit!  Börja med att läsa LCHF foldern som finns på Startsidan.

Och inköpslisa för nybörjare som finns här.  Och LCHF för nybörjare som finns här.

Lycka till!Skrattande

Tilda-T
0

Välkommen och hoppas du ska trivas här hos oss!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Sabrina
0

Oj vilket välkomnande! Tack för alla svar!

Ska kolla runt lite och pröva på sökfunktionerna men jag är precis som du säger #4 jag kommer att sitta här på tok för mycket! När det gäller nått med min vikt så blir jag som besatt!

Okej men det känns så konstigt att äta mycket fett! Är så van med att alltid undvika fett men är det som du säger #2 med att man minskar på småätandet så kan jag knappt vänta! Har alltid haft problem med småätande.

Jaha så nu väntar en jobbig period alltså.. Kanske inte så bra att börja mitt i en tentaperiod :P Men jag vill, den här metoden verkar så bra!

Tack för alla tips ska genast klicka mig in på länkarna! Måste säga att sidan verkar väldigt organiserad och bra!

Jennix
0

Välkommen hit!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

greensis
0

Välkommen, hoppas du ska trivas.

Hunger och småätande kan slå lite fram och tillbaka, förr eller senare hittar man en balans. (Just nu äter jag lite två dagar och mycket den tredje, inte av något schema-skäl utan för att aptiten funkar så för ögonblicket.Flört)

Alla får inte problem i början, men det är alls inte ovanligt. de går över.

Men det allra allra roligaste är hälsovinsterna man inte var förberedd på. Alltså inte viktnedgång, blodsockerkontroll, bättre mage och andra vanliga. Sånt där man inte kunnat föreställa sig innan.

Fabricati diem, pvnc!