Persiljesmör
Har kommit på att jag kan inte bara äta smör sådär rakt av . Den stora orsaken är inte fettskrämd utan att jag helt enkelt tycker det inte är så gott…
Så häromdagen gjorde jag persiljesmör som jag lade i frysen,,,,,, Nu när jag äter mitt kött så har jag tagit fram persiljesmöret och då är det så mycket lättare för mig att äta smör……
Gott med det på också…
Örtsmör säger jag då direkt!!!
Mixa alla färska örter Du kan komma på.
Vitlökssmör är ju en klassiker….
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag klarar inte heller av smör så där rakt av och kylskåpskallt men har kommit på att låter jag smöret smälta över kött/fågel eller fisken så ger det en härlig arom åt maten.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
## Skirat smör över grillad lax…
Numer pensionär i Nynäshamn
Och jag har återupptäckt kryddsmör, vi ofta det när jag var frisk.
Smör med fransk senap, hpsås, curry, basilika och pressad vitlök. Eller Smör med sambal olek eller Smör med färsk dragon och svartpeppar.
Så mycket alternativ det finns:)
Det blir att göra lite imorgon tror jag::)
Vi åt grishals igår och när jag serverade skivorna lade jag en klick smör på varje skiva som fick smälta ut. Smaskens :) Men så var grishalsen riktigt fin också… smälte i munnen :D
Jo, man borde nästan göra ett par satser med kryddsmör i olika smaker, rulla till fina små korvar, kyla ner det och sen skiva det. Därefter styckfrysa skivorna, lägga ihop i rullar igen och Tadaa! enkelt att ta fram en skiva kryddsmör i önskad smak närhelst man behöver den.