Grönsaksgratäng
Tusen möjligheter till variation.
Är det bara jag som tycker att mozarella är rätt smaklöst? 
Den är med i många, många recept men den smakar ju nästan ingenting…. Brukar ta annan ost istället..
Gratäng äter jag allt som oftast, kanongott! :-)

Nej jag tycker också mozarella smakar väldigt lite, men den får en toppenkonsistens när man kör den i ugnen. Sen var det fyndvara i min matbutik också, så jag köpte några - 4 kr för en liten förpackning.
Man kan ju blanda med annan ost och få det bästa av båda - smak och konsistens. 
Det förstås! :-)
Jag tycker också den är tråkig men blir säkert bra om man blandar den som du säger Raring.
Mozarella använder jag när jag är trött på salt men ändå vill ha nåt ostigt. Den är söt och god, tycker jag. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag älskar den runda mozarellan, den vita, som jag antingen gör Capri-sallad på eller äter varannan tugga rätt av, varannan tugga ur en tomat. Mmm
Men den långa rektangulära mozzarellan skivar jag och äter som kex med bregott på.

Fabricati diem, pvnc!
Det som säljs som mozzarella i mataffärer är inte riktig mozzarella om jag har förstått det rätt, utan bara något liknande som dom tillverkar och säljer billigt. Den riktiga är dyr och svår att få tag på. Skulle vara kul att testa den riktiga någon gång.
Tycker den blir gummiaktig sen den har varit inne i ugnen och börjar kallna… Kanon när den är smält men väldans seg när den hetaste värmer försvinner. Men så kanske inte den riktiga blir?
#7 Har smakat riktig mozzarella. På Cajsa Warg här i Sthlm brukar de importera den ibland. Den smakar helt klart så mycket mer, den där tomatsalladen med mozza och basilika får sin poäng när man smakat den riktiga varianten. Men den är åas rätt dyr så det känns inte helt som vardagslyxgrej. Inbillar mig att italienska delis borde ta hem även de.