kokosfett
Hej!
Är helt ny här och undrar om jag kan få tips på användningsområde för kokosfett
Ezter/En som behöver alla tips för nybörjare

Själv använder jag kokosfettet i kaffet.
Har dock hänt att jag tagit det och smort in mina fötter med.
Måste man använda kokosfett i kosten överhuvudtaget?
Nej man måste inte använda kokosfett!!!
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag använder den luktfria fettet när jag lagar mat, jag har bytt ut oljan mot kokosfett eftersom den tål hög temperatur, sedan har jag fett med kokos smak i tee. Fettet utan lukt o smak använder vi som massagekräm, samt smörjar jag in händerna och ansikte varje dag
Finns den någon som kan tipsa var man kan köpa kokosfett med kokossmak som inte kostar skjortan.
De smakfria silverpaketen kan man ju köpa för runt 16kr paketet men det skulle vara roligt att prova den med smak någon gång.

#5 Ibland finns den på välsorterad hälsokost. Cocosa är tydligen ett vanligt märke. Dora här på forumet säljer kokosfett också, så du kan kolla med henne.
Efter att ha smakat den med kokossmak kommer jag att ha silverpaketsfettet i matlagning, men min fina burk står på bänken och den har jag i kaffe… eller äter ur med sked.
Fabricati diem, pvnc!

I mitt te kör jag med vispgrädde! för smakens skull, Skånemejeriernas vispgrädde är bäst i mitt tycke, smakar underbart, så vad skall man med kokosfett till? Den är ju dessutom vegetabilisk dvs mycket Omega 6
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det låter gott med kokosfett. Jag får pröva att använda det i stället för smör på min(a) smörgås(ar) med Kalles Kaviar.
#7 Det är nästan inget omega6 i kokosfett. Istället är det den mättade fettsyran laurinsyra som dominerar och den är antiinflammatorisk så kokosfett är det enda riktigt bra vegetabiliska fettet. Ett helt underbart alternativ till smör om man inte tål det.
Jag har (fusk)grädde och kokosfett i mitt the.
Bodystore har Cocosas kokosfett, både med och utan smak. Nu har jag sett till att de sänker priset på det utan smak också från 149 till 64kr, bra va? De har även en mindre burk kokosfett med smak från Crearome och jag tror den här länken blir den sidan men om inte är det bara att bäddra och scrolla så hittar ni den, en burk med 100g kokosfett med smak för 33kr.