Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 770 ggr
jenny80
0

sötningsmedel

hur är det nu? jag kan äta sötningsmedel men bör undvika det för det kan trigga mig att äta annat sött? Eller? Om jag håller mig bara till sötningsmedel då? Har det nån annan effekt? Går jag upp i vikt om jag äter det?

Babz
0

Det har varit (och är) diskussioner om detta. Vissa hävdar att sötningsmedel triggar sötsuget och gör att de äter mer (eller fel). Andra upplever att sötningsmedel gör att de mår sämre, medan andra återigen tycker att det inte spelar någon roll. Om du använder sökfunktionen och söker på aspartam kommer du nog att hitta en del länkar och diskussionstrådar.

För min egen del vill jag inte äta syntetiska sötningsmedel, för jag tror inte att det i längden är bra för kroppen. Om jag nödvändigtvis måste använda något att söta med använder jag svensk honung och äter bara lite av det sötade.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Mervi
0

Det är svårt att veta om du blir triggad av sötningsmedel eller om det gör att du går upp i vikt. Du får testa.

greensis
0

Instämmer till fullo med Babz och Mervi - de flesta tycker olika och man får prova sig fram.Glad

Fabricati diem, pvnc!

clajo
0

Här har vi en tråd som handlar om sötningsmedel UTAN det farliga aspartamet! Detta heter Sukrin.

Sen tipsar någon om en liknande produkt: Lakanto