Ems
på uppdrag av margareta så skriver jag nu några rader om mig själv.
Jag har dlrig tänkt på vad jag äter, finns nog ingen onyttigare än jag, och jag har aldirg behövt tänka på det, då jag oberoende på vad jag äter har en stabil vikt. däremot så börjar jag bli lite intersserad nu, då jag pga skada inte rör mig så mycket, och känner att snart går det nog utförs. skulle vara intressant att veta vad man ska äta och inte, så kasnke man får några nya recept och ny mat på köpet!
i övrigt är jag 22 år år, bor i umeå och pluggar projektledning.
Vad bra ems, då har vi lite bakgrund till Dig och vet mer vad Du behöver.
Mitt tips är att Du i första hand skär ner på socker.
Det mår alla bra av.
Om Du sen håller Dig till mat med lågt Glykemiskt index kommer Du att fortsätta må bra och hålla vikten stabil, trots att Du rör dig.
Om Du tycker det är svårt att låta bli socker börjar ett problem.
När jag slutade med socker började jag äta mer mjölmat i stället, för jag förstod inte att jag åt alldeles för lite fett. Jag var vettskrämd för fett = fettskrämd.
Jag tycker vi pratar mer om det när vi vet hur det går för dig att inte äta socker (obs även socker i dricka, bullar och kakor och sånt). Vem vet du kanske lyckas jättebra och då är det inget problem.
Det finns ingen "genväg" som passar alla. Alla måste hitta sin egen väg. Däremot finns det olika nycklar som man kan använda för att hitta sin egen väg må bra.
Ren LC-kost (LowCarb) betyder att man skär ner skarpt i kolhydratsmängderna. Det behöver vi äta som har mycket övervikt.
Den som inte har det, men inte heller vill ha så klart, kan mycket väl nöja sig med det vi kallar GI-kost, dvs den kost som tillåter kolhydrater om de är långsamma, dvs kroppen höjer inte blodsockret så snabbt.
Numer pensionär i Nynäshamn