Jag blir såå less på mig själv!
Att jag inte kan låta bli att äta sötsaker! Jag tänkte när jag hittade denna sida för några dagar sen, att åh detta passar mig perfekt eftersom jag älskar fett, ostar och sånt! Och ikväll köpte jag hem lite ost jag tänkte äta och mysa med. Tror ni inte på fan att jag blir sugen på lösgodis då? Som jag typ aldrig är sugen på! Väldigt sällan jag köper godis.. Åhhh! Så nu sitter jag här.. Kommer ångra mig sen! Första hela dagen jag hållt detta med lchf. Eller ja, jag åt varken frukost eller lunch och hade ätit några chips. Men middagen blev iaf bra, falukorv och broccolimos med grädde och smör. Va rätt nöjd då för att det blev såpass gott och så.. Men nu sitter jag här! Problemet är att jag inet har diciplin nog, jag är någorlunda nöjd med mig själv med kläder på, eller ja egentligen inte, men det värsta är när jag ska gå i bikini i sommar :/ Därför vill ajg lyckas!! Jag vill inte ligga i storlek 40/42. Och 17 kg för mkt.. :/ Faan!
Men det jag tänkte säga först va nåt jag tänkte på när jag va nere på affärn och köpte godis.. Stod och valde lite.. Kollade på mörk choklad, och annat påsgodis, allt med mkt kolhydrater, men nåt jag märkte att det som hade flest kolhydrater va dietorelle, viktväktargodis och dom juicy. Så alla "nyttigare" godisar hade mkt mer kolisar än det "vanliga" godisen. Slutade med en påse lösgodis :/ Och det är ingen idé att spara på det till imorgon, så kan lika gärna trycka i mig allt ikväll, för imorgon ska jag börja om och då får inte detta ligga i skåpet! Har inte mage att slänga heller..
Fy på mig!! NYA TAG IMORGON!!! Då är det det som gäller. Tänkte baka kladdkaka först för jag va så sugen.. Men blev lösgodis. Tror dock det va bättre för hade jag bakat kladdkaka hade jag ätit upp hela formen, hade definitivt blivit bra mkt mer kolisar än detta.
Önska mig lycka till, att jag klarar det imorgon, tills suget försvinner!
Det blir såhär när jag mår dåligt, och jag mår dåligt inför imorgon :/ :/

När du väl börjat med lchf regelbundet så kommer du märka att du inte behöver stålvilja för att stå emot suget. Suget infinner sig inte på samma påträngande viss längre. Däremot kan man ju ibland behöva klappa till pannan med släggan pga den tycker man gott kan ta en bir/chokladbit ellr whatever eftersom man e så duktig…
Lycka till!
Har du stl 40/42 och ändå så pass "mycket" som +17 kilo? Jag tycker stl 40 är en helt normal storlek, jag…
Att du blev godissugen så inåt bängen framåt kvällen tycker jag inte alls är konstigt. Sådana ryck får jag också de dagar jag slarvat med att äta- om jag äter dåligt första halvan av dagen så blir ofta andra halvan rent eländig matmässigt. Som idag, t.ex. Skäll inte så mycket på dig själv, utan se det bara som en ny erfarenhet och hoppa inte över både frukost och lunch i framtiden…
Hehe ja, jag vill helst ner till 70 kg. Väger 87. Är 175 lång.. Men är väl nöjd vid 75 kg med.. Men är ju ändå minst 10 kg för mycket..
Jo det är klart.. Ska försöka att inte missa det igen! :) Blev lite fel idag bara ;p

Håller med, tycker stl 40/42 är helt ok, hade önskat jag hade det….

Ja, sockeravvänjningen i början kan vara jobbig. Det är bra att äta ordentligt under dagen, som Magma skriver. Åtminstone för mig gäller det att föregå hungern och äta innan den gör sig tydligt påmind, annars hugger suget in.
Slå inte ned så hårt på dig själv. Vi är många som faller tillbaka emellanåt. Upp på banan igen så fort som möjligt! Kanske ska du äta något mer med lågt kolhydratinnehåll så att du känner dig ordentligt mätt, så kanske du inte behöver sätta i dig allt godis ikväll och klarar av att slänga det som blir över.
Hoppas att du iaf kan njuta av godiset!!