Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3211 ggr
catfoot
0

Ni som går ner..

Ja, som överskriften…Hur många kollisar ligger ni per dag?  Å ni minskar i vikt…Jag måste nästan ner mot 15-17 kollisar innan min kropp släpper lite vikt..Helst ännu lägre..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

greensis
0

Jag minskar i vikt någonstans mellan 20-50g gissar jag, men min kropp är som den är. Däremot går det fortare i den nedre delen av skalan eller om jag kapar kolhydraterna ytterligare. Det är lite en fråga om trivsel och ambitionsnivå.

Den stora skillnaden för mig var när jag la på ganska mycket kokosfett och egentligen inte ändrade den totala mängden kolhydrater, utan den relativa. Jag har inte så mycket att gå ned, men nu börjar det lossna i områden som varit konstanta länge, länge.

Fabricati diem, pvnc!

DaMum
0

Jag behöver hålla mig under 5 gram kh per dag.

andreas0
0

Jag ligger mellan 10g och 20g. Jag vet inte om jag skulle gå ner i vikt på högre andel, jag har inte testat helt enkelt, och ser ingen anledning att göra det då jag inte saknar kolhydraterna.

hamalm
0

Jag kan äta ca 5 g max för att gå ner. Trodde inte att det gör så mycket innan jag testade.

sarwen
0

#2 vad då relativa? *fattar långsamt*

greensis
0

#5 Räkneexemple: Om jag äter 20g kolhydrater, 60g protein och 60g fett är kolhydraterna 20/140=14% av kosten (räknat i gram). Om jag ökar mängden fett till 150g minskar den relativa andelen kolhydrater 20/230=8,6%.

Jag räknar inte så noga som så, men det var det jag menade. Totalmängden kolhydrater är ungefär den samma, men när jag ökar fettintaget minskar andelen kolhydrater. Och då går jag ned lättare.

Fabricati diem, pvnc!

Minimum
0

Tack greensis. Jag har nog tänkt fel där och trott att om jag får i mig för många kolhydrater ska jag minska på fettet så att fettet inte lagras i kroppen. Ska öka fettet och se om jag kan få vågen att gå åt rätt håll.

Aniara4
0

Jag är en sån där lyllos som inte verkar behöva äta så strikt, har rasat tämligen fort (ca 7kg på 2 månader, se mitt fotoalbum) sen jag slutade med socker och drog ner bara så långt som till ungefär 100g kolisar per dag. Men jag räknar med att det kanske inte kommer att funka likadant i all evighet, och jag kommer nog att skärpa till kosten ytterligare i sommar när det finns utrymme i mitt liv för att vara lite seg och korkad ett tag under omställningen!

greensis
0

#7 OBS! Det är alltså inte en garanti för att det funkar för alla. Det funkar på mig, men min kropp är knepig nog att den går ned till och med på tallriksmodellenFörvånad om än långsamt och motvilligt. Däremot går det lättare med stora mängder fett.

Min teori är att med lite fett misstänker kroppen svält, särskilt som jag rör på mig en hel del, och då tjuvhåller den på alla reserver den kan.

Fabricati diem, pvnc!

catfoot
0

Ja, det var lite skillnad på mängden kollisar…Jag låg nån vecka över 25 kollisar å stannade å även ökade lite i vikt…Har nu gått ner till 15-17 kollisar om dan..Minskade 2 kilo direkt, dom två jag lagt på mig när jag åt för många kollisar..Så nu måste jag skärpa mig till tusen, vill ner 8-10 kilo till…Men det bör gå bara jag håller koll på kollismängden…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Johannika
0

Hur är det med det där cocosfettet egentligen? Jag läser en hel del om det här och att folk har det i kaffet??? Låter jätteunderligt för mig! Och om jag fattar det rätt så ska man alltså köra på litet med fettet för att få i gång viktnedgången? Eftersom jag själv snöat in på vispgrädde med blåbär och/eller jordgubbar låter det där med ännu mera fett häftigt!Förvånad

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

tinaoskarsson
0

#11 Har haft svårt att hitta en frukost som jag står mig på med den här kosten. Frukost är för mig väldigt väsentligt och till sist tog jag tipset om cocosfett på allvar. Nu är min frukost 4-5 dl chokladmjölk med bas av 2-2,5 dl mjölk, 1-1,5 dl grädde och en rejäl klick cocosfett (säkert 50 g av den i silverpaket). Vill jag äter jag ett kokt ägg till o sen står jag mig lätt fram till lunch! Skrattande Vet inte om det gör till eller från på vikten, men på toabesöken har jag märkt stor (positiv) skillnad!

greensis
0

#11 Med reservation för att jag kan vara "lite speciell" men jag har mjukt kokosfett med smaken kvar, och jag äter det med tesked direkt ur burken. Mycket godare än i kaffe. (Däremot är smör eller bregott i kaffet jättegott, särskilt när man får röra ihop det) Det blir nog 1-2 msk kokosfett per dag, gissningsvis, typ 2 rejält rågade teskedar morgon och kväll.Generad

Fabricati diem, pvnc!

kickelina66
0

Jag vet inte hur många kolhydrater jag äter per dag men jag har märkt att jag minskar mest i vikt när jag äter måttligt med mjölkprodukter, ca 5 dl grönsaker i form av broccoli, vitkål eller liknande. Oftast äter jag biff eller fisk till lunch och middag. Till frukost blir det omelett på 2 ägg med skinka, stekt i 1 msk kokosfett. total mängd smör blir ca 50 g/dag. Oj vad rörigt det här blev men det jag menar är att jag måste äta ganska strikt för att gå ner i vikt.

Uttelille
0

Jag äter mellan 5-25 kolhydrater per dag. Jag har ökat på grönsakerna nu, och det känns bra. Men idag har jag inte ätit en enda grönsak,bara feta revben, och ost  Och det må jag säga, gud vad mätt jag hållt mig! Och magen har varit ännu lite bättre! Jag säger då det: Revben för ca 1200 kcal, det är inte illaGenerad

Eremitha
0

Frågan är visserligen ställd till dem som går ner i vikt, vilket jag inte börjat göra än, efter tre och en halv månad med lchf. Jag äter nu mellan 10 och 15 gram kolhydrater per dag. Tidigare har jag under några veckor haft ett ännu lägre intag, 0 till 5 gram per dag. Vikten rubbades inte då heller. Jag blev less på det superstrikta, och hoppas att nuvarande modell kommer att ha effekt så småningom.
    Skriver detta för att belysa hur individuella vi är, och att man måste finna sin egen nivå.

Fair Winds and Following Seas!

Trollbus
0

Jag äter 15-25 g kolhydrater per dag och går ner 1/2 kg i veckan när jag inte äter mer än 1500 kcal per dag. Äter jag mer går det långsammare. Ligger på 70 energiprocent fett hela tiden.

Hamka
0

Just nu äter jag under 100 eftersom att jag inte får sänka mer av mina föräldrar då jag anses som för smal i deras ögon… När jag höll mig under 40 g kolhydrater gick jag ner i vikt förut och mitt kaloriintag under den tiden var 800-1000…

Uttelille
0

Ja, det var ju inte mycket kalorier på en dag. Kanske borde öka lite?