OT Körslaget
**Måste bara säga det: Vilken kör!
**
Jag har bytt favorit i körslaget. Det är Hammerfalls Joacim Can som regerar. Att bara våga låta kören riva av en bit av Carmina Burana när alla andra kör populärmusik. Bara. Så. Tufft.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Håller med dig! Vem gillade du först då?
Brolles kör är väldigt duktig generellt tycker jag. Du då?
Cans växte ju några tum idag, ingen tvekan. Lotta tycker jag är oslagbar rent tekniskt och sångmässigt, men håller med om att det är kul när de väljer och fixar lite ovanliga låtar (ja i popvärlden alltså).
/LO
Dansa kan man alltid göra!
Det är de tre allra bästa kvar… kul faktiskt. Trodde inte jag skulle uppskatta programmet så mycket. Men det är faktiskt toppen.
Jag gillade Cans bäst från början - tyckte de var kanon i första programmet - sen tycker jag de åkt ut i lite fel ordning. Agnes kunde fått stanna längre än både Mrakoolio och Linda - men nu är ordningen helt klart återställd och de tre bästa är kvar.
Jag har gillat programmet redan från början och tycker det är kul med lite alternativa varianter på utslagsprogram - annars är helt klart Så ska det låta en stor favorit.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag som missade alltihop- vem åkte ut, och vilka är kvar? Cans och Lotta är kvar har jag förstått, men den tredje?

Vad är Körslaget? Eftersom alla kors och tvärs i landet verkar känna till det utgår jag från att det är på radio eller tv.
Fabricati diem, pvnc!

Jag gillade först Brolle, sedan Lotta och nu Cans. Så det kan bli. Men dom tre sista är klart bäst. :) Ska bli intressant och se vem som vinner. Cans är ju tuffast iaf.
De tre bästa körena är kvar i ett trevligt program.
hade ståpäls på hela kroppen när Cans körde Fortuna!!!!!!!!

#7 greensis…Körslaget är ett tv-program, tror det går på fyran 20:00 på lördagar… Jag såg det inte heller…
"still lost in space and time"
jag ringde och röstade på Cans två ggr *fniss*… De är bäst

samma här. Har tyckt Cans varit suverän från start.
Men jag blev mkt förtjust i Körslagets trailer; den där Markoolios grupp sjunger Poison, så jag har faktiskt väntat på just den sången hela tiden. Annars var Markoolio för.. ostruktuerard?
Jag tror finalen kommer att stå mellan Cans o Lotta.
Jag gillar Brolle sen första gången jag såg honom på TV:n och det är många år sedan nu! Så första gången KÖRSLAGET gick höll jag tummarna för honom! Hammerfalls Jocke var en överraskning för mig, eftersom min yngste son hade varit ett stort fan till deras hårdrock och hans son blivit matad med deras musik redan i fosterstadiet! Usch o fy sa farmor, utan att egentligen lyssna på hur/vad dom sjöng!
Nu, sen allra första körslagsomgången, heter min nya idol Joacim Can! Och igår tog kören andan ur mig! Finns inga ord!
Skrev om det på min blogg http://gullilla.blogg.se igår kväll.
Jag håller med om att svenska folket har röstat helt rätt! Det är dom 3 bästa som är kvar! Ska bli spännande att se vilka som tar hem segern!
Bättre att le än att vara le

Men.. När jag zappade lite igår så körde ju Team Cans You Shook me all night long.. (kollade egentligen på Glasklart på ettan, tycker det är sjukt kul). Såg dock O Fortuna-klippet på tv4.se nyss, riktigt bra. Men var det nåt slags mellanspel eller körde de två låtar igår? jag är helt nollställd.. :P
#7: om du är nyfiken och vill veta vad det är så går det i repris idag 13.00 på fyran. =)
Låtarna kan man alltid se i efterhand på TV4.se - repriser på webben är 4:an däremot snåla med!
Heja Cans och Mora!
#16, de körde två låtar var igår… ;)

För mig har det varit de tre som är kvar hela tiden även om jag också tycker att Agnes åkte ut för tidigt. Jag hoppas att det ska stå mellan Brolle och Cans då jag har svårt att bestämma mig för vem av dom två jag gillar bäst.
Kan skvallra att jag och gubben redan nu bokat biljetter på bra platser den 10 juli för att få uppleva Cans i verklighet då de är med i Rhapsody in Rock. En dröm sedan länge att få uppleva Rhapsody in Rock i pampiga Dalhall och då är det bara att slå till då även Cans är där eller hur?
H Cina
Undrar om det här ger ett uppsving för körmusik och kanske också ger ny inspiration till körer att våga lite mer… Det skulle vara häftigt!
Lite skräll idag om jag får säga. Men jag tycker nog att det var rätt.
Tycker Lotta varit grymt bra tidigare, men gjorde inte Thriller tillräckligt bra. Kanske är så att inte Iron Maiden går hem i stugorna heller, även om jag tyckte att de gjorde den bra.
/LO
Dansa kan man alltid göra!
#22 ja, visst var det en skräll! Jag tyckte Lottas Thriller var OK, men den var lite svag i början. Tog sig när sångaren kom upp i höjden. Jag är inte riktigt lika nöjd med Brolles insats dock. Vet vem jag vill ska vinna, dock. Det måste ju bli Can.
Can blir det vinnande laget ! 
Jag bytte också åsikt ikväll - trodde fram till programstart att Brolle skulle åka ut - men det var helt rätt. Brolle gjorde både sin Elvis och Eloise kanonbra! Heja Boden!
Annars tycker jag fortfarande Cans är bäst och har tyckt det hela tiden,
Håller med!
Visst blir det Can, men jag gråter inte om det skulle bli Brolle, blir däremot överraskad!
Bättre att le än att vara le

Absolut ingen skräll ikväll!
Brolle och Cans har varit i en klass för sig hela tiden, så för mig så har de varit solklara i en final sedan första avsnittet.
Tror att Cans blir nr:1 och en Brolle nr:2. Och det sa jag till mina kära här hemma då jag första gången hörde de och deras körer.
Och skulle det råka bli tvärtom så gör inte det nåt heller.
De är ju bara så grymma båda dessa herrar.
Brolle är en tönt! Jag går inte på det där norrlandstramset. Musen som röt
# 28 Är det inte lagen och körsången som vi röstar på ??

#28 Brolle är absolut ingen tönt.
Men den som sa det, han var det!
#28 Vi förbigår din kommentar med ett leende, fortsätter hålla oss till reglerna och låter bli att dissa folk här i forumet, tycker jag. Även i OT-trådar.

hehe.. vilken entusiasm! jag har iaf röstat på Brolle - den ende norrlänningen i tävlingen! skönt att han är med till finalen, men jag tror nog ändå att Cans team vinner.. dom är trots allt ett snäpp bättre!
Tack Maia - jag håller med dig - vi dissar inte folk oavsett om det är OT eller ej.
Det beror nog på vem man dissar här på forumet….. förresten så gjorde jag det med glimten i ögat, sörlänning som jag är.
det var inte meningen att göra alla så arga. 
#34 Tänkte nog det, men ville mota Olle i grind :-D
*haha* Kan man ivarjefall få lov att säga att Brolle är en riktig sötnos?