Tacksamhet
Kollade lite på det nya programmet om överviktiga ungdomar som åker på campingläger där dom skall avgiftas från fett och socker..Det gör så fruktansvärt ont inom mig att se vilken helt snevriden information dom får om kosten. Att äta low fat och samtidigt trycka i sig kyckling på konserveringsburk (snacka om tillsatsämnen) och mycket kolhydrater i form av grönsaker och frukt för att gå ner i vikt. Självklart går man ner lite om man utesluter det ytliga sockret och börjar röra sig mer..Men stackars barn som får så fel information om att gå omkring en hel dag med så lite fett som möjligt i maten. Det är rena barnmisshandeln egentligen, men det är ju kunskapen som saknas, och därför känner jag sån enorm TACKSAMHET för att jag hittat till den här naturliga kosten. Jag tror så starkt på den här maten och den känns bara så himla naturlig. Och att ni finns här på sajten ger mig jätte mycket styrka och mod att fortsätta på den här resan, vilken ibland känns välldigt jobbig med allt sug o så. Så tack för att ni finns här..Ville bara dela med mig lite av min tacksamhet. 
Jag håller med dig; det gör ont att se hur de leds in på helt fel banor!!
Vi får hoppas tiden snart är inne för att den naturliga kosten ska "slå igenom"!!
Jag känner också tacksamhet; ÄNTLIGEN en "meny" som känns rätt..
Den här kosten är en livsstil! Helt 100 % rätt! Jag tänkte också häromdagen på alla de här programmen som är så poppis just nu, du är vad du äter och allt vad de heter. Det är ju samma grej som det du beskriver, bort med socker och fett, in med massor av "nyttigt" råris, bönor, frukt och grönsaker. Deras magar kommer ju att explodera och de har ingen chans i världen att justera sina blodsockernivåer! Det är faktiskt rent för jävligt tycker jag. Det blir som en tillfällig kick för dem att gå ner lite grand kanske, men det är ingen kost de kommer att klara sig själva på när tevekamran är borta och med den all stöttning och peppning.
Känner också den här tacksamheten - med den här kosten får man en ärlig chans att bygga upp sig inifrån och ut!
Jag känner samma…… det finns ingen mer rätt väg än denna för mig.. För första gången i mitt liv så äter jag mig mätt och känner inte sug efter allt det som jag tidigare hetsätet……