Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 829 ggr
catlin
0

Skafferirensning

Idag har jag gjort en god gärning, både för mig själv och min granne. Jag har rensat ut allt jag inte längre vill äta ur mitt skafferi och gett bort det. Min granne är inte överviktig, så jag har inte dåligt samvete över att ge henne mat som för mig är "dålig". Där var fullkornspasta och råris och kidneybönor och rågflingor och en massa "schysst" mat, tre kassar fulla. Men så bra som jag mår på LC-kosten, har jag inga som helst planer på att äta detta igen. Åtminstone inte innan bäst före-datumet är passerat sen länge!

Gissa om jag känner mig befriad! Jag tappade flera hekto på kuppen tror jag! ;-)

Nu är skafferiet i stort sett tomt, men i kylen finns lax och grädde och goda ostar, så jag är inte ett dugg orolig.

Jag ska dessutom titta på en lägenhet i morgon, så det känns bara bra att ha börjat utrensningen! Håll tummen att jag får den?Kyss

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Mervi
0

Klokt att inte ha hemma sådant man inte tänker äta. Mindre frestelser och bättre plat still det nyttiga.

nane
0

Du har flyt nu ju så det är klart Skrattande

catlin
0

Hehe - jaså är det såååå det funkar? Jag kanske kan beställa en trevlig man också nu när jag ändå "har flyt"? Flört

ingela101
0

jag håller tummarna för lägenheten…

Margareta
0

och mannen…Hemlis

Numer pensionär i Nynäshamn

nane
0

När ska man få veta nåt här då??

Fibblan
0

Heja på och jag håller både tumme och tår.  Håll mannen kort om du hittar någon…dom är som kolhydrater:)  Man blir tjock av dom.  Jag har gått upp massor av min kärlek. Vet inte varför men mycket "mysmat" osv……livsfarligt. *S*

catlin
0

hehe, ni är bra roliga… jag skrattar högt så grannarna säkert undrar, när jag läser det ni pratat om sen sist. Sitter nästan ute i sjön med en uppkoppling som inte är särskilt pålitlig, och extremt långsam. Minst sagt tålamodsprövande. Rätt när man betalar sina räkningar eller just skrivit ett långt mejl bryts den. Men - ni ser - vad gör jag inte för att tillfredsställa er nyfikenhet och naturligtvis också själv njuta av er närvaro? KyssKyss

Nå, ang lägenheten så är den exakt vad jag vill ha och BEHÖVER för mitt nya liv (har inget med mat att göra - eller så har det det), men det är en bostadsrätt så vi får  se. Resurserna är inte obegränsade. TACK godingar som håller tummen!

Mannen blir ju ett senare kapitel, det har inte dykt upp något intressant på aldrig det.

Jag följer er mest i tysthet och sporadiskt de närmaste veckorna, men jag hänger med!

Löve.

Margareta
0

#8 Härligt Catlin, vi saknar Dig!Kyss

catlin
0

KyssKyssKyss

innan jag kopplar ner för den här gången

Gittan-Xyz
0

Ja, om jag ska vara helt ärlig så fick jag inte viktproblem förrän jag blev sambo…

psson
0

"Håll mannen kort"? :)

Visst kan det väl vara så som ni skriver, Men själv så vet jag med mig att jag sympati åt tillsammans med min fru i början av "vår" graviditet. Gick nog upp en del av det är jag rädd.

Och var det inte en kvinna som myntade uttrycket, "Vägen till mannens hjärta går genom magen"?

Så helt och hållet vårt fel kan det väl inte vara? :)

Fridens..

Gittan-Xyz
0

Jovisst, det var den vägen jag valde.

Karin20
0

Har ni sett i SSSs bok att det står i "kvinnokapitlet" att om du är en rund kvinna och gift är han förmodligen överviktig också!

//Karin

Gittan-Xyz
0

Tur att vi bara är sambor då (min sambo är en riktig spagetti).

Karin20
0

Hur äter han, som du gör eller som han vill?

Mina tonåringar har just kommit hem från diverse läger/utflykter och undrar varför jag stekte ägg och bacon idag och har kastat ut Lättapaketet. Jag köpte Bregott istället. Dom tycker att jag inte är klok

Min man älskar ägg och bacon, men ska också ha stekt potatis till och gärna några skivor av formbröd. Och är rundare än jag

//Karin

Gittan-Xyz
0

Ja, vem älskar väl inte bacon och ägg på morgonen! Det är ju rena lyxfrukosten, tycker många när de hör att jag lagar den varje morgon!

Min sambo äter bacon och ägg på morgonen, men med en tomat till och en apelsin efteråt. Äter huvudmålet på lunchrestaurang. Frukt förmiddag och eftermiddag, som de flesta, och så fixar jag till något "lätt" till honom på kvällen. Han är nog inte känslig för kolhydrater, men när jag började äta mycket brie i våras när jag gick över till denna kost åt han också en stor bit brie på kvällen ett tag - med en stor klase vindruvor. Då gick han upp ett och ett halvt kilo direkt, av fettet tillsammans sockret i druvorna, så nog är denna kombination farlig även för smalisar.

Margareta
0

Titta där fick vi ett tips till vår vän Citron här på sidan som bett om råd att gå UPP i vikt.

• Brieost och vindruvor till kvällsmat.

Ser Du detta Citron?

Amiechan
0

psson skrev: Och var det inte en kvinna som myntade uttrycket, "Vägen till mannens hjärta går genom magen"?

Jo, men jag har då aldrig tänkt på mat i det fallet. Jag menar, om man tar magvägen med kniven slipper man ta sig igenom alla irriterande revben på väg till hjärtat. Mycket mer praktiskt!

:D :D :D